Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såg en väldigt extremt idiotisk sak idag på en SnG...

Detta är den absolut första handen som spelas.

Jag har redigerat bort det mesta och tagit med det väsentliga från HH:

Buschi_74 is at seat 2 with 100.

CETTTE is at seat 5 with 100.

The dealer is seat 3.

CETTTE posts a blind of 1.

Pre-flop:

noatom calls for 1.

Buschi_74 raises 13.50.

CETTTE calls for 13.50.

noatom calls for 13.50.

The flop comes

:Qd::Jh::9c: .

CETTTE checks.

noatom checks.

Buschi_74 bets 7.

CETTTE calls for 7.

noatom calls for 7.

The turn comes :6c: .

CETTTE checks.

noatom checks.

Buschi_74 bets 66.

CETTTE calls for 66.

noatom folds.

The river comes :7d: .

CETTTE checks.

Buschi_74 goes all-in for 12.50.

CETTTE folds.

12.50 is pushed back to Buschi_74.

Showdown:

Buschi_74 shows :Qc::Qs: .

Three Queens - :Qd::Qc::Qs::Jh::9c:

Buschi_74 wins pot (197).

Jag vet inte vilket är mest otroligt, att någon på fullaste allvar synar höjningar med upp till 97,5% av sin hela stack, bara för att folda på rivern

... eller att någon skulle köpa in sig med 2 sittplatser till en SnG och sedan dumpa chipsen till den ena för att den skulle ha mycket chips att spela med? :shock:

Till historien hör ochså att den som donerat chips synar ännu en höjning preflop från samma spelare, för att sedan syna all-in på flop efter en totalt missad flop med underkort på hand... Och mottagaren hade träffat mittenpar på flop. så han donerade resten av sina chips till samma spelare...

Men alltså... fan vilket dyrt inköp OM det nu var fusk! :shock:

Damn, de måste minst komma på 2:a placering för att inte gå back på inköpen!

Nog för att det är fint att dubbla stacken i början av en SnG, men SÅ jäkla stor fördel har man inte av det att man skulle betala 2 inköp! :shock:

Han åkte ut rätt långt från pengarna, om någon var nyfiken. :lol:

Vad tror Ni? Normal idioti eller idioter som försöker fuska på ett väldigt dyrt sätt? :?

Postad

Ja, en tia är nog trolig... Helt crazy att syna allt man har och sedan folda. :lol:

Min första tanke var att det var en dåre som satt och spelade, men när han ett par händer senare "donerade" resten till samma spelare i en HU pott där den som gav bort chipsen var helt chanslös blev man lite fundersam... 8-)

Om det nu var fusk så måste det vara det mest olönsamma sättet som finns att fuska på, nästan kul om det var så. Jag kan se det framför mig när han funderar hur sjutton det kan komma sig att han inte går plus på pokern fast han börjar med dubbelt så mycket chips som alla andra. :lol:8-)

Fast en tia är nog mer trolig. :)

Postad

Sitter spelaren med ATs i klöver så finns det 9 outs för färg, 8 för stege(minus 2 som redan finns i färgen) och 3 outs för par i Äss för totalt 18 outs inför river (spelaren behöver inte veta att Fi har trips och därför 3 outs inte kan räknas)

Så synen på turn behöver inte vara så konstig.

Postad

Det finns ju S&Gmed jackpot. Man vinner en jackpot efter 5 vunna eller 5 andraplatser eller bättre i rad. Då lönar det sig nog att gå back någon turnering också. Måste erkänna att jag själv funderat på det. :oops:

Postad
Det finns ju S&Gmed jackpot. Man vinner en jackpot efter 5 vunna eller 5 andraplatser eller bättre i rad. Då lönar det sig nog att gå back någon turnering också. Måste erkänna att jag själv funderat på det. :oops:

Då misster man sin jackpot (de kontrollerar händerna) så vore ingen bra ide;)

Postad

Vilka siter har det? Hur stora är jackpottarna? Vad är särkostnaden för att vara med och tävla om jackpoten? Kort och gott, vart finner jag mer info?

Postad
Vilka siter har det? Hur stora är jackpottarna? Vad är särkostnaden för att vara med och tävla om jackpoten? Kort och gott, vart finner jag mer info?

iPoker har dem. Maui Jackpot 5x0.75 och Rio jackpot 20+? . Det är ett tag sen jag spelade så jag kommer inte ihåg så bra. Kanske fanns det någon annan jackpot också.

Postad

Ipoker som sagt. Fast är nästan dubbelt så hög rake som på vanliga SNGs.