a.k.a Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Tryck första handen, varför inte liksom? Sätter du honom på ett högre set, antaglien två par eller drag jagande bara att trycka Andra handen är bra, även om det skulle va trevlig och veta vad FI satt på, A6 eller kanske högt poket JJ kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 4 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Hand 1. Första tanken är: Yes! jag har prickat ett set mot en lös, lätt bluffbenägen kille. Efter lite eftertanke: Fi har riktiga fiskstats. Han spelar på 67/4, dvs han ser nästan varje flopp, men han höjer nästan inga händer preflop. Vad händer då i denna handen? Två Fi har limpat före, varpå han väljer att höja. På floppen betar Andy1 strax under pott, jag synar och Gras höjer kraftigt. Gras visar i princip att han är så nöjd med sin hand att han är beredd att gå allin med sin hand. Sammanfattning: Vi har en passiv Fi (Gras) som preflophöjer väldigt sällan, som har visat styrka både preflop och än mer på floppen. Vad har Gras för hand då? Som jag ser det är de tre troligaste händer: AA, JJ och AJ. Jag skulle tippa att risken att Fi har JJ eller AA här är en bra bit över 50%. Det här är min bedömning på Gras händer: AA/JJ 60%, AJ 20%, AK/AQ 10%, ren bluff 10%. Gras har 1880 kr i sin stack, jag har investerat 155 kr i potten. Har jag rätt och Gras har antingen JJ eller AA drar jag till en out. Det händer nästan aldrig, men i det här fallet la jag min triss, efter stor tvekan. Hand 2. Floppen kommer extremt torr. Om han inte har ett överpar så har han troligen missat floppen helt. Jag väljer att testa Fi genom att checkraisa floppen. Han synar mitt bet. Turn kommer med ett bra kort för mig. Jag väljer att fortsätta att representera en stark hand/ett träffat set. Jag betar ut turn och han synar. Nu är jag nästan säker på att han har ett överpar. River kommer med ett bra kort för mig, en till åtta. Betar jag pott här, kan han eventuellt hitta hjältesynen med ett överpar. Jag väljer att gå allin, vilket inte gör det lätt för Fi att syna, i och med våra djupa stackar. Jag kan bara tillägga att det här spelet skulle jag inte göra mot en calling station. Se hand 3. Poker handlar ju om att anpassa spelet efter vilken typ av motståndare man möter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 4 Maj , 2007 Rapport Share Postad 4 Maj , 2007 Kommentar till hand 1: En disciplinerad fold, tycker jag. Hade troligen spelat likandant, dock raisat efter första floppbetet, vilket troligen inte påverkat handens utveckling, dock. Hand 2: Djärvt, anpassat spel, dock riskabelt, men..det gick hem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Gissa Fi´s hand ***** Hand History for Game 326375834 ***** 1000 NL Texas Hold'em - Friday, May 18, 20:20:27 ET 2007 Table Eva 34 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Fyrkant ( 109.7 ) Seat 2: Brutus71 ( 1570.77 ) Seat 3: NickLeeson ( 2053.62 ) Seat 4: Enberg ( 571.15 ) Seat 5: fixare ( 949.93 ) Brutus71 posts small blind [5]. NickLeeson posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to NickLeeson [ 4d Qs ] Enberg folds. fixare calls [10]. Fyrkant calls [10]. Brutus71 folds. NickLeeson checks. ** Dealing Flop ** [ 4h, 4s, Qd ] NickLeeson checks. fixare checks. Fyrkant checks. ** Dealing Turn ** [ 5h ] NickLeeson checks. fixare checks. Fyrkant checks. ** Dealing River ** [ 9h ] NickLeeson bets [30]. fixare raises [100]. Fyrkant folds. NickLeeson raises [400]. fixare raises [660]. NickLeeson is all-In. fixare is all-In. Vad har Fi? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 18 Maj , 2007 Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Tänker inte ge någon feedback för det är för höga nivåer för mig som är fisk MEN jag tänker fråga om ditt nick. Var det inte Leeson som ruinerade en bank? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Det stämmer! Nick Leeson spekulerade bort den anrika gamla engelska banken Barclays Bank. Ingen dålig bedrift av en man. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gaffeln Postad 18 Maj , 2007 Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Han dubblade tydligen sina insatser för att vinna tillbaka sina förluster. Låter detta beteende bekant hos någon annan grupp människor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 18 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Ett klassiskt försök att rätta till ett misstag. Ser man i alla möjliga sammanhang... Dock besviken på filmen "Rough trader" som gjordes efteråt, den kunde blivit betydligt bättre. Det vore nice ifall någon skulle göra en film på Trustorhärvan, en kanonstory! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 18 Maj , 2007 Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 Det kommer kanske en sådan film, böcker finns ju redan flera.. Ang. handen...risken finns ju att Fi har fått in en högre kåk..jag hoppas dock att han bara fick färgen..säger färg! ...den här typen av kåk är ju faktiskt sårbar, vilket är lätt att glömma, då den inte uppstår så värst ofta..hade samma typ av kåk för ett halvår sedan, slowspelade - och blev utdragen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 18 Maj , 2007 Rapport Share Postad 18 Maj , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Svaret på gårdagens hand: ***** Hand History for Game 326375834 ***** 1000 NL Texas Hold'em - Friday, May 18, 20:20:27 ET 2007 Table Eva 34 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Fyrkant ( 109.7 ) Seat 2: Brutus71 ( 1570.77 ) Seat 3: NickLeeson ( 2053.62 ) Seat 4: Enberg ( 571.15 ) Seat 5: fixare ( 949.93 ) Brutus71 posts small blind [5]. NickLeeson posts big blind [10]. ** Dealing down cards ** Dealt