edison Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Spelet är NL100. Fis första hand, har aldrig spelat mot honom förut. Svårt beslut på river tycker jag, vad slår jag egentligen? Tanken med beten är att jag ska få betalt av AK/KJ. För att vara övertydlig har fi fullt inköp och jag täcker. Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with Q K Hero raises to $4, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds. Flop: K 3 9 ($13, 3 players) SB checks, Hero bets $6, CO calls, SB folds. Turn: Q ($25, 2 players) Hero bets $16, CO calls. River: 2 ($57, 2 players) Hero bets $25, CO raises all-in $73, Hero ? Citera
Gyre Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag hade lagt här utan read. Vet inte om jag gillar värdebettat på river heller men det låter jag andra babbla om eftersom jag är osäker. Citera
psatiw Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Är jag alldeles för synig för att folda utan read. Edit: såg precis att runner-runnerfärgen kom. Tror ändå inte jag kan folda, men jag håller med Gyre om att det kanske är vettigt att ta en checksynlinje på river, så kan du fånga nån sjuk typ AJ-bluff vid enstaka tillfällen också. Citera
-PK- Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Klart man bettar river här för att som Edison säger ta betalt av AK/KJ-K9. Inget vidare att få se sådana händer checka bakom. Jag vill nog gärna folda river när Fi slår om men frågan är om man skulle klara att göra det när man väl sitter vid bordet Citera
LiftWaffe Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Vilken hand skulle han fått färgen med? JT spader? Fast då satte han ju hålstegen på turn oxå iofs A9 spader njaa kanske. Jag skulle dock mer tro likadan hand eller sämre två par. Jag skulle aldrig palla med att folda... Citera
edison Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Är jag alldeles för synig för att folda utan read. Edit: såg precis att runner-runnerfärgen kom. Tror ändå inte jag kan folda, men jag håller med Gyre om att det kanske är vettigt att ta en checksynlinje på river, så kan du fånga nån sjuk typ AJ-bluff vid enstaka tillfällen också. Vad tror du fi kan ha som han pushar med istället för synar med? Angående checksyn, som jag ser det kommer han aldrig beta rivern med något jag slår, därför föredrar jag bet-fold framför checksyn. Nästan hellre checkfold än checksyn i så fall, men då blir man ju oerhört exploaterbar. Jag vill nog gärna folda river när Fi slår om men frågan är om man skulle klara att göra det när man väl sitter vid bordet Nyfiken i en strut? Vilken hand skulle han fått färgen med? JT spader? Fast då satte han ju hålstegen på turn oxå iofs A9 spader njaa kanske. Jag skulle dock mer tro likadan hand eller sämre två par. Jag skulle aldrig palla med att folda... Jag tror nog iofs att set är den vanligaste handen hos fi här, men både stegen och r-r färgen är naturligtvis möjliga. Tror du verkligen fi ställer med sämre tvåpar här? Riktigt dåligt spel i så fall. Citera
LiftWaffe Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag tror nog iofs att set är den vanligaste handen hos fi här, men både stegen och r-r färgen är naturligtvis möjliga. Tror du verkligen fi ställer med sämre tvåpar här? Riktigt dåligt spel i så fall. Jo sant men du säger inte hur bra han är underskatta inte antalet spelare som gör konstiga spel. Borde inte ett set slå om tidigare? Floppen e inte överdrivet dragig men turn ger lite drag och/eller färdiga händer. Men fortfarande skulle jag inte hitta folden. Citera
Gyre Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag missade att det var en r-r-färg som gick in när jag kommenterade första gången. Så värdebettet på river tror jag är bra, som sagt får vi aldrig värde av en sämre hand om vi checkar river. Tror fortfarande det är fold när han ställer som gäller. Vi får 3:1 på vår syn men jag tror inte det räker, killen måste buffa i princip 25% av gångerna då ingen hand vi slår ställer river för värde. Citera
jeneqvist Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Checksyna river är nog bättre, men sen undrar jag också varför du bettar så himla lite på flop och halvvekt på turn?? Hade nog cryingcallat här iaf... Citera
Dustinz Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag skulle nog bettat mer både på flopp och turn, typ 8-9 på flopp och 22-28 på turn för att sedan checksyna river. Som spelat blir det nog svårt att folda river även om det ligger nära till hands. Citera
edison Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 jeneqvist & Dustinz Varför vill ni checksyna river? Angående flopbeten så betar jag sällan mer än halvpott på liknande floppar, dels för att det inte krävs mer om fi är tom och dels för att fi ofta får en lite bredare HD vid syn. Den typen av betar gör det enklare att bluffa också tycker jag. Och till slut, vad tror ni jag slår? Citera
AbuseYourDNA Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Tror att bet-fold är det bästa spelet på river. Du vill ju ha betalt av sämre kungar och sämre tvåpar här. När han sedan slår om preflop har du som Gyre säger 3:1 på synen. Men om du ska vinna måste Fi ha reraisat AI som bluff vilket känns väldigt magstarkt när du har lett alla tre gatorna. Han skulle möjligtvis kunna göra det med KQ, men ingen annan hand. Och till slut, vad tror ni jag slår? Ingenting. Du splittar mot KQ. Citera
psatiw Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Efter att funderat på handen lite mer, och framför allt läst de andra kommentarerna i tråden, ändrar jag mig. Mitt första svar var lite förhastat och rätt dåligt. Jag tror betfold är bästa spelet på river här, dock skulle jag gärna se ett aningen större bet, men det är ju bara petitesser. Citera
edison Postad 15 November , 2006 Författare Rapport Postad 15 November , 2006 Ok. Känns som att det mesta har sagts nu så jag kan väl försöka sammanfatta mina åsikter och visa resultatet. Efter att ha tänkt igenom handen ytterligare samt ha läst vad ni tycker är jag väldigt säker på att bet-fold som punkrock och Abuse förespråkar (till slut även psatiw och gyre ) är det bästa alternativet. Storleken på mina bets kan möjligen vara större på alla gator (främst rivern för att undvika en avancerad bluff) men det tror jag som psatiw skrev är petitesser. Nåväl, jag foldade i alla fall. För de resultatorienterade: Efter att sen ha spelat mot fi ett tag kan jag nog säga att fler händer ingår i hans range. Detta baserar jag främst på att fi hade typ 66/0 i preflopstats och förmodligen då inte hade riktigt alla hemma. Med den infon lutar det nog åt syn faktiskt, men jag hade ju itne den infon så det är ju irrelevant. Citera
must Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Du är garanterat slagen. Typisk synfisk ser en suited hand som ha glatt synar med, träffar nian, hittar flushdrag turn, klonkar river. Citera
Recommended Posts