Albert Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 1. Vad hette den vulkaniska ön som steg upp ur havet 33 km söder om Island 14 november 1963? (1) 2. Vad heter den stad som dalai laman flydde flydde till i exil när kineserna invaderade Tibet? (1) 3. Vilket band är följande låtcitat hämtat från (1): Well now, don't you tell me to smile You stick around, I'll make it worth your while Got numbers beyond what you can dial Maybe it's because I'm so versatile Style, profile, I said It always brings me back, when I hear 'OOH child!' From the Hudson River out to the Nile I'll run the marathon to the very last mile If you battle me, I will revile People always say my style is wild You've got gall, you've got guile To step to me!? I'm a rapophile! If you want to battle you're in denial Coming from Uranus to check my style Go ahead, put my rhymes on trial Cast you off into exile 4. Vad är sefyr namn på inom meteorologi? (1) 5. Vad kallas samlingsnamnet på de sju högsta bergstopparna på de sju kontinenterna och nämn minst fyra utav dem? (1+0.5+0.5+0.5+0.5) 6. Vad heter apavataren i hinduismen? (1) 7. Om du har stancen "goofy" (höger fot fram, vänster bak) och gör en backside 180° på en snow- eller skateboard, roterar du då åt vänster eller höger? (1) 8. I vilken stad ligger sångaren i The Doors, Jim Morrison, begravd? (1) 9. Till vilket land tillhör Påskön? 10. Vad är onomatopoesi? 11. Vilka bokstäver brukar man finna på avmålningar av Jesus på hans kors högst upp och vad betyder dessa? 12. Vad heter motsatsen till Oidipuskomplexet? Citera
Loveless Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Fråga tolv känns lite tvetydig. Kan tänka mig ett antal scenarion som kan anses vara motsatsen. Citera
Albert Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Loveless: 7.5 Hjort: 6 Citera
Albert Postad 9 November , 2006 Författare Rapport Postad 9 November , 2006 Fråga tolv känns lite tvetydig. Kan tänka mig ett antal scenarion som kan anses vara motsatsen. Du har rätt. Men kan man frågan så kan man den. Citera
Loveless Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Löjligt, tycker alla frågor jag inte kan ska strykas. Citera
devalanteriel Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Samma här, men då blir det inte så många kvar i mitt fall. Citera
Brumpa Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 stryk de ja inte kan så slipper jag svara!!! tror jag skippar det iaf.. vill inte bli nollad igen.. Citera
Albert Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 thestonk: 11 (Tyvärr så läste du inte fråga 3 rätt. Du skrev låttiteln istället för band namnet och sorry för att jag snodde fråga 1.) eurythmech: 9 Andrew_W: 8 tamtaram: 7.5 devalanteriel: 7 Ghalster: 7 Staahla: 6 (var mer än givmild) Plala: 4.5 jordglob: 4 bluwajt: 2 Redan nu kan vi enas om att ingen vill spela TP mot thestonk. Citera
Hjort Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Löjligt quizz med en massa berg ju. Citera
devalanteriel Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Och inget av dem är förmodligen Sinai, vilket är lite förvånande. Citera
Albert Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Och inget av dem är förmodligen Sinai, vilket är lite förvånande. En smula förvånande faktiskt, men jag kan ge dig ett pluspoäng om du finner en judiskreferens i quizet Citera
Staahla Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Oh, 6p var mer än jag trodde jag skulle skramla ihop. Citera
devalanteriel Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Och inget av dem är förmodligen Sinai, vilket är lite förvånande. En smula förvånande faktiskt, men jag kan ge dig ett pluspoäng om du finner en judiskreferens i quizet Aha, är 2 Jeriko? Citera
Albert Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Aha, är 2 Jeriko? Haha nope. Konstigt nog har ingen svarat rätt på den frågan. Citera
eurythmech Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Jag kan ge judereferens på trean, duger det? Citera
Bikern Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Du fick just mitt bidrag, men 12:an var ju klurig..did not find the truth, IF the truth is out there!! Citera
snerki Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 6. Vad heter apavataren i hinduismen? (1) Är inte en avatar när gudarna intar en mänsklig form, och när guden ifråga är apa så är den alltså inte en avatar? Citera
Hjort Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Är inte en avatar när gudarna intar en mänsklig form, och när guden ifråga är apa så är den alltså inte en avatar? Kroppslig manifestation. Så ingen kaka. Sen finns det väl inget som säger att en apgud inte skulle kunna ta mänsklig form om han känner för det, han är ju gud typ. http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar (klicka inte på länken om ni tänkt svara på quizzet, ett av svaren finns där). Citera
Albert Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Bikern: 16.5 thestonk: 11 (Tyvärr så läste du inte fråga 3 rätt. Du skrev låttiteln istället för band namnet och sorry för att jag snodde fråga 1.) eurythmech: 9 Andrew_W: 8 tamtaram: 7.5 devalanteriel: 7 Ghalster: 7 Staahla: 6 (var mer än givmild) Plala: 4.5 jordglob: 4 bluwajt: 2 Citera
eurythmech Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Hur sjutton får man 16.5p? Citera
Albert Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Jag kan ge judereferens på trean, duger det? Correcto! Citera
Albert Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Hur sjutton får man 16.5p? Man svarar rätt på alla frågor. Citera
snerki Postad 12 November , 2006 Rapport Postad 12 November , 2006 Är inte en avatar när gudarna intar en mänsklig form, och när guden ifråga är apa så är den alltså inte en avatar? Kroppslig manifestation. Så ingen kaka. Sen finns det väl inget som säger att en apgud inte skulle kunna ta mänsklig form om han känner för det, han är ju gud typ. http://en.wikipedia.org/wiki/Avatar (klicka inte på länken om ni tänkt svara på quizzet, ett av svaren finns där). Bara för att den är en gud så betyder det ju inte att den är omnipotent och kan göra precis vad den vill. Så varför skulle han kunna inta vilken skepnad som helst? En av grundtankarna i de flesta polyteistiska religionerna är ju att varje gud har olika egenskaper, om alla hade alla egenskaper så blir dom ju överflödiga. Citera
Recommended Posts