Gå till innehåll

PRG: Allt om HH Converter!


P-O

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sicket förtjusande program. Jag använder det numera med gametime+, och är användbart för att spåra ner fiskar. Men det verkar som om statistiken över hur mycket jag plussar är väldigt opålitlig.

 

Idag har jag spelat ca 150 händer. Min egentliga vinst är ca 200kr. PT säger att jag ligger +50kr, men om jag plussar ihop alla de sessioner jag har spelat enligt PT så ligger jag +140kr.

 

Jag har läst i tråden om en del problem när en spelare betalar både blindsen och andra småfel, men de borde ju inte resultera i sådana stora felräkningar. Är det enbart fel i hur mycket jag tjänar, eller kan det ligga fel i t.ex. hur många timmar jag har spelat? Jag vill bara veta vilka siffror jag kan lita på :P

 

Iaf, det är ett väldigt användbart program och jag tackar ödmjukast för det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag spelat ca 150 händer. Min egentliga vinst är ca 200kr. PT säger att jag ligger +50kr, men om jag plussar ihop alla de sessioner jag har spelat enligt PT så ligger jag +140kr.

Du menar att PTsäger att du plussat 50kr idag?

Kolla din inställning för "My day starts at" under ring games - preferences. Kanske räknar den inte alla dina händer pga detta?

 

För mig brukar det oftast diffa åt det andra hållet, dvs att det ser ut som om jag vunnit några blinds mer än jag gjort egentligen.

Kunde alla händer importeras ok?

 

Uppmaning till alla:

Skriv ner när ni lirar vad borden heter och hur mkt ni sätter er resp. går med, kika sedan i PT hur pass det stämmer.

Om det diffar mycket - försök ta reda på om någon hand verkar felaktig i den sessionen. Rapportera isf den.

Edit: Kolla om sessionstiden stämmer med.

 

 

För övrigt är version 1.4 på G snart.

Har implementerat de flesta förslag på förbättringar som inkommit och några till. Håller dock på att flytta och skall börja exjobba så det kanske tar ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att PTsäger att du plussat 50kr idag?

Kolla din inställning för "My day starts at" under ring games - preferences. Kanske räknar den inte alla dina händer pga detta?

 

Det var inte felet. Felet verkade dock konstant, för PT skiljde sig med lika många kronor senare under samma kväll då siffrorna var större. Nästa gång jag lirar så ska jag göra några halvdana försök att spåra ner felet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja han har ett konstigt användarnamn innehållande ">" och "<"...

Har du lust att kolla i svenska spels handhistorik exakt vilken namn han har så kan jag lägga till en regel som fixar det. Eller bara skicka den aktuella sessionxxxx.xml-filen till mig.

 

Hej,

 

Jag råkade ut för att <GAIS> stoppade importen till PT igår, detta har även hänt mig tidigare, att just han (hon) stoppar importen verkar konstigt då det finns andra spelare som börjar sitt namn med < men dom fungrerar. XML filen är lite för stor för att posta här lr skicka i ett PM (102 kb). Sedan jag uppgraderade min PT med senaste patchen funkar nu turneringsinformationen bätttre till det jag primärt använder den för (Tourney Time) . Dock så får jag inte fram någon info på "General Info." tabben, Hur ser det ut för er andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag råkade ut för att <GAIS> stoppade importen till PT igår, detta har även hänt mig tidigare, att just han (hon) stoppar importen verkar konstigt då det finns andra spelare som börjar sitt namn med < men dom fungrerar. XML filen är lite för stor för att posta här lr skicka i ett PM (102 kb). Sedan jag uppgraderade min PT med senaste patchen funkar nu turneringsinformationen bätttre till det jag primärt använder den för (Tourney Time) . Dock så får jag inte fram någon info på "General Info." tabben, Hur ser det ut för er andra?

 

<GAIS> - problemet är fixat till nästa version!

Jag antar att det saknas information om buyin osv i de konverterade HH'na.

Problemet är ju bara att det även saknas detta i xmlfilerna.. Så det kan jag tyvärr ej fixa. Möjligen kunde man väl kolla på bordsnamnen så tex sej = 50+5.. Men de kan ju ändras med. Vet inte om jag orkar det.

 

Hur som helst, ni som spelar turneringar och sng får kolla upp exakt vad som finns i partys HHs och vad skall läggas till för att det skall fungera bättre. Går ju att testa och editera en fil själv osv tills det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är inte tillåtet för spelare att för beräkning av bästa bud använda pokerrobotar, dataprogram eller andra liknande hjälpmedel."

står det på deras sida.. inte märka de? om man kör gametime lr pokeracehud har inte den på nåt sätt kontakt me servern eller är den helt fristående?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Det är inte tillåtet för spelare att för beräkning av bästa bud använda pokerrobotar, dataprogram eller andra liknande hjälpmedel."

står det på deras sida.. inte märka de? om man kör gametime lr pokeracehud har inte den på nåt sätt kontakt me servern eller är den helt fristående?

 

HH Converter tar redan skickad information till klientens HD, dessa filer omvandlas till filer som importeras till PT, sedan tar GT+ denna info och lägger över bordet som information. Detta är information som går att få fram genom att noggrant följa varje hand, men denna stora mängd av information är mer den mänskliga hjärnan klarar av att sortera.

 

Givetvis skapar detta en fördel för spelare som använder sig av dessa program.

Men GT+ och Pokeracehud har inte på något sätt kontakt med SSs server. Det har mig veterligen inga fungerande program i dagsläget (även om vissa programmakare har utgett sig för att kunna läsa serverns dataströmmar).

