Gå till innehåll

Tribeca till iPoker?


Obscura

Recommended Posts

Läste precis at Playtech/IPoker köper Tribeca och de ska använda Playtech-klienten. Skit också! Jag som tycker Tribeca har den bästa klienten. Det var väl förmodligen därför Tribeca annonserade i fredags att de stänger ute alla amerikanare. Man kan ju undra vad Tain tycker eftersom de ska gå över till Tribeca men istället kommer att hamna hos Playtech. Vilken soppa det börjar bli...

 

http://www.playtech.com/html/main.php?page=41&id=110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas det blir tillräckligt många användare där nu och att man kanske kan börja där igen nån gång, ipoker är faktiskt helt okey

 

Tribeca har ju ökat på sistone och har ofta 12 000 spelare om kvällarna och IPoker brukar ligga på 5000-6000. Tain brukar väl ha omkring 4000 och borde kunna öka med en bättre klient så runt 20 000 spelare kan man kanske räkna med och det är bra. Synd bara att Tribeca är så mycket bättre än IPoker för mej som spelare. IPoker-klienten är nog mer avancerad men saknar flera funktioner som jag gillar med Tribeca.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man kan gilla Tribecas klient är för mig helt obegripligt. Det är nog den sämsta klient jag spelat på.

 

Vilka fördelar har den?

 

Ja det är tydligen en smaksak men jag tycker den har alla saker jag gillar och jag har testat nästan alla klienter. Sen har den vissa nackdelar också förstås. Men man gillar ju olika saker.

 

Vad jag gillar som inte funkar på IPoker:

4-färg

Korten visas vid All-in (Kommer inte ihåg hur det är på IPoker)

Man ser vad man foldat för kort

Kan välja bort tomma bord i lobyn

Funkar med PT/AceHud

 

Kommer inte på mer just nu.

 

Varför tycker du den är så dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En VIDRIG sak med ipokerklienten är att man inte kan välja 4-färgskortlek. :-(

 

Uselt, tycker jag!

 

Eller är det bara jag som inte har hittat den inställningen? Har inte spelat så mycket på ipoker.

 

Det går inte och supporten har ingen aning ifall det kommer att bli möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4-färg

Korten visas vid All-in (Kommer inte ihåg hur det är på IPoker)

Man ser vad man foldat för kort

Kan välja bort tomma bord i lobyn

Funkar med PT/AceHud

 

att de inte har 4-färg är det värsta med klienten, borde fixas i framtiden..

 

om du klickar i history kan du se vad du fått för kort och vad fi väljer att inte visa på river

 

i ipokers nyaste klient kan man söka på spelare, sortera borden efter nivå och de tomma läggs längst ner när du sorterar efter snittpot eller sf%

 

det går att ladda in händerna i PT, men poker ace hud funkar inte eftersom händerna skrivs när du stänger ner klienten

 

poker office fungerar, dock inte overlay

 

 

visst, ipoker har inte den bästa klienten, men helt duglig

 

nu finns även mini-view

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inget datum är satt för sammanslagning.

 

 

http://www.pokersitescout.com lägg ihop snittsiffrorna för cashgame spelarna så ser man ungefär vilken storlek nätverket kommer ha i slutänden, om man jämför med andra aktörer dvs. Det vill nog till att clienten förbättras, det är ju knappast så att man vill få än sämre client en nuvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är spelarna på IPoker då?`

 

Om jag har räknat rätt så kommer det här nya Tribeca + Ipoker + Tain att bli tredje störst bakom Stars och Party men före Full Tilt.

 

Kartan är i vilket fall som helst ordentligt omritad.

 

Lite lustigt är det att när man loggar in på Doyles Room så står det några lugnande ord om "business as usual" riktad till amerikaner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som kund hos pokerforumpoker.com kommer att bli en del av ett av världens ledande pokernätverk bestående av pokerspelare från Playtech-, Tribeca Tables- och Tain-nätverken.

 

Vi kan dessvärre inte lämna ut information om detta i nuläget men vi arbetar enligt en tidsplan för bytet.

 

Well, det jobbas iaf på byte/samgånende redan, det är väl positivt, är en date innan årsskiftet ens rimligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska Tribeca och Tain verkligen byta till iPokers klient? Är det inte så att man bara slår ihop nätverket och låter alla behålla själva klienten? Kan man inte bara använda samma slumpgenerator?

 

Enligt pressmeddelandet de skickade ut så ansåg tydligen Playtech att deras klient var mycket bättre och att den ska användas. Att bara använda en klient måste vara mest kostnadseffektivt med tanke på utveckling och support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...