Aeis Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Table Rio "Jackpot Sit N Go", Trny: $20+$3.50 Seat 1: HERO ( 830 ) Seat 5: iceman75014 ( 610 ) Seat 6: Shirox ( 2,440 ) Seat 8: AdogdayafternooN ( 1,600 ) Seat 10: pepouze ( 520 ) Shirox posts Small Blind 20 AdogdayafternooN posts Big Blind 40 Dealing cards Your cards 6s 6d [HERO] pepouze calls 40 HERO calls 40 iceman75014 goes All-in 610 Shirox folds AdogdayafternooN folds pepouze folds HERO calls 570 Synar i hopp om att sätta triss och få betalt. När fi ställer känns det som att han troligen sitter med 2 överkort. Vet ju då att jag troligen leder över han med några % och att jag behöver mer marker för att kunna ta hem turneringen. Spelade jag rätt eller fel? Citera
rincewind Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Om du tycker att din bästa chans är en coinflip så kanske det var rätt. Hur många får betalt? Citera
Aeis Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Om du tycker att din bästa chans är en coinflip så kanske det var rätt. Hur många får betalt? 3 får betalt. 50% 30% 20% Ser ju faktiskt rätt så dumt ut såhär i efterhand. Men ibland när jag känner jag leder lite grann känner jag att jag hellre får det överstökat snabbt. Om det är någon som håller koll (troligen inte^^) ser de ju då att jag är villig att ta coinflips och att de inte kan hålla på och ställa in i mig med vad som helst. Kan ju vara en liten bonus för fortsättningen också om det blir någon. Citera
Dionysos Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 jag skulle säga att spelet är helt fel då du nästan aldrig har mer än coinflip här men däremot väldigt ofta mindre än coinflip. att syna all in med låga pockets när du har en stack på 20bb anser jag är direkt dåligt spel, vänta på bättre kort och bättre lägen. du har fortfarande ganska gott om tid på dig i den här situationen. Citera
Agar Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Varför ta en coinflip när du har $790 kvar (c:a 20xBB) när du bara investerat $40 i potten och det är lång tid kvar på turneringen. Du har mer än nog med marker för att kunna fortsätta spela? Förstår inte synen alls. Det är bara 66- som du leder kraftigt över. Alla överkort är coinflip. För att syna här vill jag nog ha 99+ eller AQ+ Citera
PeO Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Denna hand är megafold. Med 20bb som stack spelar vi fortfarande ultratajt. Citera
eurythmech Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Allt prat om coinflips är bara efterhandskonstruktioner eller dumhet, som skadar ditt spel. Du "känner" inte att han sitter på överkort. Det är bara det att han sitter på två överkort oftare än ett överpar. Men ett överpar finns med i motståndarens distribution. Limp för 1/20 av stacken är dåligt spel, det vet till och med Glimne - "pump it or dump it", men synen på pushen är horribel. Citera
allt Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Fold som sagt, du skulle inte ens ha involverat dig i handen från början. Citera
Aeis Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Postad 8 November , 2006 Att jag synar för 5% av min stack efter en annan synat när jag har PP är väll korrekt? Hört en generell regel att upp till 5% är det bra mellan 5-10% så får man fundera lite. Fast det kanske bara gäller fullring. Ni tycker alltså detta är fel? Synen sen när han ställer håller jag med är skit. Var inne i en rush (enda ursäkten jag kan komma på) och fortsatte mycket riktigt vinna. Men ska dra lärdom av detta och försöka undvika att göra så även i en rush. Dealing Flop 6c 4s JcDealing Turn 6c 4s Jc Th Dealing River 6c 4s Jc Th 5h iceman75014 shows Ts Js Winner is HERO 1320 Tack för alla svar! Citera
Hjort Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Att jag synar för 5% av min stack efter en annan synat när jag har PP är väll korrekt? Nix. Olika saker för olika spel, i stort sett. Saker som position spelar också en jäkla roll. Fundera antingen på om du kan ta potten osynad ofta eller om du är stor favorit. Om inte så vik. Citera
eurythmech Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Här är ICM-beräkningarna för handen: EV fold (fokuserar alltså på ditt sista beslut, inte på limpen): 0.159 EV Syn Förlust: 0.0501 EV Syn Vinst: 0.2753 EV Syn Split: 0.1743 Om han vänder sina kort face up (I princip ditt best case scenario, visst AKo är lite bättre, men det är inga gigantiska skillnader), vi ser att du har: Hand 1: 48.0690 % 47.74% 00.33% { 6d6s } Hand 2: 51.9310 % 51.60% 00.33% { JsTs } Vi räknar då ut vårt sammantagna EV för syn enligt följande: .480690 * .2753 + .519310 * .0501 + .0066 * .1743 = 0.159501768 Resultatet är lite förvånande för mig (någon kan väl kolla om jag gjort någon miss, det är frivilligt), men du har alltså positiv EV för syn här, trots att du är dog på nästbubblan med relativt lite investerat och relativt få döda marker i potten. Ditt EV ökar med .32% om du ser att fi har JsTs och du väljer att syna. Det innebär så klart fortfarande att det är jättefel att syna mot två okända kort. Citera
Recommended Posts