Buscape Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag fick QQ på pre-flop. Och eftersom jag spelar väldigt tight innan callade jag bara, så att det itne riktigt framgick vilken monsterhand jag fick. ungefär fem spelare är kvar när floppen kommer. A 7 och Q . Jag fick alltså trissen. Snubben innan mig betar 4x big blind. jag callar bara, två lägger sig, en callar. Turn card är 9 . Nu fanns det alltså chans till att någon hade flush. spelaren före mig betar den här gången dubbelt så mycket. hur skulle du göra här? Citera
lillsvensson Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Jag fick QQ på pre-flop. Och eftersom jag spelar väldigt tight innan callade jag bara, så att det itne riktigt framgick vilken monsterhand jag fick. ungefär fem spelare är kvar när floppen kommer. A 7 och Q . Jag fick alltså trissen. Snubben innan mig betar 4x big blind. jag callar bara, två lägger sig, en callar. Turn card är 9 . Nu fanns det alltså chans till att någon hade flush. spelaren före mig betar den här gången dubbelt så mycket. hur skulle du göra här? Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Citera
Gyre Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Men du måste HÖJA mer ! Åtminstånde höja över huvud taget! För övrig saknar denna handen väldigt mycket nödvändig information och jag rekommenderar Buscape att läsa regler och dylikt för denna forumsavdelning innan han postar igen. Citera
sinja Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Instämmer med föregående talare.. Genom att slöspela handen såhär ber du om att förlora den. Det ska kosta för dom att få en hand som slår dig.. Citera
Buscape Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Instämmer med föregående talare.. Genom att slöspela handen såhär ber du om att förlora den. Det ska kosta för dom att få en hand som slår dig.. Sant. Sen har jag haft väldigt fet otur den senaste tiden. jag gick all-in på river efter att den första checkade. han callade och visade sig ha en flush. Vilken inte gör mig ännu gladare direkt. Jaja, alla har sina otursperioder, får nog ta en liten paus från pokerspelandet. Citera
Waggho Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Sant. Sen har jag haft väldigt fet otur den senaste tiden. jag gick all-in på river efter att den första checkade. han callade och visade sig ha en flush. Vilken inte gör mig ännu gladare direkt. Som sagt, du ber om att bli utdragen när du spelar sådär. Verkligen jättedåligt spel också att gå all in när potten var så liten efter ditt slowplay innan (om du inte var shortstack). Citera
maxinhoe Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 7-10bb är väl mer regel än undantag med JJ-QQ, får du sedan syn och floppen kommer så brukar jag beta ut 3/4pot-pot, som sagt det ska kosta. Ger man någon en flush i näven så blir man inte utdragen på grund av att man haft otur, utan för att man spelat för passivt i handen själv. Att han sedan checkar på river säger väl 99 ggr av 100 på den här nivån (antar det rör sig om NL20-NL50) att han har monster. Tippar att en av tusen på NL50 är kapabla till att bluffa BRA. Citera
MajkTheBike Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Det där var ju inte otur, dåligt spel Mr! Håller med förgående talare "Raise preflop, raise på floppen" och får du re-raise på floppen trycker du in degen. Som spelat hade jag bara synat turn och hoppas på att bordet parar sig och då tryckt in med kåken. Annars fold eller call på rivern beroende på storleken på bettet. INTE ALL IN, det är bara bättre händer som synar då. Citera
rai Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Instämmer med föregående talare.. Genom att slöspela handen såhär ber du om att förlora den. Det ska kosta för dom att få en hand som slår dig.. Sant. Sen har jag haft väldigt fet otur den senaste tiden. jag gick all-in på river efter att den första checkade. han callade och visade sig ha en flush. Vilken inte gör mig ännu gladare direkt. Jaja, alla har sina otursperioder, får nog ta en liten paus från pokerspelandet. grabben, det är inte otur du förlorar på, du är helt enkelt dålig. Citera
