BingoBenny Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Jag vet att de finns ganska många blogg tjänster på nätet, men jag vill liksom kunna länka bloggen till min egen .com domän.. Kan man "länka" från alla bloggtjänster till min egna personliga .com domän eller är det bara vissa? - Hur gör man då? - Vilka bloggsidor finns ute på nätet som är smidiga och snygga och utan en massa reklam? - Vart köper man billigast en .com/.se domän? tyty Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 TypePad har en bloggtjänst där man kan mappa deras bloggtjänst till ens egen domän. Dom kostar $5-15/mån beroende på vilken nivå av deras tjänst man vill ha. Domäner köper du på http://www.godaddy.com eller http://www.loopia.se Lycka till med bloggandet! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_oscar Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Varför pekar du inte bara domänen till bloggen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 8 November , 2006 Rapport Share Postad 8 November , 2006 Lösningen som poker_oscar funkar också, personligen så tycker jag att det är snyggare när t ex permalinks och trackbacks går till den egna domnämnen istället för user.blogservice.com/postxyz.html Men det är mer en nojja som jag har... - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BingoBenny Postad 8 November , 2006 Författare Rapport Share Postad 8 November , 2006 Mjahaa TypePad verkar grymt, men $5-15/mån för att blogga känns lite dumt måste jag säga, då är det nästan värdare och köra en egen "bloggtjänst" från ett webbhotell.. Mjoo, håller med, man vill ju att ens egna domän address ska stå uppe i browsern, allt annat är bara fult och lamt Tack för hjälpen btw! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts