Djens Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Seat 1: Djens222 ($545.55) Seat 2: Baeldun ($400) Seat 4: tdogg99 ($429.40) Seat 5: pissymg ($457.50) Seat 6: guppie5 ($386.60) tdogg99 posts the small blind of $2 pissymg posts the big blind of $4 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Djens222 [Ad Ah] guppie5 folds Djens222 raises to $14 tdogg99 folds pissymg calls $10 *** FLOP *** [6h 9s 2s] pissymg checks Djens222 bets $23 pissymg raises to $46 Djens222 calls $23 *** TURN *** [6h 9s 2s] [6s] pissymg bets $40 Djens222 calls $40 *** RIVER *** [6h 9s 2s 6s] [4d] pissymg checks Djens222 has 15 seconds left to act Vi har spelat ca 10 händer med Fi o vet inget o honom. På rivern ville jag checka bakom och Cassano ville beta 140-170. Vem håller ni med o varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Ganska uppenbart varför du ska betta hårt på rivern där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 95 obviously Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bibben Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 hade fegcheckat bakom då han checkar med sin färg när bordet paras/jag har inte en aning men intressant disku, känns ofta svårt med AA när d går te rivern hu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 BET. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 hade fegcheckat bakom då han checkar med sin färg när bordet paras/jag har inte en aning men intressant disku, känns ofta svårt med AA när d går te rivern hu Kolla hur Djens spelar flop o turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KraxTheCrow Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Jag vill nog checka bakom här. Hans miniraise känns oftast som stål/drag. Stål slår vi fortfarande inte, träffade drag slår vi inte. Missade drag får vi ej betalt av. Dom som säger bet, vad ska vi få betalt från? Eller är ni så säkra på att han är tom att ni inte vill bjuda på SD? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Jag vill nog checka bakom här. Hans miniraise känns oftast som stål/drag. Stål slår vi fortfarande inte, träffade drag slår vi inte. Missade drag får vi ej betalt av. Dom som säger bet, vad ska vi få betalt från? Eller är ni så säkra på att han är tom att ni inte vill bjuda på SD? Men kolla hur Djens spelade sin hand!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KraxTheCrow Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men kolla hur Djens spelade sin hand!!!!! Ja, han spelar den jättepassivt, det tycker jag inte om. Men varför börja bli aggressiv på river när vår hand enbart tappat i värde på vägen? Det enda jag kan se att FI möjligtvis kan syna ner med här är en 9a (som vi slår). Men vad vill vi att FI ska sätta hero på? 87? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men kolla hur Djens spelade sin hand!!!!! Ja, han spelar den jättepassivt, det tycker jag inte om. Men varför börja bli aggressiv på river när vår hand enbart tappat i värde på vägen? Det enda jag kan se att FI möjligtvis kan syna ner med här är en 9a (som vi slår). Men vad vill vi att FI ska sätta hero på? 87? Fi lär ju syna ner Djens med ganska mkt eftersom Djens inte representerat en speciellt stark hand. helt klart värdebet här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men vad är "ganska mycket"? 9x, 88 och 77, sen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cassano Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men kolla hur Djens spelade sin hand!!!!! Ja, han spelar den jättepassivt, det tycker jag inte om. Men varför börja bli aggressiv på river när vår hand enbart tappat i värde på vägen? Det enda jag kan se att FI möjligtvis kan syna ner med här är en 9a (som vi slår). Men vad vill vi att FI ska sätta hero på? 87? Fi lär ju syna ner Djens med ganska mkt eftersom Djens inte representerat en speciellt stark hand. helt klart värdebet här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
All in Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men vad är "ganska mycket"? 9x, 88 och 77, sen då? TT JJ QQ KK. ok qq/kk e inte så troligt men iaf. finns huuur många som helst som bara synar me de händerna ur blindsen. räcker inte alla de händerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Men vad är "ganska mycket"? 9x, 88 och 77, sen då? TT JJ QQ KK. ok qq/kk e inte så troligt men iaf. finns huuur många som helst som bara synar me de händerna ur blindsen. räcker inte alla de händerna? Hakar väl upp mig lite mycket på synen pre. Klart att även större par finns med i bilden. Givetvis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
styris Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 skulle följt djens väg, iom att vi spelat denna hand så pass passivt så att bet på river får väl mer våran hand att bli luft istället? anser att checka ner här är rätt. nu iom att de inte finns någon read i detta spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alexander_____ Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 En sak känns relativt säker och det är att FI knappast checkar river med en hand som slår AA... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ATIX Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Chicken checkar, resten bettar. Check är ju mest safe och känns som ett alternativ iaf Men är vi beredda att ge upp handen med ett bet på rivern med omslag? Jag resonerar lite som så att skulle Fi har något som liknar stål och han är lite kompetent skulel han väl betta ut på rivern och inte checka? Känns ju som hans hand är rätt svag enligt mitt sätt att se på det hela. Vad skulle han syna med på ett bet runt 150? Risken är ju att han trycker istället, med stål eller bluff. All in från "vår" sida representerar ju också lite scary då den spelats rätt passivt, kan det vara ett alternativ? Enda synen vi får där är ju om han sitter med stål eller sätter oss på missad AK (amatör) och hsjälv har en träff. Ett bet runt 150 känns klart trevligt men oerhört jobbigt med omslag på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 Jag vill betta. Jag vill betta nånstans i den högre rangen, typ 180. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 10 November , 2006 Rapport Share Postad 10 November , 2006 All in är måste va sämsta möjliga spel. Försök komma på en anledning till varför det skulle vara bättre än att checka bakom. Jag skulle nog ha värdebetat iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oggeking Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Bet runt hundringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
finnish_fox Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 så passivt som den spelats skulle jag satsat rivern och hoppats på syn av en av många möjliga sämre händer som kan hitta en syn i det läget. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 Bet runt hundringen. Tycker jag med. Kan han syna av med 1010 JJ etc Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 November , 2006 Självklart hade iaf cassano rätt...Och jag var ute o virrade =) Blir så när man gått dåligt ett tag, klart man ska betta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 11 November , 2006 Rapport Share Postad 11 November , 2006 pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts