Gå till innehåll

Fortfarnade rullefixerad!


The__muse

Recommended Posts

Några här kommer säkert ihåg att jag bad om hjälp för att sluta vara så fixerad vid mitt dagsresultat, tyvärr kvarstår problemet fortfarande.

Satte precis äggklockan för att spela 2h poker inte mer och absolut inte mindre. Efter 1h 10min var jag bara tvungen att kolla hur jag låg (150 dollar plus) efter det låste sig bara mitt spel och jag kunde inte fortsätta spela min a-poker.

Så jag lämnade borden med mina 150 nya dollar och sitter här utan motivation att fortsätta!!

Denna psykologiska spärr måste bero på något och jag önskar jag kom underfúnd med vad!

 

Har någon lite tips på hur jag ska tänka? Fler som har samma prb som jag? Alla reflektioner och tankar uppskattas mkt/ mvh Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några här kommer säkert ihåg att jag bad om hjälp för att sluta vara så fixerad vid mitt dagsresultat, tyvärr kvarstår problemet fortfarande.

Satte precis äggklockan för att spela 2h poker inte mer och absolut inte mindre. Efter 1h 10min var jag bara tvungen att kolla hur jag låg (150 dollar plus) efter det låste sig bara mitt spel och jag kunde bara inte fortsätta spela min a-poker.

Så jag lämnade borden med mina 150 nya dollar och sitter här utan motivation att fortsätta!!

Denna psykologiska spärr måste bero på något och jag önskar jag kom underfúnd med vad!

 

Har någon lite tips på hur jag ska tänka? Fler som har samma prb som jag? Alla reflektioner och tankar uppskattas mkt/ mvh Daniel

 

om du nu tappar suget pga goda resultat... :shock: Sluta kolla innan äggklockan ringer? Eller kanske lära sig och tycka om ännu fler pengar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några här kommer säkert ihåg att jag bad om hjälp för att sluta vara så fixerad vid mitt dagsresultat, tyvärr kvarstår problemet fortfarande.

Satte precis äggklockan för att spela 2h poker inte mer och absolut inte mindre. Efter 1h 10min var jag bara tvungen att kolla hur jag låg (150 dollar plus) efter det låste sig bara mitt spel och jag kunde bara inte fortsätta spela min a-poker.

Så jag lämnade borden med mina 150 nya dollar och sitter här utan motivation att fortsätta!!

Denna psykologiska spärr måste bero på något och jag önskar jag kom underfúnd med vad!

 

Har någon lite tips på hur jag ska tänka? Fler som har samma prb som jag? Alla reflektioner och tankar uppskattas mkt/ mvh Daniel

 

om du nu tappar suget pga goda resultat... :shock: Sluta kolla innan äggklockan ringer? Eller kanske lära sig och tycka om ännu fler pengar :lol:

Det ligger nog något i det, 150 dollar är mkt pengar i förhållande till min rulle (5%) får väl kanske flytta upp ribban succesivt då. Innan sommaren slutade jag ofta vid 50 dollar =)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lider av samma sjukdom. Dock kan jag sluta när det går illa, iaf ibland :P
Skönt att höra att man inte är ensam, jag kom dock över min spärr idag faktiskt. Efter min första session var jag 125 dollar upp vilade ett tag och satte mig sedan ner 45 min till vilket gav resultatet nytt pers 500bb/400hd i cg! :P
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara ställa mig i ledet och medge att jag är sjukt smittad av detta virus.

 

Spelar jag på topp och ligger några inköp plus efter en timme eller två så backar jag GARANTERAT minst ett inköp av dessa under de sista timmarna för dagen.

 

Du verkar redan följa det, men ett bra tips är nog att korta ner passen så mkt som möjligt. Spelar nu 2 timmars-pass med minst 20 minuters pauser. Men frågan är om jag inte skulle behöva spela entimmarspass.

Mina bästa dagsresultat får jag till 90% de dagar jag backar ett inköp under första passet, då brukar man tända till och hålla skärpan resten av dagen.

Kommer följa din tråd för att få lite tips, tycker precis som du att det är väldigt skönt att veta att fler har samma problem och att det verkar gå att komma ifrån det på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även då jag sitter och spelar 4-8bord sitter jag och räknar hela tiden hur mycket jag ligger plus eller minus, jäkla irriterande faktiskt. Jag gjorde ett försök förr i tiden då jag spelade fixed limit, genom att sätta tejpbitar över hur mycket man satt med på bordet, funkade relativt bra. Obs! detta fungerar givetvis inte på NL eller PL borden.