 

När du godkänner deras klient så godkänner du även att deras klient får företa sig vissa kontroller av processer i din dator och även ta skärmdumpar så rent teoretiskt kan dom kontrollerra detta. Bl.a Party Poker reagerar direkt vid användande av viss programvara, deras klient reagerar även på vissa av dig besökta och av dom bedömda som ösäkra websidor.

 

Det finns sätt att nästintill göra det helt omöjligt för deras klient att kolla någonting.

 

Men vill du vara säker på att inte bryta mot deras regler så skall du låta bli att köra dessa program annat än i efterhand för att analysera ditt eget spel, detta kan ingen hindra dig från då dom själva valt att förbättra handhistoriken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyheter i version 1.4:

* Man får välja outputmapp för de konverterade filerna även i läget "Convert each file separately".

* Minimering till systemtray.

* Drag and drop. Droppade filer konverteras till samma mapp de kom från.

* Disconnect-Allins detekteras och hanteras på rätt sätt (FL).

* HU bord detekteras.

* Man kan välja format på output: sessionxxxxxxxx(Gametype).txt eller (Gametype)sessionxxxxxxxx.txt

* Konverterade turnerings-HH's innehåller nu "Trny: sessionssiffror" istället för "Trny: 00000000"

* Under autokonvertering visas antal spelade händer.

* "Change åäö" ersätter numer även ÅÄÖ med AAO samt ' och ´ med _.

* Spelare som heter <namn> görs nu korrekt om till _namn_.

* Småpill mm.

 

 

Har även gjort en enklare hemsida där man kan ladda ner programmet samt enkelt göra donationer via Paypal. Har man ej ett Paypalkonto går det enkelt att donera via visa/MC m.fl. med via deras system. Det tar max en minut...

 

Hittils har jag fått in hela 0 kr i donationer, fast det har varit en del snack om att ni gärna vill donera :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får följande problem när jag ska ladda ner filen.

 

 

[b]Warning[/b]:  Unable to access counters/HHConv1.4.zip.txt in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]13[/b]

[b]Warning[/b]:  fopen("counters/HHConv1.4.zip.txt", "r+") - Permission denied in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]13[/b]

[b]Warning[/b]:  Supplied argument is not a valid File-Handle resource in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]14[/b]

[b]Warning[/b]:  Supplied argument is not a valid File-Handle resource in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]15[/b]

[b]Warning[/b]:  fopen("counters/HHConv1.4.zip.txt", "w") - Permission denied in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]17[/b]

[b]Warning[/b]:  Supplied argument is not a valid File-Handle resource in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]18[/b]

[b]Warning[/b]:  Supplied argument is not a valid File-Handle resource in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]19[/b]

[b]Warning[/b]:  Cannot add header information - headers already sent by (output started at /data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php:13) in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]21[/b]

[b]Warning[/b]:  Cannot add header information - headers already sent by (output started at /data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php:13) in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]22[/b]

[b]Warning[/b]:  Cannot add header information - headers already sent by (output started at /data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php:13) in [b]/data/web/users/vkzJRBl/public_html/dl.php[/b] on line [b]23[/b]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två frågor:

 

1. Jag följde Bluffstropps guide men när jag tryckte på "force import" så började den importera men den har hållt på i över en timme nu, är det normalt? I HH Converter stog det att det var ca 22 000 (om jag minns rätt) händer i 435 filer. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Sitter på en Celeron 2.8GHz, 504MM RAM.

 

2. Måste man starta både HH Converter och PT innan man börjar spela i framtiden och i så fall vad ska man göra mer?

 

Har aldrig använt något av dessa program förresten som ni märker.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två frågor:

 

1. Jag följde Bluffstropps guide men när jag tryckte på "force import" så började den importera men den har hållt på i över en timme nu, är det normalt? I HH Converter stog det att det var ca 22 000 (om jag minns rätt) händer i 435 filer. Hur lång tid ska det ta egentligen?

Sitter på en Celeron 2.8GHz, 504MM RAM.

 

2. Måste man starta både HH Converter och PT innan man börjar spela i framtiden och i så fall vad ska man göra mer?

 

Har aldrig använt något av dessa program förresten som ni märker.

 

Tack på förhand!

Ja 22k händer kan ta lång tid att importera, under utvecklingen av programmet importerade jag ofta 50-100k händer - det fick man göra över natten..

PT är ju lite kasst med iom att GUI:t inte uppdateras speciellt bra under importen.. Men, när du väl importerat första gången kommer det gå snabbt sedan. Se till att flytta filerna från mappen du importerar från bara.

 

Angående hur du använder PT och GT+ föreslår jag att du kör en google efter hur man gör.. Det skiljer sig inte mot hur man gör med andra siter. Men, ja du skall starta PT, GT+ och HH Converter, sätta PT på autoimport, HHC på autoconvert, och klicka upp borden i GT+ efter någon minut.

 

Det finns trådar om båda dessa program här med,

GT+

PT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja 22k händer kan ta lång tid att importera, under utvecklingen av programmet importerade jag ofta 50-100k händer - det fick man göra över natten..

PT är ju lite kasst med iom att GUI:t inte uppdateras speciellt bra under importen.. Men, när du väl importerat första gången kommer det gå snabbt sedan. Se till att flytta filerna från mappen du importerar från bara.

 

Angående hur du använder PT och GT+ föreslår jag att du kör en google efter hur man gör.. Det skiljer sig inte mot hur man gör med andra siter. Men, ja du skall starta PT, GT+ och HH Converter, sätta PT på autoimport, HHC på autoconvert, och klicka upp borden i GT+ efter någon minut.

 

Det finns trådar om båda dessa program här med,

GT+

PT

 

 

Japp tog en stund men nu funkar det, tack för ett kanon program!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...