to NickLeeson [ 4d Qs ] Enberg folds. fixare calls [10]. Fyrkant calls [10]. Brutus71 folds. NickLeeson checks. ** Dealing Flop ** [ 4h, 4s, Qd ] NickLeeson checks. fixare checks. Fyrkant checks. ** Dealing Turn ** [ 5h ] NickLeeson checks. fixare checks. Fyrkant checks. ** Dealing River ** [ 9h ] NickLeeson bets [30]. fixare raises [100]. Fyrkant folds. NickLeeson raises [400]. fixare raises [660]. NickLeeson is all-In. fixare is all-In. NickLeeson shows [ 4d, Qs ] a full house, fours full of queens. fixare shows [ 4c, Qh ] a full house, fours full of queens. NickLeeson wins 1103.69 from side pot#1 with a full house, fours full of queens. fixare wins 949.93 from the main pot with a full house, fours full of queens. NickLeeson wins 949.93 from the main pot with a full house, fours full of queens. Hur ofta händer det att två spelare floppar en kåk med två skithänder? Jag hoppades på att han fick in backdoorfärgen. Risken att han slowspelat QQ hela vägen till river utan att beta nånstans kändes minimal. Lite större risk att han hade 55/99. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Snooker-SM pågår för närvarande. Jag spelade två matcher igår som jag vann, idag blir det lite tuffare motstånd. Wish me luck! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joey_k Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Hej ! intressant läsning, speciellt med tanke på att jag möter dig lite titt som tätt. Visste inte att PT eller pokeroffice funkade på SvS, för visst är det det du använder? /Drakeld Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Sjuk standard av FI att open limpa 4Qo? rätt sick hand annars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Jepp, PT funkar på Svenska Spel med P-Os handkonverterare. Sök på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddo2001 Postad 19 Maj , 2007 Rapport Share Postad 19 Maj , 2007 Jepp, PT funkar på Svenska Spel med P-Os handkonverterare. Sök på forumet. Funkar overlay på bordet med? Alltså statsen i realtid? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Var det på 5/10 du rusha 10k? =) (Bladet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Jag lirade 45 minuter på Svenska Spel, spelade 3 st 5/10-bord och 1 st 7.5/15-bord. Efter en halvtimmes standardspel var jag upp +1500 kr på blandade bord. På 7.5/15-bordet satt en superlös kille med 9000 kr, som jag nollade på två händer under loppet av tio minuter. Så +10500 kr på trekvart. Efter en timmes paus körde jag headsup på ipoker och plussade tre inköp på en timme! Så bra start på dagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddo2001 Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 haha. Låter som en fin rush Synd dock att de inte händer hela tiden. Hursomhelst, har du prövat på 10/20 nåt? Och isåfall märker du någon markant skillnad mellan denna nivån och 5/10? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rival Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Hallå Nick! Riktigt sjukt bra resultat du har. Det skulle vara grymt kul om du kände för att göra en video där du ger lite tankar om hur du spelar och sedan posta i videoforumet. Jag lirar på lägre nivåer än du gör och dessutom så skulle jag få pisk om jag mötte dig så jag frågar inte för att utnyttja mot dig. Förstår om du inte vill göra det men det skulle vara väldigt lärorikt! Tack på förhand//Rival Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheoneXXL Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Du är ganska bra lirare men du blev bustad igår av mig när du satt med 99 och jag med AA Du höjde 40kr ur medelposs och jag valde att bara syna. Floppen var låg och du betar jag raisar och du degar in ca 2400kr blev potten Jag tackar..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Du är ganska bra lirare men du blev bustad igår av mig när du satt med 99 och jag med AA Du höjde 40kr ur medelposs och jag valde att bara syna. Floppen var låg och du betar jag raisar och du degar in ca 2400kr blev potten Jag tackar..... Grattis till din första vunna pott! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
NickLeeson Postad 28 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Theonexxl (Hillmarch), du glömde nämna att jag plockade ett inköp av dig på ett annat bord innan, när du bluffade tom och jag synade ned dig, men det är ok. Minnet är ofta selektivt. Poker handlar om att ge och ta. Freddo, jag har lirat en del på 10/20, senast för två dagar sedan. Skillnaden är väl att spelet generellt är mer aggressivt. Färre löspassiva, fler lösaggro. Spelarna blir väl lite mer kompetenta ju högre upp man kommer i nivåerna. Jag får fundera på video, det finns ju många här på forumet som lirat in videos, om du vill kolla så har du ju några forumiter att välja på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rival Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Jag får fundera på video, det finns ju många här på forumet som lirat in videos, om du vill kolla så har du ju några forumiter att välja på. Joo det har du rätt i, däremot är det bara 1 film vad jag vet som rör cashgame på SvS. MVH/Rival Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
frekje Postad 28 Maj , 2007 Rapport Share Postad 28 Maj , 2007 Theonexxl (Hillmarch), du glömde nämna att jag plockade ett inköp av dig på ett annat bord innan, när du bluffade tom och jag synade ned dig, men det är ok. Minnet är ofta selektivt. Poker handlar om att ge och ta. Förstod aldrig riktigt boostningen av den spelaren..kanske får sin förklaring nu. http://pokerforum.nu/forum/671497-post80.html http://pokerforum.nu/forum/resultat/34672-hilmarch.html Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts