Gå till innehåll

MTT final table - syn eller inte?


Megadeth

Recommended Posts

Hej! Slutet av en 10$ 250$ added mtt på PKR

Har blivit stor chipleader. blindsen höga och all-in spelet är det dominerande. Min fråga är: Tycker ni att det är en bra syn eller är det onödigt att ta chansen då jag är stor chipleader och riskerar nästan halva min stack? Vad hade ni gjort? Spelaren i fråga gick all-in handen innan annars hyfsat tight/standard.

 

Blinds are now $2000/$4000

Button is at seat 8

Seat 1: Jacob - $54590

Seat 2: peter24 - $26762.50

Seat 5: sharkbaitAK - $5920

Seat 6: akamyk3e - $9750

Seat 8: Bulbelly - $14352.50

Seat 9: frostbite117 - $4280

Seat 10: Thomasinder - $34345

Moving Button to seat 9

Thomasinder posts small blind ($2000)

Jacob posts big blind ($4000)

Shuffling Deck

Dealing Cards

Dealing [Ac Ks] to Jacob

peter24 raises to $26762.50 (all-in)

sharkbaitAK folds

akamyk3e folds

Bulbelly folds

frostbite117 folds

Thomasinder folds

Jacob calls $26762.50

Jacob shows [Ac Ks]

peter24 shows [Th Td]

Dealing Flop [Tc 9h Ah]

Dealing Turn [3h]

Dealing River [2c]

peter24 has Three of a Kind: 10s

frostbite117: a

peter24 wins $55525 with: Three of a Kind: 10s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min grundtanke i detta läge skulle nog vara att låta små"stackarna" slå ut varandra och om man ska va mä i en pott själv ta initiativet och rejsa ordentligt... inte syna andras all ins...

 

but heeey, that´s just me

 

AK är ju alltid AK och = en grym starthand, men mot PP så är det ju fortfarande "bara" 50 50 lägen... enda gången du leder är mot svagare A.... så synen är väl inte helt plakat-dålig dock, men onödig enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min grundtanke i detta läge skulle nog vara att låta små"stackarna" slå ut varandra och om man ska va mä i en pott själv ta initiativet och rejsa ordentligt... inte syna andras all ins...

 

but heeey, that´s just me

 

AK är ju alltid AK och = en grym starthand, men mot PP så är det ju fortfarande "bara" 50 50 lägen... enda gången du leder är mot svagare A.... så synen är väl inte helt plakat-dålig dock, men onödig enligt mig!

 

Håller med ovanstående resonemang, men hade också synat (med eller mot bättre vetande).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, nu vet vi ju inget om utbetalningsstrukturen, men om vi siktar på vinst eller åtminstone topp-3 är ju syn klart bäst. Kan inte tänka mig annat än att så är fallet.

 

Fi har garanterat en HD som innehåller annat än pp, så att vi har coinflip är bara bull, vi har minst 60% här. Dessutom har vi stoppat in 1/6 av fi:s stack som mörk.

 

Är det en satellit är det autofold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med bossbaver sätt att se på saken: att låta små"stackarna" slå ut varandra och om man ska va mä i en pott själv ta initiativet och rejsa ordentligt... inte syna andras all ins...

 

Jag vill ju vara aggressorn och långsamt bygga upp min stack. Tycker i efterhand (såklart) att jag skulle foldat. Tanken var att jag iofs redan investerat 4000 + uteslutning av AA el KK. Trodde han hade pp under damer men samtidigt fanns en liten möjlighet med AQ el. KQ. Ska tilläggas att någon gick all-in nästan varje runda pre-flop och att ingen hitills hade stått upp mot dem.

 

Faktum kvarstår att det med största sannolikhet är en 50-50 duell och då tycker jag nog att det är fel att "gambla" i detta läge. jag är iofs relativt "tight" och ni som är lite mer "loose" har säkert en annan uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, nu vet vi ju inget om utbetalningsstrukturen, men om vi siktar på vinst eller åtminstone topp-3 är ju syn klart bäst. Kan inte tänka mig annat än att så är fallet.

 

Fi har garanterat en HD som innehåller annat än pp, så att vi har coinflip är bara bull, vi har minst 60% här.

 

Är det en satellit är det autofold.

Fi hade alltså pp som jag trodde

 

Utbetalning:

1. 270$

2.170$

3.120$

4.100$

5. 80$

sedan neråt med 10$ mellanrum till tionde plats.

alltså: man vill ju åt första platsen eller möjligtvis 2:a platsen.

 

Tack för alla bra synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum kvarstår att det med största sannolikhet är en 50-50 duell och då tycker jag nog att det är fel att "gambla" i detta läge. jag är iofs relativt "tight" och ni som är lite mer "loose" har säkert en annan uppfattning.

