Gå till innehåll

Poker på Östermalm?


RenRob

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående åldersgräns och urvalskriterier så hade vi en idé om att om man var 18 år, flyttat hemmifrån samt tjänade(arbetade för lön) skulle man vara välkommen...Men vi strök den idéen...

 

Preliminärt så öppnar vi i slutet av januari.

 

Alla de som har skickat pm ligger nu på våran utskickslista.

 

Som RemG sa alldeles nyss.

 

Ni kan nu skicka mail till :

royal.poker.club@gmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan ni ju ha 20års gräns som standard, 18 om du blir rekommenderad av respekterad medlem.

 

Det är väl lite grand så våra tankar går.

 

/RenRob

 

Jippi. Alla som redan känner Stockholms pokerfolk och redan har medlemskap på Klubben och Sviten kan skaffa medlemskap för att sedan titta in en gång i halvåret.

 

Det är inte direkt alla, (läs:mig) som känner folk över 20 som rör sig i pokerkretsar, då man så att säga halkat in på ett bananskal i form av internetpokern. Naiv som jag är trodde jag att den här klubben kunde ge även oss en möjlighet att få slaska lite live, men tji fick jag. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför besviken redan nu?

Ingenting är bestämt. Det kan ju vara så att jag anser att du borde vara medlem och därför föreslår dig.

 

Vad vi inte vill ha är en ungdomsgård.

 

Troligen kommer det räcka med ett telefonsamtal för att kunna komma som provmedlem om du är under 20. Medlemsavgiften betalas vid första besöket och är det sedan så att allt flyter så finns det inga problem. Skulle man däremot inte klara av att uppträda på ett hyggligt sätt så får man gå med medlemsavgiften återbetald.

 

Men som jag säger: Inget är ännu bestämt så tappa inte sugen innan du ens har en napp...

 

Mvh

/RenRob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer kika in lite då och då.

 

låter bra Miami...ryktet säger att du är en riktig fisk ;) eller va det clown?

 

lol, wtf eh.. vadå! Jag anar en HU match här. :D

 

EDIT: NUUUUUU fattar jag, jag bara googla fram den där hade ingen aning om va den hette! Glöm HU-matchen, du är ju uppenbart 10ggr smartare än mig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker, precis som ni är inne på, att ni har 18 gräns och att ni låter dessa ha en prövotid/rekommenderas från annan medlem. Därefter kan ni bedöma om personen i fråga är lämplig att vara medlem. Är själv 18 och har letat i drygt ett år efter en kortklubb med dessa insatser. Initiativet till denna pokerklubb kommer som en glad överraskning och jag hoppas givetvis att jag ska få medverka trots min ålder. ;)

 

// Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat så tycker jag att klubben bara ska vara öppen för östermalmare. Varför ska vi behöva dras med folk från andra stadsdelar?

 

 

Östermalm åt östermalmarna!

 

/

 

För att ingen av oss som håller i klubben bor på östermalm. Vi bryr oss inte om medlemalrna kommer från östermalm, borås eller antarktis bara dem är trevliga kan öppföra sig bland folk.

 

PS. ledsen om vi gjort intrång på ditt revir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker, precis som ni är inne på, att ni har 18 gräns och att ni låter dessa ha en prövotid/rekommenderas från annan medlem. Därefter kan ni bedöma om personen i fråga är lämplig att vara medlem. Är själv 18 och har letat i drygt ett år efter en kortklubb med dessa insatser. Initiativet till denna pokerklubb kommer som en glad överraskning och jag hoppas givetvis att jag ska få medverka trots min ålder. ;)

 

// Alex

 

Du kommer med högsta sannolikhet vara välkommen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer kika in lite då och då.

 

låter bra Miami...ryktet säger att du är en riktig fisk ;) eller va det clown?

 

lol, wtf eh.. vadå! Jag anar en HU match här. :D

 

EDIT: NUUUUUU fattar jag, jag bara googla fram den där hade ingen aning om va den hette! Glöm HU-matchen, du är ju uppenbart 10ggr smartare än mig! :D

 

hehe! np Nemo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att hjälpa er kringgå lagen på nåt sätt, men ett tips i all välmening är att bilda en klubb/förening som inte har nåt med poker att göra ex. tv-spelsklubb, aktieklubb, herrklubb typ roundtable eller nåt annat kul och träffas för första gången inom den klubbens regi. Alla betalar medlemsavgift till denna klubb och ni träffas regelbundet och gör huvudsysslan i klubben (dvs spelar inte poker).

 

Varför detta?

 

Då har ni träffat varandra första gången genom medlemsskapet i den klubben/föreningen. Första gången lägger ni upp hur den klubben fungerar och diskuterar inte alls poker utan huvudsysslan i klubben. Ni bokar upp en gång per månad och träffas och pratar då inte alls poker (inte bara utåt - ni gör det verkligen om det ska vara någon poäng med detta). Medlemmar som värvas till föreningen värvas till huvudklubben. Lokalen som anskaffas måste användas/ha utrustning även för huvudändamålet.

 

Klubbens medlemmar träffas då och då och spelar poker med varandra i turneringsform. Inga andra. Medlemmar värvas bara för att vara med i huvudföreningen.

 

Detta och lite till är vad som krävs för att pokerspelandet skall ske inom en sluten krets och därmed lagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hej Allihop!

 

Jag har varit bortrest i sydamerika i över en månad men är nu tillbaka. Om ni går i semestertankar så rekomenderar jag Argentina då en middag för 6 personer ligger på ca 150-200 spänn och taxiresorna ligger på 8-10 kr. helt sjukt.

 

Klubben är inte bortglömd och vi håller på med en del förberedelser för lokalen mm. Vi håller er uppdaterade om hur läget är och när öppningen äger rum. Som det ser ut nu så är verkar det bli i slutet av Januari eller i Februari.

 

mvh / RemG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...