Gå till innehåll

Spela efter BR eller Buy in?


CatEatDog

Recommended Posts

Jag har under 1,5 år levt på poker.

Jag har aldrig skrytigt om varken pengar eller kunskap här (har inte vait medlem länge heller)

Jag kände i somras att jag på lessnade på pokern, kanske av en ganska stor orsak som jag inte erkände för mej själv eller för andra...

Jag loosade stor de av rullen...

 

Jag fick i våras jobberbjudande och när jag spelade poker heltid insåg jag att allt har sin tid och vem vill anställa ett avdankat pokerfrpffs, eller ännuvärre en looser som spelat bort allt han har?

 

Jag har världens bästa flickvän, en kåk, mc, mustang bla bla bla.... kändes som att detta va toppen på något som bara kunde förstöras på något sätt och att jag hadde inga alterativ.

 

Jag har idag 0 lån i mitt liv ett heltidsjobb och en hoppy igen - poker =(

 

Men till saken nu:

 

Jag skulle strta om från 0 igen.

Spela 0,25-0,5? - never

0,5-1 - khe... här spelas det inte poker

 

Men startade på 0,5-1 NL - loosade... (skulle skriva fett men det kanske är svårt i 0,5-1)

Men kunde inte på någotvis gå + här.

Tänkte jag skulle lägga ner åer igen men min sambo påtalade min tristess (har damp-seriöst och har svårt med 7-4 jobb)

Men till saken är att jag hadde verkligen inte pengarna längre, jag hadde köpt oss loss från lånen.

 

Men för 3 veckor sen la jag ut en bil till salu (80K) blev såld..... cashade in allt på pokerkonto och lirade 2/4 med 160 buy in på alla bord för att inte belasta rullen vid ner perioder och funkar klock rent.

 

Nu är jag i valet och kvalet att sluta jobba igen, har svårt att reda ut vardagen och mår rätt pissigt mot vad jag gjort innan.

 

Altså åter igen till saken :) - att spela 200 X BB bankrulle tror jag inte på, spela på en nivå som passar dej och använd en bekväm buyin är min rekomendation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

variansen blir ju inte mindre för att du inte köper in fullt?

 

för övrigt verkar du ha allvarliga abstinensproblem/whatever som kan vara värt att ta itu med.

 

Sant...

Men är en sk beroende människa iom mitt handikapp.

Har ingn betydelse, har gärna ett beroende som är possitivt.

Jag är dock medveten om riskerna.

 

Vi kan ge termer till vad som är rimligt BR/STAKES, det jag ville komma fram till är att man ska spela på en nivå som känns ok.

jag försökte på låga ivåer och misslyckades, anser att allt upp till 1/2 är inte poker.

 

FEL?

...kanske är det jag som inte kan värdesätta betarna?!?!

 

Typiskt exempel är att om någon sätter ett top par eller varför inte ett set på ett 2/4 bord så betar man och väntar inte på att någon annan gör det... så är det inte på på lägre bord !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FEL?

...kanske är det jag som inte kan värdesätta betarna?!?!

 

Typiskt exempel är att om någon sätter ett top par eller varför inte ett set på ett 2/4 bord så betar man och väntar inte på att någon annan gör det... så är det inte på på lägre bord !

 

Min smått aggressiva spelstil funkar rätt bra på 0.5/1

De passiva lirarna kanske du förlorar många småpotter mot, men vinner du verkligen inte de stora?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte på låga ivåer och misslyckades, anser att allt upp till 1/2 är inte poker.

 

FEL?

...kanske är det jag som inte kan värdesätta betarna?!?!

Förmodligen gick du in med instälningen "0,5/1, haha, de här tomtarna slår jag lätt" och brydde dig inte om att anpassa ditt spel till nivån utan körde på som du brukade göra på din gamla nivå. Att sen avfärda det hela med "1/2 och neråt är inte poker" låter som en dålig ursäkt/förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte på låga ivåer och misslyckades, anser att allt upp till 1/2 är inte poker.

 

FEL?

...kanske är det jag som inte kan värdesätta betarna?!?!

Förmodligen gick du in med instälningen "0,5/1, haha, de här tomtarna slår jag lätt" och brydde dig inte om att anpassa ditt spel till nivån utan körde på som du brukade göra på din gamla nivå. Att sen avfärda det hela med "1/2 och neråt är inte poker" låter som en dålig ursäkt/förklaring.

 

Vet inte?

 

Kanske underskattar pengrna på lägre nivåer...

Jag är väll för aggro för låga nivåer, thats it !

 

Jag kan inte vinna på låga nivåer men är en vinnare spelare på högre !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att underskatta pengarna och slaska för mycket på lägre nivåer än man är van vid är väl iofs rätt vanligt och kan mycket väl vara en förklaring till att det inte har gått så bra där. Men om du sätter dig ner och funderar på hur dina motståndare spelar och vilka misstag de gör så tror jag inte du kommer ha särskilt svårt att lägga om spelet så att du kan utnyttja dessa. Ett tips kan exempelvis vara att vara mer löspassiv preflop och betta hårt när du väl träffar.