jeneqvist Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Instämmer med föregående talare.. Genom att slöspela handen såhär ber du om att förlora den. Det ska kosta för dom att få en hand som slår dig.. Sant. Sen har jag haft väldigt fet otur den senaste tiden. jag gick all-in på river efter att den första checkade. han callade och visade sig ha en flush. Vilken inte gör mig ännu gladare direkt. Jaja, alla har sina otursperioder, får nog ta en liten paus från pokerspelandet. Som tidigare sagt inte otur bara dåligt spel, antingen lär dig spelet, gula för att det är skoj eller ta en livslång paus.... Citera
gregcadillac Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Raise preflop, raise på floppen, eventuellt att du checkraisar all in. Beror lite på hur djupa stackarna är. Men du måste HÖJA mer ! Instämmer med föregående talare.. Genom att slöspela handen såhär ber du om att förlora den. Det ska kosta för dom att få en hand som slår dig.. Sant. Sen har jag haft väldigt fet otur den senaste tiden. jag gick all-in på river efter att den första checkade. han callade och visade sig ha en flush. Vilken inte gör mig ännu gladare direkt. Jaja, alla har sina otursperioder, får nog ta en liten paus från pokerspelandet. Roflmao Citera
Big Less Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Du spelade handen på sämsta tänkbara sätt hela vägen. Det är inte otur, det är dålig poker. Men i gengäld finns det MYCKET att lära sig av denna hand om du slutar skylla på otur. Citera
Ruterkung Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Det där var ju inte otur, dåligt spel Mr! Håller med förgående talare "Raise preflop, raise på floppen" och får du re-raise på floppen trycker du in degen. Som spelat hade jag bara synat turn och hoppas på att bordet parar sig och då tryckt in med kåken. Annars fold eller call på rivern beroende på storleken på bettet. INTE ALL IN, det är bara bättre händer som synar då. Det där är jag inte så säker på. Men annars håller jag med alla andra. Citera
lumor_ Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Hm, väldigt vad det var kul att ge "konstruktiv kritik". Föreslår att du gregcadilac tar paus från socialt samspel tills du lärt dig spelreglerna. Handen var inte så bra spelad och jag har förståelse för att man efter en tids dåliga resultat kan spela lite konstigt för att man känner att man måste få maximalt betalt när man äntligen träffar en triss. Jag uppfattar det inte som att TS klagar på otur i just den här handen utan ger det som förklaring till att hans spel inte är på topp. Det är extremt få spelare som inte påverkas av bad streaks och väldigt ont om folk som blir hjälpta av ett "roflmao". Citera
bossbaver Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Jag fick QQ på pre-flop. Och eftersom jag spelar väldigt tight innan callade jag bara, så att det itne riktigt framgick vilken monsterhand jag fick. ungefär fem spelare är kvar när floppen kommer. A 7 och Q . Jag fick alltså trissen. Snubben innan mig betar 4x big blind. jag callar bara, två lägger sig, en callar. Turn card är 9 . Nu fanns det alltså chans till att någon hade flush. spelaren före mig betar den här gången dubbelt så mycket. hur skulle du göra här? i ditt läge synat återigen, klonkat kåken på river alternativt dyrt fått lära mig att sluta slowspela monsterträffar.... med andra ord: Raise-knappen finns på alla klienter och är till för att användas Beta pott på floppen! och beta minst 4BB pre flop oxå! Citera
Sommar Postad 13 November , 2006 Rapport Postad 13 November , 2006 Jag fick QQ på pre-flop. Och eftersom jag spelar väldigt tight innan callade jag bara, så att det itne riktigt framgick vilken monsterhand jag fick. ungefär fem spelare är kvar när floppen kommer. A 7 och Q . Jag fick alltså trissen. Snubben innan mig betar 4x big blind. jag callar bara, två lägger sig, en callar. Turn card är 9 . Nu fanns det alltså chans till att någon hade flush. spelaren före mig betar den här gången dubbelt så mycket. hur skulle du göra här? För det första så saknar vi information ang: stackdjup, hur många som sitter vid bordet, om det är Cashgame, turnering, S&G... Eventuella reads osv. Men för att lite kort analysera din hand så om du endast limpar pre-flop, vilket jag tycker är ett stort fel om flera har limpat tidigare. Sen förstår jag inte din syn på floppen. Ett hjärterkort är det enda skrämselkortet som kan komma och om du ändå har bestämt dig för att gå all in på turn om det kommer ett hjärter så kan du lika gärna höja floppen. Berätta gärna hur du tänker med ditt spel på flop och framförallt turn? Citera
Recommended Posts