Detta är inget läge att "tycka" något. Det ena är rätt, det andra är fel. Jag är ganska övertygad om att syn är rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum kvarstår att det med största sannolikhet är en 50-50 duell och då tycker jag nog att det är fel att "gambla" i detta läge. jag är iofs relativt "tight" och ni som är lite mer "loose" har säkert en annan uppfattning.
Hade du tyckt att det var fel att "gambla" om du vunnit handen också?

 

Jag tycker det är en ganska lätt syn. Fi's HD bör vara vid nog att ge dig minst 55%, troligen mer, att vinna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha mycket svårt att lägga mig..men förstår dilemmat..men poker är ju så mycket slump på slutet om det är så aggro som du skriver..så jag hadde nog tagit "skottet att busta någon NÄSTAN autosyn tycker jag även om fold inte är JÄTTE dåligt...

90%syn 10%fold enligt feeling metoden...?! :lol: Bombapott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ha mycket svårt att lägga mig..men förstår dilemmat..men poker är ju så mycket slump på slutet om det är så aggro som du skriver..så jag hadde nog tagit "skottet att busta någon NÄSTAN autosyn tycker jag även om fold inte är JÄTTE dåligt...

90%syn 10%fold enligt feeling metoden...?! :lol: Bombapott

 

 

Det är autosyn och fold är jättefel. Punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vafan. SYYYYYYYYYYYYYN såklart. vad ska du annars syna med? vänta på KK/AA ?

 

Alltså tanken är att jag har ju dubbelt så stor stack som 2:an och bör inte syna ner någon med halva min stack med annat än monster... AK är underdog mot vilket pp som helst. Med så stor stack vid finalbordet vill jag kontrollera bordet och göra höjningar, INTE stora tveksamma synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att blindsen är så höga så blir det ju en lätt syn.

 

 

 

 

edit: sen beror det väl iofs hur viktiga pengarna är. Tycker man varje plats man går upp i prisplats är viktigt så kan man ju folda, eftersom 2 eller om det var 3 kommer åka ut när som helst. Men jag är ganska säker på att jag synat. Finns så många händer han kan ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har bara 13BB och hittar AK - så din ledning är inte så stor som du tror - du måste allt syna för handdistributionen för Fi kan vara rätt stor.

Mot AQ har du guldchans och slå ut din farligasta konkurrens och bli stor ledare i turneringen.

 

De 6K som ligger i blindsen är tillräckligt för att en syn skall vara rätt - man får rätt pottodds.

 

 

PS Nej det är inte roligt att förlora en slantslingning så sent i en turnering men sådant händer. Jag har själv kommit som ledare och förlorat 3 slantsilngningar i rad där Fi var all-in - men förlorade alla 3. Det krävs alltid lite tur för att vinna när man väl kommer till finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bör inte syna ner någon med halva min stack med annat än monster...

 

AK är monster mot hans HD. Sluta tänka bara par, killen är jättekort och ställer med massa Ax/Kx och en hel del annat också. För övrigt: Storstacka mig hit och storstacka mig dit, du har 13xbb...

 

AK är underdog mot vilket pp som helst.

 

Du vet att där är blinds och sånt va?

 

Med så stor stack vid finalbordet vill jag göra syner som är $EV+, INTE läggningar som är $EV-.

 

FYP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra synpunkter! på PKR är blindstrukturen snabb och att vara shortstackad är vanligt... Bara jag som har över 10bb så många blir ju potcommittade pga de höga blinsen. sen är ju killen som ställer inte shortstackad i sammanhanget... han är ju 2:a med god marginal mot de övriga, därav kanske dumt att göra synen mot just honom. Jag är säker på att han har en legitim hand då han spelat relativt tight och inte vill gå upp mot mig som chipleader i onödan... Håller dock med till viss del att det är en syn... jag synade ju trots allt! Jag väntade mig en coinflip och fick det... det är detta jag tycker är onödigt. Vissa hade gamblat med 50-50 odds i en sån situation om de i förväg hade sett korten, jag hade inte gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att killen inte skulle pusha med KQ/AQ/AJ etc med 6xbb i stacken (M=4)?? Jo, det gör han. Sedan är det ju helt meningslöst att säga "om jag hade vetat att han hade ett PP så hade jag inte synat", eftersom han i verkligheten som sagt har en HD som består av mer än bara par, och mot den HDn är det korrekt att syna helt enkelt.

 

Men om du på något magiskt sätt skulle veta att det är en coinflip så är det fortfarande en syn pga overlayen skapad av blindsen. Det handlar inte om preferenser, åsikter eller smak och tycke, såvida man inte ogillar pengar. Det ena ger liksom ett högre EV än det andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...