Bogust Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Sitter lite smått och går igenom mina senaste händer så här kommer en till. Gäller igen Prima NL100 6-max. FI är aggressiv och höjer mycket från CO och knappen. Är första gången jag repoppar en av hans höjningar. Jag (110BB) får ThTs på SB. Alla foldar, Knappen raisar till 4. Tror inte han har så fett, så jag raisar upp till 13.5. BB foldar och knappen synar efter att ha stekt ett tag. Floppen kommer upp: AhQsAc Drömflopp!! Not Väljer här att CB:a ungefär 2/3 av pott. Gillar egentligen inte alls att göra det här ur position, men tror att han får svårt att syna utan ett A. Hans HD kan ju trots allt innehålla många händer utan A:n. Hade btw gjort samma sak om jag själv haft ett A. Rätt att cb:a såna här brädor eller är det bättre att försöka få en billig showdown och slå ett lägre par? FI verkar inte direkt weak, vilket också oroar mig lite. Så hur hade ni gjort? Citera
AbuseYourDNA Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Bara att CBa på, speciellt om du inte tror han har så fett. Han lär ju syna med alla A, KK och starka Q. Synar han check-foldar du resten av handen om du inte klonkar en T. Det viktiga är att du spelar på samma sätt om du har ett A så fi inte är säker på att du bluffar bara för att du inte slowspelar. Tänk på att det kan vara bra att CR om du har ett A på turn de gånger du har träffat eftersom du checkar turn när du har bluffat floppen och blivit synad. Om du leder turn också när du har trissen så vet ju han att en turncheck betyder bluff/Q och kan köpa potten med alla sina händer eftersom han har position. Citera
Recommended Posts