Gå till innehåll

NLT - SnG, QQ på bubblan. Höja, ställa in?


Pokemonn

Recommended Posts

Här kommer en liten HH från en SnG som jag körde nyss, en $20 SnG.

 

Jag låg lite risigt till och har jobbat mig upp nyligen. Kör tight och väntar på att någon av de andra ska slå ut sig själva.

 

Särskilt ArjanNL har höjt mycket och stulit, och givetvis vunnit med dels klonkanden och lite bra kort. Han har kört ner sig med sitt lösa spel och jobbat upp sig igen. Han kör aktivt.

 

Inom typ en minut eller två kommer blindarna att höjas igen...

 

 

Seating Arrangement:

 

drHoho is at seat 4 with 304.00.

HERO is at seat 5 with 204.00.

LordNelson19 is at seat 6 with 200.00.

ArjanNL is at seat 10 with 292.00.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 5.

LordNelson19 posts the small blind of 5.00.

ArjanNL posts the big blind of 10.00.

 

Deal Pocket Cards:

 

drHoho: -- --

HERO: :Qc::Qd:--Yes, QQ!--

LordNelson19: -- --

ArjanNL: -- --

 

Pre-flop:

drHoho folds.

HERO raises 35.00. --Höjer, vill helst få syn och se att floppen inte kommer med A eller K.--

 

LordNelson19 folds.

ArjanNL raises 115.00. --WTF, re-raise! Han kör ju så aggro, jag petar in keramiken. Jag HAR ju QQ trots allt.--

 

HERO raises 169.00.

ArjanNL calls 79.00.

 

Resultatet nedanför står med vit text, inte tjyvkika!

 

Flop (7h 9s As Kh 2s):

 

Showdown:

ArjanNL shows Kd Ah.

ArjanNL has 9s Kd Kh Ah As Two Pair

HERO shows Qc Qd .

HERO has 9s Qc Qd Kh As Pair

HERO is eliminated.

 

 

Sååå, vad gör man med QQ? Är det rätt tänkt att vilja se floppen?

 

Eller ska jag dega in direkt? Eller ska jag höja som jag gjort och sedan lägga mig vid omslag? Känns vekt som fan att lägga sig där med QQ... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid fold får vi:

 

dr hoho: 304

Hero: 169

Lordblabla:195

Arjan: 332

 

ICM vid fold: 0.1950

 

Vid ställ och vinst har vi:

 

 

dr hoho: 304

Hero: 413

Lordblabla:195

Arjan: 88

 

ICM:0.3426

 

Exempel på motstånd:

 

 

101,025,936 games 0.141 secs 716,495,999 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 58.5779 % 57.50% 01.08% { QcQd }

Hand 2: 41.4221 % 40.34% 01.08% { 99+, AJs+, AQo+ }

 

0,585*0.3426=0,200421

 

 

Ganska tajt beslut, vilka händer tror du att han reraisar med här?

Synar du så är du potcommittad imo så ska dom in kan dom lika gärna åka in nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska tajt beslut, vilka händer tror du att han reraisar med här?

Synar du så är du potcommittad imo så ska dom in kan dom lika gärna åka in nu.

 

Jag tror definitivt att han reraisar med de händer du hade med i beräkningen. Jag har ju en ganska tight image så han kanske försöker skrämma bort mig med en reraise ochså? (Har vikit mig mot reraise med A10 i ett stöldförsök X antal händer sedan).

 

Ja, syn finns inte på kartan. Det är all-in eller fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi vänder på steken då? Hade Ni re-raisat så vilt med AK som Arjan?

 

Om jag hade suttit i Arjans sits så hade jag nog synat och kikat på floppen. Vid miss så hade jag bettat typ halvpott och vikit mig mot omslag, vid träff hade jag nog checkat för att inducera en höjning från fi och sedan kört in keramiken. (förutsatt att det inte finns farliga färgdrag osv)

 

Vad tror Ni om det spelet i Arjans läge? Min variant känns stabilare än en så våldsam reraise. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt gjort en re-raise precis som Arjan. Sen hade jag kanske inte tagit i så förbannat utan hållit mig till en re-raise i potstorlek (50-70). Med AK i detta läge hade jag nog kunnat tänka mig en syn för att på floppen ta beslutet. Om han nu har en så LAG image och är medveten om den så kan han få syn av Ax+, KQ, KJs och 88+.

 

Summerat: Han spelade nog AK lite väl hårt men kunde gott ha tagit hem potten preflop mot många händer eller så åker degen in och då har han ändå en bra hand.

 

Din hand spelar sig själv i detta läge tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ofarlig flop så trycker man in degen. Vad får han syn av med en re-raise pre-flop? Är det Ax+, KQ, KJs och 88+, eller en tajtare HD? Om man kan räkna bort KJs är man "bara" rädd för Q på flop eller AA, KK (osannolikt om man har AK), QQ eller JJ.

 

Resten av händerna är nog svåra att syna ännu en potbet med, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ofarlig flop så trycker man in degen. Vad får han syn av med en re-raise pre-flop? Är det Ax+, KQ, KJs och 88+, eller en tajtare HD? Om man kan räkna bort KJs är man "bara" rädd för Q på flop eller AA, KK (osannolikt om man har AK), QQ eller JJ.

 

Resten av händerna är nog svåra att syna ännu en potbet med, eller?

 

Trycka in degen på en missad flop med AK på bubblan mot en reraise-synare måste väl vara rätt riskabelt? Risken måste vara rätt överhängande att fi har lite högre pockets och sitter med en färdig hand. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ofarlig flop så trycker man in degen. Vad får han syn av med en re-raise pre-flop? Är det Ax+, KQ, KJs och 88+, eller en tajtare HD? Om man kan räkna bort KJs är man "bara" rädd för Q på flop eller AA, KK (osannolikt om man har AK), QQ eller JJ.

 

Resten av händerna är nog svåra att syna ännu en potbet med, eller?

 

Trycka in degen på en missad flop med AK på bubblan mot en reraise-synare måste väl vara rätt riskabelt? Risken måste vara rätt överhängande att fi har lite högre pockets och sitter med en färdig hand. 8-)

 

Det finns alltid en risk men hur många händer är vi rädd för på en flop som t.ex. 2h,7s,8c?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid en risk men hur många händer är vi rädd för på en flop som t.ex. 2h,7s,8c?

 

Alla PP?

 

Att trycka in degen känns lite riskabelt, som en tom bluff på bubblan. Jag skulle nog bara beta ut lite för att se vad som händer, inte köra in allt. Har fi missat allt så foldar han nog (hoppas vi).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...