Gå till innehåll

NLT - Cashgame, fold på turn? Strunta i turnbet?


Pokemonn

Recommended Posts

OK, här är en hand där jag floppar tvåpar men det blir surt på turn...

 

Reads: Har inte suttit länge vid bordet (ett blindsvarv tror jag), honom har jag inte lagt märke till tidigare. Dock finns andra idioter vid bordet som glatt synar all-in med underpar i pockets på enfärgad flop. Utan att ha ett kort i rätt färg! :shock:

 

witchdocter is at seat 1 with $10.25.

matfrid is at seat 2 with $9.15.

ARLEQUIN_BJ is at seat 3 with $9.85.

Michel147 is at seat 4 with $5.65.

HERO is at seat 5 with $20.19.

foreigner is at seat 6 with $11.31.

Roetie is at seat 7 with $8.03.

omati is at seat 8 with $25.47.

pokerekonome is at seat 9 with $13.10.

 

The dealer is seat 3.

 

Michel147 posts a blind of $.05.

HERO posts a blind of $.10.

 

(HERO is dealt :8h::7h: .) --OK, om ingen höjer så checkar jag bara för att se en billig flop, träffar jag inget så lägger jag ner.--

 

Pre-flop:

foreigner calls for $.10.

Roetie folds.

omati folds.

pokerekonome folds.

witchdocter calls for $.10.

matfrid folds.

ARLEQUIN_BJ folds.

Michel147 calls for $.05.

HERO checks. --Ovanligt få limpare? Checkar bara, onödigt att pusha ut pengar om man inte träffar. Det går ändå inte att bluffa till sig något på det här bordet verkar det som...--

 

The flop comes

:7s::8s::3d: . --Yesss, tvåpar! Nu gäller bara att ingen jäkel får in någon stege eller färg.--

 

Michel147 checks.

HERO bets $.60. --Bettar rätt ordentligt, vill ha betalt från folk som jagar stege.--

 

foreigner calls for $.60.

witchdocter folds.

Michel147 folds.

 

The turn comes :9s: . --WTF! Sämsta möjliga jäkla kortet!--

 

HERO bets $.75. --Testar att beta ut lite (EDIT ½ pot), synar han så checkar jag river.--

foreigner raises $3.10. --Sådär, tackar. :( --

HERO ???

 

 

Jag känner mig inte sugen på att syna när både stege och färg blir möjlig. Fold tycker jag känns som det enda vettiga.

 

Eller tror Ni att han bluffar med ett så rejält stångande? Kanske har han fått en relativt låg färg och inte vill ge mig bra odds att dra till en högre färg.

 

Den största frågan är väl: ska jag strunta i att betta på turn? Eller betta mindre, eller mer?

Checkar jag bara så är det som att bjuda in honom till att bluffa ut mig, samtidigt känns det som jag slängde iväg ett gäng BB i onödan eftersom det var stege och färg jag var rädd för att han jagade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag bettar ½ pot... Är verkligen ½ potbet så mesigt att det inbjuder till re-raise?

 

OK, räknade inte riktigt exakt, men tyckte det såg lite litet ut spontant. Men mjo, jag tycker nog att vi gör bättre i att betta lite mer, då kommer vi kunna folda ett omslag med större vetskap om att vi är slagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...