 

Men nu verkade det ju gå bra på NL400 så det kanske inte är något direkt problem längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Kanske underskattar pengrna på lägre nivåer...

Jag är väll för aggro för låga nivåer, thats it !

 

Jag kan inte vinna på låga nivåer men är en vinnare spelare på högre !

 

eller så har inte spelat nog många händer. kanske behövs 10 000-40 000 händer för att se trenden och upp till 100 000 -200 000 för att vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Kanske underskattar pengrna på lägre nivåer...

Jag är väll för aggro för låga nivåer, thats it !

 

Jag kan inte vinna på låga nivåer men är en vinnare spelare på högre !

 

eller så har inte spelat nog många händer. kanske behövs 10 000-40 000 händer för att se trenden och upp till 100 000 -200 000 för att vara säker.

 

Jo det måste jag spelat. Grindade 10 bord på 0,5-1 ett tag.

 

Altså det jag vill ha fram här är readsen...

Att kunna läsa spelet är allt, jag kan inte läsa en spelare på lägre nivå.

 

Jag är van att folk betar när dom har hand..... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att underskatta pengarna och slaska för mycket på lägre nivåer än man är van vid är väl iofs rätt vanligt och kan mycket väl vara en förklaring till att det inte har gått så bra där. Men om du sätter dig ner och funderar på hur dina motståndare spelar och vilka misstag de gör så tror jag inte du kommer ha särskilt svårt att lägga om spelet så att du kan utnyttja dessa. Ett tips kan exempelvis vara att vara mer löspassiv preflop och betta hårt när du väl träffar.

 

Men nu verkade det ju gå bra på NL400 så det kanske inte är något direkt problem längre.

 

Nej har ju inga problem just nu, funkar klockrent på 200 och 400 borden...

Vinner 4/5 sessioner där.

 

Ville säga med denna tråden att man kanske inte ska titta på bb/br utan ist. spela med en bekväm buy in på en vinnande nivå.

 

jag vil givetvis sitta fulltankad på ett 2/4 bord men är BR för känslig att loosa 3-4 buy in på denna nivån kan man köpa in för halva eller mindre.

Dessutom har du något possitivt här, du blir lätt nersynad då folk inte är rädd att loosa så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom har du något possitivt här, du blir lätt nersynad då folk inte är rädd att loosa så mycket.

 

Sant, sen kan man ju nästan anta att väldigt många ser dig som en fisk när du sätter dig med minimum buy in. Lite surt att inte riktigt kunna maximera sin vinst när man väl sitter med nötterna dock.

 

Hur skiljer sig dina BR-krav från om du skulle välja att sitta med fullt inköp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att underskatta pengarna och slaska för mycket på lägre nivåer än man är van vid är väl iofs rätt vanligt och kan mycket väl vara en förklaring till att det inte har gått så bra där. Men om du sätter dig ner och funderar på hur dina motståndare spelar och vilka misstag de gör så tror jag inte du kommer ha särskilt svårt att lägga om spelet så att du kan utnyttja dessa. Ett tips kan exempelvis vara att vara mer löspassiv preflop och betta hårt när du väl träffar.

 

Men nu verkade det ju gå bra på NL400 så det kanske inte är något direkt problem längre.

 

Nej har ju inga problem just nu, funkar klockrent på 200 och 400 borden...

Vinner 4/5 sessioner där.

 

Ville säga med denna tråden att man kanske inte ska titta på bb/br utan ist. spela med en bekväm buy in på en vinnande nivå.

 

jag vil givetvis sitta fulltankad på ett 2/4 bord men är BR för känslig att loosa 3-4 buy in på denna nivån kan man köpa in för halva eller mindre.

Dessutom har du något possitivt här, du blir lätt nersynad då folk inte är rädd att loosa så mycket.

 

att säga att det inte är poker under 1/2 är såklart skitsnack, dock är det såklart ett annat sorts spel.

 

klarar du inte att förlora 3-4 buyin på en nivå är sannolikheten väldigt stor att du gular. Det hjälper inte att köpa in med mindre.

 

Däremot kan man såklart klara sig bra på att spela shortstack, för som du säger har många svårt att spela mot en duktig shortstackspelare, men det kräver ett annat spel.

 

Hursomhelst ska man självklart spela på en nivå där man trivs, där det spel man spelar vinner mest pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville säga med denna tråden att man kanske inte ska titta på bb/br utan ist. spela med en bekväm buy in på en vinnande nivå.

 

Håller med till 100 %. Men för mig är det lite tvärt om mot vad jag tror du menar. Känner jag att jag vinner mer pengar på en lägre nivå spelar jag hellre där även om jag har rulle för en eller ett par nivåer högre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...