Gummo Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Kom att tänka på alla dessa Bingohallar fins lite överallt. Det spelar för och om pengar. Är det någon som vet på vilket sätt dessa är lagliga? Vem har "licenserna" och på vilka grunder får dom godkännt? Är det någon som vet? Tack för svar.. Hälsar X Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nusseman Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Jag antar att det gärna delas ut tillstånd till bingohallar, eftersom dessa spar stora summor åt landets kommuner, som slipper fixa dagaktiviteter åt alla pensionärer Om 30 år kommer det börja ploppa upp pokerklubbar på liknande sätt ska du se... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Knapp_0 Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Ärligt, det här tänker jag ofta på. När jag blir panscho vill jag gå ned till klubben en solig förmiddag, fika o spela poker. Typ 7 dgr i veckan. Det måste vara kvalitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 Ärligt, det här tänker jag ofta på.När jag blir panscho vill jag gå ned till klubben en solig förmiddag, fika o spela poker. Typ 7 dgr i veckan. Det måste vara kvalitet. Ja, och så ligga lite med någon ibland oxå, faan jag längtar faktiskt lite Men alvarligt, någon måste väl veta hur spelrättigheterna ser ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 Ibland kan jag bli så satans trött på folk som vänder sig hit med frågor som uppenbarligen kan besvaras mycket fortare om man vänder sig till rätt part från början. Typ: Fråga: Kan man betala med Visa på SS? Svar: MEN FÖR HELVETE! KOLLA PÅ SS VAD DET STÅR DÄR!!!!!!!! Ett annat exempel är: Fråga: Hur fungerar det här med Bingohallar? Svar: MEN FÖR HELVETE! KOLLA MED LOTTERIINSPEKTIONEN!!!!!!!!!! Så, med insikten att jag är dum i huvudet tänkte jag: Gör om, gör rätt! För den som är intreserad: Det står om detta på deras hemsida och här: Jättelång länk som sabbade sidan innan Myssion dök upp och pillade rätt det hela Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Loveless Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Folk som inte kan länka snyggt stör mig mycket mer än folk som ställer dumma frågor... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Ibland kan jag bli så satans trött på folk som vänder sig hit med frågor som uppenbarligen kan besvaras mycket fortare om man vänder sig till rätt part från början. Och jag blir jäkligt trött på personer som inte klarar av att hålla sig borta från trådar de anser saknar värde utan måste skriva långa inlägg där de är otrevliga och spyr galla över trådskaparens frågor. Vad för frågor förväntar du dig ska ställas i "Ekonomi, Skatt och Juridik" som det inte går att få tag på svar på något annat sätt? För att återgå till trådfrågan. Anledningen till att bingohallar får bedrivas lagligt till skillnad från pokerklubbar är att man håller insatserna innom lagens gränser. Det går inte att hitta någon laglig bingohall där pensionärer liras high stakes bingo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltenkelt Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Lite så m backgammon också: helt ok, tror jag, enligt stat och regler, men där rä turfaktorn för mig som är okunnig lite större.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 Och jag blir jäkligt trött på personer som inte klarar av att hålla sig borta från trådar de anser saknar värde utan måste skriva långa inlägg där de är otrevliga och spyr galla över trådskaparens frågor. Du är inte så smart va? Jag är trådskaparen. I det andra inlägget gjorde mig rolig på min egen bekostnad för att jag varit lat och inte orkat kolla runt ordentligt innan jag mailade frågan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gregcadillac Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Sen är det ju också så att "raken" går till idrottsföreningar mm, vilket gör att staten, kommunen med flera tycker att det är en käck grej. Det är möjligt att det kanske inte spelas high stakes bingo, men jag kan lova att det är en jäkla omsättning ändå. Min lärare i ftg ekonomi bokför åt en sidan "bingo hall" och det är otroligt stora summor det spelas om ( kommer inte ihåg hur mycket det var men jag kan kanske kolla upp det). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 9 November , 2006 Rapport Share Postad 9 November , 2006 Du är inte så smart va? Jag är trådskaparen. I det andra inlägget gjorde mig rolig på min egen bekostnad för att jag varit lat och inte orkat kolla runt ordentligt innan jag mailade frågan. Tabbe av mig. Blev bara så irriterad då jag läste ditt andra inlägg i tråden så jag bara var tvungen att yttra mig. Om jag är smart eller inte får du gärna spekulera om men jag undviker att yttra mig i frågan för att slippa uppfattas som dryg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 30 November , 2006 Rapport Share Postad 30 November , 2006 Det är möjligt att det kanske inte spelas high stakes bingo, men jag kan lova att det är en jäkla omsättning ändå. Min lärare i ftg ekonomi bokför åt en sidan "bingo hall" och det är otroligt stora summor det spelas om ( kommer inte ihåg hur mycket det var men jag kan kanske kolla upp det). Japp, min handbollsförening lyfter 5-siffrigt i månaden från en bingohall. Och då är vi bara en av många delägare... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemongirl Postad 30 November , 2006 Rapport Share Postad 30 November , 2006 där pensionärer liras high stakes bingo. Men LOL, High stakes Bingo!..... det är skill det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts