Gå till innehåll

NLT - Spelar ni kungarna såhär? [NL200]

Recommended Posts

Postad

Jag har haft mina två mest underbara (eller inte...) dagar på pokern hittills i min karriär. Så är förmodligen bara lite fjantig...

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

HERO ($205.60)

BB ($123.05)

UTG ($213.80)

MP ($225)

CO ($203.70)

Button ($85.65)

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $4, MP calls $4, CO calls $4, 1 fold, HERO raises to $20, 1 fold, UTG calls $16, MP calls $16, CO folds.

Flop: ($66) 3diamond.gif, Jspade.gif, 5diamond.gif(3 players)

HERO bets $60, UTG folds, MP raises to $120, HERO raises to $185.6, MP calls $65.60.

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

UTG ($197)

MP ($202.75)

HERO ($201)

SB ($636.30)

BB ($315.05)

Preflop: Hero is Button with Kdiamond.gif, Kheart.gif.

1 fold, MP raises to $8, HERO raises to $24, 1 fold, BB raises to $60, MP folds, HERO calls $36.

Flop: ($129) 2spade.gif, 9diamond.gif, Tdiamond.gif(2 players)

BB checks, HERO bets $141 (All-In)

...men hur som helst är inte detta standard? Kunde för visso kanske ställt i hand nummer två innan floppen och höjt lite mer före floppen i den första. Yeah yeah... reads sakans för övrigt.

Postad
...men hur som helst är inte detta standard? Kunde för visso kanske ställt i hand nummer två innan floppen och höjt lite mer före floppen i den första. Yeah yeah... reads sakans för övrigt.

Hand 1 bör du som du säger höja mer pre. Jag hade inte kunnat lägga floppen även om hans miniraise är läskig.

Hand 2 är helt ok, ser inget problem med att ta floppen i position där och dega in på de flesta floppar även om man givetvis kan ställa pre. Beror väl lite på vad det är för kille man är uppe mot.

Postad

Vad bra att du säger så. De dagar när allt är lika tillfredställande som att ha en elefant på axlarna så är det lätt att man ser monster under sängen så att säga (;)).

Har varit en ganska skum helg på pokern för övrigt. I fredags hade jag min bästa poker dag någonsin ($1100 upp), i lördags hade jag min sämsta ($800 ner) och nu idag så torskade jag tillräckligt för att hela vinsten sedan i fredags skulle vara borta helt och lite till.

Postad

Tycker det ser helt ok ut. Båda händerna. Den andra handen skulle jag oftare dega in pre dock, eftersom ett A på floppen kan döda alla action. Men som balans till JJ/QQ/AK, så funkar det väl att bara syna också.

Postad

psatiw -> Sant att det kan vara bra för att balansera lite. Så man kan ju mixa push/syn.

Som ni försår torskade jag naturligtvis båda händerna ( :roll: ). I den första var jag uppe mot JJ och i den andra var det AA.