Gå till innehåll

Handrankinglistor?

Gaffel

Recommended Posts

Hej,

Jag har sökt lite på nätet kring handrankinglistor och hittar olika varianter. Ta t.ex. dessa två listor:

http://www.pokerroom.com/games/evstats/totalStats.php?order=value

http://poker.worldzonepro.com/nofoldemholdem001020.html

De skiljer sig ganska mycket, vilken är den korrekta? Eller finns det egentligen inte EN lista? T.o.m top-10 skiljer sig mellan de två. Och i den ena är t.ex. 33 sämre rankad än 22 (hur nu det kan gå till förstår jag inte...). Sen finns det ju rätt många varianter på top-10 om man surfar runt lite mer, vissa har med TT på topp-10 och andra inte, en del har AJs i topp-10.

Jag förstår att det skiljer sig beroende på hur många spelare det är, jag är intresserad av ett full-ring-bord.

Det är mest av statistisk-intresse som jag vill veta var jag kan hitta en komplett lista på alla 169 starthänder som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första länken är en lista på spelade händer med verkliga spelare dataminade, hur mycket dom vunnit och förlorat.

Den andra länken är bara hur ofta en hand vinner showdown med tio spelare till river.

Inget av dessa säger någonting om hur lönsam(bra) en hand är spelad av en duktig spelare i verkligt spel där folk försöker ta varandras pengar.

Stor skillnad också på NL/PL och FL. Vart ju en del glada miner på 2+2 när en känd FL lirare valde AQo över JJ för NL-spel t ex.

Länk till kommentar

Tack för svaret!

Så den andra länken kan med andra ord anses vara mer statistisk-matematiskt korrekt (då också med förutsättningen att river kommer upp förstås)?

Gäller den då troligen NL?

Att det inte speglar verkligheten gör mig inte lika mycket. Bara nyfiken på teorin liksom.

Länk till kommentar