NickLeeson Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Jag och flickvännen drar till Thailand en månad i slutet av november. Vi gör en repris av förra året, Då var vi mest på Ko Lanta, Ao Nang, div småöar och Bangkok. I år har vi lagt till en knapp vecka i Ko Chang oxå. Det lär ju bli mkt chilla, så jag tänkte kolla om det är någon som kan rekommendera lite bra/intressanta pokerböcker. Följande böcker har jag idag ( så de behöver inte rekommenderas ): Hellmuth: Play like the pros Glimne: Pokerhandboken Harringtons tre volymer Sklansky: The theory of poker, Holdem for advanced players, NL theory and practise Brunson: Supersystem Yao: Weighing the odds in holdem Gordon: Little green book of poker Jag är intresserad av både NL, FL, PLO eller nån skön bok med sköna poker storys. Några tips? Gå även hit: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=36489 Citera
enhetsmatris Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Här finns flera klistrade trådar om bokköp. Kan direkt tipsa om Small Stakes Holdem (Sklansky/Miller) och Holdem Poker For Advanced Players (Sklansky) om du vill lära dig FL ordentligt. Citera
me_too Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Rolf Slotbooms nya omtalade bok bör man väl ha läst om man gillar plo - secrets of professional pot limit omaha. Fått blandad kritik, många gillar den, men exempelvis othello blev väldigt besviken. Själv skulle jag nog ta tillfället i akt och läsa några skönlitterära böcker med pokertema - de vanligaste och bästa är nämnda i boktråden som föregående hänvisade till. Citera
kfluffie Postad 15 November , 2006 Rapport Postad 15 November , 2006 Här finns flera klistrade trådar om bokköp. Kan direkt tipsa om Small Stakes Holdem (Sklansky/Miller) och Holdem Poker For Advanced Players (Sklansky) om du vill lära dig FL ordentligt. Ty! Citera
Recommended Posts