ltdrichard Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Har en hemmavideofilmfil i formatet VLC media file. Försöker bränna den med DVD-decrypter. Men filen hittas inte. Hur ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Vad har den för filändelse? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2006 Vad har den för filändelse? Filen heter VTS_05_1, säger väl inget kanske. När jag kollar under egenskaper så står det: Filtyp: VLC media file. Vad missar jag? Jag är lost... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Kort instruktion om du har svenskt Windows XP: I utforskaren (alltså den katalogvy där du ser filen), öppna upp Verktyg, välj sedan "mappalternativ". Byt flik till "Visning", du kommer bland annat se en massa "kryssrutor", leta upp den där det står "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper", och avmarkera den. Tryck OK. Filen kommer nu få .xxx efter sitt namn, där xxx är filändelsen. Det säger mer än "VLC media file", vilket bara betyder att filen är associerad med programmet VLC. Min gissning är iofs att filen är en .bin Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 17 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 17 November , 2006 Gjort som sagt. .VOB blev det. Så, hur fixar jag detta nu då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 17 November , 2006 Rapport Share Postad 17 November , 2006 Det är mpg i dvd-format. Lägg filen i en mapp som heter VIDEO_TS och bränn ut som dvd-skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 18 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 18 November , 2006 Jo den ligger i en mapp som heter Video_TS. Nu har jag klickat runt på allt möjligt i olika brännarprogram, men får inte till en skiva. Hur ska jag göra? Har sonic, burnatonce och DVD-decrypter. MVH Richard Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ltdrichard Postad 20 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 November , 2006 Jag ber om hjläp, någon måste väl vara kläver enough. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 20 November , 2006 Rapport Share Postad 20 November , 2006 Har tyvärr inte något av de programmen, så svårt att hjälpa dig om du vill använda dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts