Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelet är NL100. Fis första hand, har aldrig spelat mot honom förut. Svårt beslut på river tycker jag, vad slår jag egentligen?

Tanken med beten är att jag ska få betalt av AK/KJ.

För att vara övertydlig har fi fullt inköp och jag täcker. :)

Pre-flop: (5 players) Hero is UTG with Q :club: K :club:

Hero raises to $4, CO calls, Button folds, SB calls, BB folds.

Flop: K :spade: 3 :club: 9 :diamond: ($13, 3 players)

SB checks, Hero bets $6, CO calls, SB folds.

Turn: Q :spade: ($25, 2 players)

Hero bets $16, CO calls.

River: 2 :spade: ($57, 2 players)

Hero bets $25, CO raises all-in $73, Hero ?

Postad

Är jag alldeles för synig för att folda utan read.

Edit: såg precis att runner-runnerfärgen kom. Tror ändå inte jag kan folda, men jag håller med Gyre om att det kanske är vettigt att ta en checksynlinje på river, så kan du fånga nån sjuk typ AJ-bluff vid enstaka tillfällen också.

Postad

Klart man bettar river här för att som Edison säger ta betalt av AK/KJ-K9. Inget vidare att få se sådana händer checka bakom.

Jag vill nog gärna folda river när Fi slår om men frågan är om man skulle klara att göra det när man väl sitter vid bordet :)

Postad

Vilken hand skulle han fått färgen med? JT spader? Fast då satte han ju hålstegen på turn oxå iofs :) A9 spader njaa kanske. Jag skulle dock mer tro likadan hand eller sämre två par. Jag skulle aldrig palla med att folda...

Postad
Är jag alldeles för synig för att folda utan read.

Edit: såg precis att runner-runnerfärgen kom. Tror ändå inte jag kan folda, men jag håller med Gyre om att det kanske är vettigt att ta en checksynlinje på river, så kan du fånga nån sjuk typ AJ-bluff vid enstaka tillfällen också.

Vad tror du fi kan ha som han pushar med istället för synar med?

Angående checksyn, som jag ser det kommer han aldrig beta rivern med något jag slår, därför föredrar jag bet-fold framför checksyn. Nästan hellre checkfold än checksyn i så fall, men då blir man ju oerhört exploaterbar.

Jag vill nog gärna folda river när Fi slår om men frågan är om man skulle klara att göra det när man väl sitter vid bordet

Nyfiken i en strut? :)

Vilken hand skulle han fått färgen med? JT spader? Fast då satte han ju hålstegen på turn oxå iofs :) A9 spader njaa kanske. Jag skulle dock mer tro likadan hand eller sämre två par. Jag skulle aldrig palla med att folda...

Jag tror nog iofs att set är den vanligaste handen hos fi här, men både stegen och r-r färgen är naturligtvis möjliga. Tror du verkligen fi ställer med sämre tvåpar här? Riktigt dåligt spel i så fall.

Postad
Jag tror nog iofs att set är den vanligaste handen hos fi här, men både stegen och r-r färgen är naturligtvis möjliga. Tror du verkligen fi ställer med sämre tvåpar här? Riktigt dåligt spel i så fall.

Jo sant men du säger inte hur bra han är ;) underskatta inte antalet spelare som gör konstiga spel. Borde inte ett set slå om tidigare? Floppen e inte överdrivet dragig men turn ger lite drag och/eller färdiga händer. Men fortfarande skulle jag inte hitta folden.

Postad

Jag missade att det var en r-r-färg som gick in när jag kommenterade första gången. Så värdebettet på river tror jag är bra, som sagt får vi aldrig värde av en sämre hand om vi checkar river.

Tror fortfarande det är fold när han ställer som gäller. Vi får 3:1 på vår syn men jag tror inte det räker, killen måste buffa i princip 25% av gångerna då ingen hand vi slår ställer river för värde.

Postad

jeneqvist & Dustinz

Varför vill ni checksyna river?

Angående flopbeten så betar jag sällan mer än halvpott på liknande floppar, dels för att det inte krävs mer om fi är tom och dels för att fi ofta får en lite bredare HD vid syn. Den typen av betar gör det enklare att bluffa också tycker jag.

Och till slut, vad tror ni jag slår?

Postad

Tror att bet-fold är det bästa spelet på river. Du vill ju ha betalt av sämre kungar och sämre tvåpar här.

När han sedan slår om preflop har du som Gyre säger 3:1 på synen. Men om du ska vinna måste Fi ha reraisat AI som bluff vilket känns väldigt magstarkt när du har lett alla tre gatorna. Han skulle möjligtvis kunna göra det med KQ, men ingen annan hand.

Och till slut, vad tror ni jag slår?

Ingenting. Du splittar mot KQ.

Postad

Efter att funderat på handen lite mer, och framför allt läst de andra kommentarerna i tråden, ändrar jag mig. Mitt första svar var lite förhastat och rätt dåligt. Jag tror betfold är bästa spelet på river här, dock skulle jag gärna se ett aningen större bet, men det är ju bara petitesser.

Postad

Ok. Känns som att det mesta har sagts nu så jag kan väl försöka sammanfatta mina åsikter och visa resultatet.

Efter att ha tänkt igenom handen ytterligare samt ha läst vad ni tycker är jag väldigt säker på att bet-fold som punkrock och Abuse förespråkar (till slut även psatiw och gyre :)) är det bästa alternativet.

Storleken på mina bets kan möjligen vara större på alla gator (främst rivern för att undvika en avancerad bluff) men det tror jag som psatiw skrev är petitesser.

Nåväl, jag foldade i alla fall.

För de resultatorienterade:

Efter att sen ha spelat mot fi ett tag kan jag nog säga att fler händer ingår i hans range. Detta baserar jag främst på att fi hade typ 66/0 i preflopstats och förmodligen då inte hade riktigt alla hemma. Med den infon lutar det nog åt syn faktiskt, men jag hade ju itne den infon så det är ju irrelevant.