 

Men sen att du säger att du tappar motivationen att spela då du ligger plus, är faktiskt helt tvärom för mig, jag tappar motivationen när jag ligger back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har liknande problem. När jag spelat in ett bra plus koncentrerar jag mig mest på att inte förlora istället för att vinna. Jag blir lite feg och passiv(snarare än överdrivet tight). Dock brukar det inte vara nått större problem då jag lägger ner sessionen, tar en paus och när jag startar upp igen (samma dag) så är jag hungrig igen! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även då jag sitter och spelar 4-8bord sitter jag och räknar hela tiden hur mycket jag ligger plus eller minus, jäkla irriterande faktiskt. Jag gjorde ett försök förr i tiden då jag spelade fixed limit, genom att sätta tejpbitar över hur mycket man satt med på bordet, funkade relativt bra. Obs! detta fungerar givetvis inte på NL eller PL borden.

 

Men sen att du säger att du tappar motivationen att spela då du ligger plus, är faktiskt helt tvärom för mig, jag tappar motivationen när jag ligger back.

 

Jag har för mig att jag läste på 2+2 om ett program till party med liknande funktion, så att man slipper fokusera på resultatet. Jag tror det användes av NL-spelare. Men det är ju ganska jobbigt att vara deep-stackad utan att veta om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även då jag sitter och spelar 4-8bord sitter jag och räknar hela tiden hur mycket jag ligger plus eller minus, jäkla irriterande faktiskt. Jag gjorde ett försök förr i tiden då jag spelade fixed limit, genom att sätta tejpbitar över hur mycket man satt med på bordet, funkade relativt bra. Obs! detta fungerar givetvis inte på NL eller PL borden.

 

Men sen att du säger att du tappar motivationen att spela då du ligger plus, är faktiskt helt tvärom för mig, jag tappar motivationen när jag ligger back.

 

Jag har för mig att jag läste på 2+2 om ett program till party med liknande funktion, så att man slipper fokusera på resultatet. Jag tror det användes av NL-spelare. Men det är ju ganska jobbigt att vara deep-stackad utan att veta om det.

 

Jag har alltid mer problem av detta på en sida där jag hela tiden ser hur mkt stålar jag har i spel jämtemot det övriga kontot. Vet inte vad det är för spärr, men så fort man plussat ordentligt och tidigt så börjar man slarva men framförallt som någon skrev blir man vek och bra mkt mer passiv än man är i vanliga fall.

 

Men helt seriöst är det väl ingen som tror på att det ska gå att spela utan att veta hur mkt man har i stacken som NL-spelare!?

Bättre att dynga upp sex bord då och se till att det helt enkelt är för krångligt och ansträngande att hela tiden sitta och beräkna hur man ligger till.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in med otroligt udda pengar på varje bord så kanske det löser sig. Det krävs ju lite simultanförmåga om du börjar med $126.37, $86.89, $113. 46 och $156.95 på 4 bord.

Kasta dessutom om dom på skärmen var 10e minut så har du garanterat ingen aning om hur mkt du börjat med på varje bord.

 

Alt 2 är ju att sluta bry sig om hur det ligger till och försöka vinna varje pott som du stoppar pengar i.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte helt enkelt sluta när du är så mycket + som du är nöjd med då?

 

Om jag kommer upp i ett bra dagsresultat slutar jag ofta för dagen eller lirar någon limit lägre fast många fler bord i slutet av dagen för att bättre på plusset.

 

Testade igår att fortsätta (dock någon timme paus imellan) fast jag var bra pluss, även om detta var en tillfällighet så förlorade jag och jag kommer nog köra efter min andra strategi och gå ner i nivå efter bra pluss innan.

 

Har dock kört på det andra sättet innan denna månaden och har uppnått ett fantastiskt resultat som jag inte kunnat drömma om. Tilten har mycket svårare att smyga sig in då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte helt enkelt sluta när du är så mycket + som du är nöjd med då?

 

Problemet är ju att man eventuellt går miste om stort värde på de borden där man tjänat in sitt stora plus. Det stora plusset (eller lilla, beroende på ambitionsnivå) bör ju rimligtvis innebära att motståndet på bordet är dåligt / passar dig bra. Lyckas man komma över den här spärren kan man kanske suga ut lite extra värde ur just dom situationerna som passar en bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vardet av pengarna har for stor paverkan pa dig.

Jo jag börjar inse det, botemedlet heter stor bankrulle tror jag. Man ska nog kunna förlora ett par inköp utan att någon decimal flyttas. Samt ha rullen fördelad på tex 2 siter och neteller, jag känner mig iaf bekvämare nu med mina 60 inköp utspridda :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...