Plinga Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 $20 No Limit Holdem Tournament Blinds: t200/t400 Stack sizes: Hero: t2170 SB: t1288 BB: t8542 Pre-flop: (3 players) Hero is Button with 8 8 Hero ?? Är det ok att lägga här? BB är big stack och kan syna hyffsat löst även om BB varit hyffsat tight hittils (han fick iofs sin stack genom att syna preflop med 87o, flop och turn och få en river flush med höga blinds med en gutshot go 8 high flushdraw). Blindsen har nyligen gått upp och jag har vet inte hur löst BB kan tänkas syna när det redan ligger t1000 i potten är som sagt bara t1700 till för honom. Min image är nog hyffsat tight har (valt att) visat kvalitets händer de gånger jag pushat in i chipleader (med stora blinds på bubblan). SB börjar bli riktigt kort och måste pusha väldigt snart. Tror/Vet dock han hellre pushar in i mig istället för chipleader. Båda är ovanligt kompetenta för nivån (även om båda är lite passiva preflop) och 87o är en av två händer när någon av dem varit helt out of line. Brukar ofta pusha i liknande läge men fick här för mig att lägga. Idioti? SB är som sagt var lite passive preflop.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Kan inte under några som helst omständigheter tro att det är rätt att lägga här. Kolla vad som händer om du ställer och får vik vik (förutsätter inga antar): Button: 1088 sb: 7942 (200) bb (HERO): 2370 (400) Lillstacken ställs då inför alternativen att vika för att vara committad i bb nästa hand, eller ställa i praktiken utan FE. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plinga Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2006 Tror också att det var dåligt spelat. Ser ut som en enkel push. Synar BB random åkar jag dock ut 30% av gångerna vilket inte hade varit kul. Har dock ingen anledning att tro att han skulle göra det Samtidigt känns det viktigaste som att inte ryka och att inte SB dubblar. Att lägga t600 till stacken känns inte alls lika viktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MannenMedH Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Tror också att det var dåligt spelat. Ser ut som en enkel push. Synar BB random åkar jag dock ut 30% av gångerna vilket inte hade varit kul. Har dock ingen anledning att tro att han skulle göra det Samtidigt känns det viktigaste som att inte ryka och att inte SB dubblar. Att lägga t600 till stacken känns inte alls lika viktigt. och hur ska du se till att SB inte dubblar? Ta saken i egna händer och lita inte på andras misstag. Lägger du såna här händer går han snart om dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Lättare beslut än så här får du knappast in på bubblan. Ställer du inte har så spela inte turneringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts