Gå till innehåll

Lurade mig själv på SnG... LOL!


Pokemonn

Recommended Posts

Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.

Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt.

 

Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla?

 

Testade en till nyss. Alla spelar skitdåligt. Jag kommer på 2:a plats lätt, kör tight och för att komma ITM, dessutom blir jag bad-beatad ett par gånger på vägen dit.

 

Sedan när jag ska kika på mina fina stora vinster på kontot så har jag inte fått några pengar! WTF! :evil:

 

Kollar gamehistory och ser... att det var $0.25 SnG jag har spelat! :lol::lol:

Tacka fan för att ingen visste hur man ska spela! Aaahahhaaaa!

 

Lurigt värre, i lobbyn står de inte som $0.25 utan som $.25 och jag missade den där punkten... fasen så låga SnG borde inte få finnas, kan man ju lika gärna lira playmoney! Det var väl det alla andra gjorde utom jag!

 

Lurad! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon gång av misstag reggat mig på en $530 SnG istället för $55 SnG. Var 9/10 registred, så skyndade mig i min iver att köpa in, så att jag slapp vänta på nästa SnG. Chocken sen när jag uppräcker att det är $530...

 

vi undrar givetvis hur den här skottningen slutade?

Torkade den... Hade $2.5k rulle, så torskade 20% rätt av. Har/hade sämst disciplin då så köpte in mig på en till SnG direkt efter för att vinna tillbaka. Kom t.o.m. 2a då och slutade nästan $500 plus på det äventyren. Var jävligt nära att vinna HU, blev 5-outade på flop värt $1k. :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar ju genast hur många öl du själv hade i kroppen ;)

 

Tja, det var ett par... småberusad sådär, men inte full. :)

 

Kvällen började lysande förresten (på riktigt), jag och frugan spelade ihop (hon spelade och jag hjälpte till/sällskap).

 

Körde $10 SnG på Party och fick en hel drös med förstaplaceringar och en andra och en tredje. Hade väl $180 i vinst (efter avgifter och inköp), avslutade med en "skottning" på kul på $20 SnG, men den torskade vi mot en trissjäkel.

 

Efter att hon hade gått och lagt sig så skulle jag testa en dyrare SnG på mitt egna konto, det var då jag halkade in på $.25 SnG. ;)

 

Roligaste jag läst på länge dock, tack! :)

 

Alltid trevligt att kunna förgylla vardagen för någon. :D

 

Avslutade förresten precis ett homegame, grym vinstkväll för egen del!

Vi kör så att man köper in sig för 50:- och får $1000 i chips som vi sedan kör cashgame med. Jag började askasst med kalla kort, men sedan lossnade allt och det rasslade in vinster (svårt när man får AA två gånger på hand, prickar triss och kåkar när det passar in! ;) ).

 

Jag var väl en 7 inköp + som bäst, men backade på slutet och avslutade nyss kvällen med resultatet 4 inköp i vinst. Pengarna är en fjuttsak i det hela, det är äran och nöjet det gäller om i homegames. Alltid fint när man vinner stort. :D

 

God Natt pokerplayers.

Wherever you are. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta jädrigt dryg: (det är jag inte)

 

Jag längtar tillbaka till då man kunde lira poker med polarna i timtal om en tjugolapp och en loranga.

Vad är det som hindrar dig nu?

 

Det är ospännande och tråkigt. Jag känner samma sak väldigt ofta, det var så mycket roligare förr i tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, "värsta" var väl när det spelades $5+50 för ett bra tag sen, reggade mig och började spela. Märkte verkligen ingenting, spelet var rätt tight men inget överdrivet. Hamnde HU och lyckades vina, döm av förvåningen när det flashades "Congratulations, you finished in 1st place and won 175$" :shock:

 

Fick direkt magknip när jag insett att jag spelat med ungefär 1/5 av dåvarande rullen.. Men slutade gott :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.

Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt.

 

Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla?

 

Testade en till nyss. Alla spelar skitdåligt. Jag kommer på 2:a plats lätt, kör tight och för att komma ITM, dessutom blir jag bad-beatad ett par gånger på vägen dit.

 

Sedan när jag ska kika på mina fina stora vinster på kontot så har jag inte fått några pengar! WTF! :evil:

 

Kollar gamehistory och ser... att det var $0.25 SnG jag har spelat! :lol::lol:

Tacka fan för att ingen visste hur man ska spela! Aaahahhaaaa!

 

Lurigt värre, i lobbyn står de inte som $0.25 utan som $.25 och jag missade den där punkten... fasen så låga SnG borde inte få finnas, kan man ju lika gärna lira playmoney! Det var väl det alla andra gjorde utom jag!

 

Lurad! :lol:

 

Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25. Satt o bläddrade runt på klienten o förundrades över vilka låga sng dom hade. En stund senare skulle jag regga mig på några bord o missade att jag fortfarande hade dom låga borden uppe. Kändes som lagom bortkastad tid sen, tror att jag lyckades komma tvåa eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25.

 

Japp. Det är helt sjukt att det finns $.04 SnG och $.1 SnG och $.25 SnG att välja mellan. Snacka om meningslösa skillnader.

 

Den som inte har råd att spela en $.1 SnG har inte råd med elektricitet att driva datorerna med.

 

Det är helt OK med EN toklåg nivå, det blir playmoney fast lite seriösare eftersom det "är" riktiga pengar med. Men att ha så många låga nivåer är bara fjantigt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.

Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt.

 

Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla?

 

 

Som om de inte är dåliga på $25? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du lirar på Everest, har nämligen lyckats göra samma sak, men jag tror tamejfan att jag hittade nåt ännu lägre än $.25.

 

Japp. Det är helt sjukt att det finns $.04 SnG och $.1 SnG och $.25 SnG att välja mellan. Snacka om meningslösa skillnader.

 

Den som inte har råd att spela en $.1 SnG har inte råd med elektricitet att driva datorerna med.

 

Det är helt OK med EN toklåg nivå, det blir playmoney fast lite seriösare eftersom det "är" riktiga pengar med. Men att ha så många låga nivåer är bara fjantigt. :roll:

 

Förstår hur du menar me jag klagar inte. Byggde början av min rulle där. Känslan av att "skotta" på 25c turneringen och komma trea. Sedan köpa in sig på ett 0.02$ bord och spela för hela rullen. det var action det hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.

Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt.

 

Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla?

 

 

Som om de inte är dåliga på $25? :roll:

 

Kanske inte liiika dåliga? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på kul prova en lite dyrare SnG igår. Körde en $25.

Faaan vad dåliga spelare det var där! Jag vann lätt.

 

Kan de vara så dåliga tänkte jag? Långa blindsperioder och alla spelar bort sig själva, ingen vet överhuvudtaget HUR man ska spela en SnG. En guldgruva tänkte jag, kan det bero på att det är fredag och alla är fulla?

 

 

Som om de inte är dåliga på $25? :roll:

 

Jämför gärna en $25 SnG och en $.25 SnG och kom sedan med lustiga kommentarer. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...