Gå till innehåll

NLT - TT mot en synstation

Recommended Posts

Postad

Jag har absolut ingen perfekt read på Fi, men han verkar ha synat det mesta i tid och otid. Skriver lite kommentarer i HH. Motargumentera gärna mitt tänk om ni tycker det sviktar.

Game # 035,933,864 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Halmstad"

Game ended Monday 2005-Jan-31 8:59:01 AM GMT

Players:

ritb (EUR 60.75 in seat 1)

Mary (EUR 26.00 in seat 2)

bluffer9 (EUR 33.50 in seat 3)

joshuafine (EUR 71.75 in seat 4)

caspis (EUR 23.75 in seat 5)

demme999 (EUR 49.00 in seat 6)

javodka (EUR 57.75 in seat 7)

perica (EUR 34.75 in seat 8)

Dealer: bluffer9

Small Blind: joshuafine (0.25)

Big Blind: caspis (0.50)

demme999 was dealt: Th - Ts

*Väljer att limpa p.g.a urkass position och lite osäkerhet med 1010*

demme999 Call (0.50)

javodka Fold

perica Raise (2.75) *AK/AQs tippar jag på*

ritb Fold

Mary Fold

bluffer9 Call (2.75) *AK/AQ/AJ/A3o, men osäker*

joshuafine Fold

caspis Fold

demme999 Call (2.25)

Flop 6d - 9c - 8h

*För att vara realistisk måste jag räkna in höga par i leken. Men jag saknar omslag eller stora bet preflop, så det lutar åt AK/AQ etc. Betar för att se var jag står.*

demme999 Bet (6.25)

perica Fold

bluffer9 Call (6.25)

Turn 6d - 9c - 8h - Qs

*Hmm...han funderade länge innan synen på flop, och här kommer ett jobbigt kort. Bet igen för att se vad som händer*

demme999 Bet (5.00)

bluffer9 Call (5.00)

River 6d - 9c - 8h - Qs - 3d

*Han funderade länge igen....damen hjälpte nog inte. 3d känns ofarligt. Visst kan jag vara slagen, men det kan likväl vara en som aldrig släpper AK eller träffat toppar på flop. Bet igen*

demme999 Bet (6.00)

bluffer9 Call (6.00)

demme999 shows: Th - Ts (a pair of tens)

bluffer9 shows: Ks - Kh (a pair of kings) :shock:

bluffer9 wins: EUR 41.50 (with a pair of kings)

Rake: EUR 2.00

Kunde jag gjort något annorlunda? Har förlorat ~€200 senaste dagarna på sådana händer. Svårt som fasen att lira mot de ultra-passiva. Kan jag ta till något knep för att få reda på vad de har?

* RP - QoS *

Postad

Håller helt och hållet med dig, det är svårt som fan att möta passica, för man vet inte när man är slagen :) Däremot förlorar du inte lika mycket mot en som hellre synar än att raisa.

Tycker inte du spelar denna handen fel egentligen, det är svårt när man inte har någon speciellt read på Fi, han skulle kunna ha ha A9 och lira likadant antagligen.

Postad

Jag satt tidigare idag och funderade på om det trots allt inte vore smart och slöspela som han gjorde om man är heads up. Speciellt om man är mot en agressive spelare. Jag menar säg att han hade tryckt till en raise på turn eller floppen. Då hade man ju möjligen foldat iaf på turn, så ibland undrar jag om inte den typen av spel lönar sig ibland mot den typiske tight aggro spelaren visst får han dra till sin 2 outare-3outare (AQ/AK/Par) men det får man väl ta ibland isf.