Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fet klonksession nu på NL200. Lirade en timme å allt höll upp nästan. Vågade inte lira mer för jag kännde att det inte kunde gå bättre ;-) Inga svåra beslut så det blir inga HH´s idag. Känns bra eftersom det var första passet på NL200 utan onödig motrigg!

Tot april: +$1224

• Svars 477
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hittade ett stadisgt backpass igår efter lite väl tiltat spel. Måste tighta till mig nu. Fick för mig att syna ner fiskarna med AK utan träff osv.. inte bra..:twisted: Var rätt trött igår.. kan ha vart det..

Tot april: +$687

Postad

En hel del lir idag. Styvt 6 timmar uppdelat på 4 pass. Hittade halvtilten på förmiddagen men det redde upp sig ok i slutet av dagen. Nu blir det hemavan å skidor över påsk! Skönt med lite pokersemester..

Tot april: +$685

Postad

Oväder i hemavan så jag stannar hemma tills imorgon.. å tur var väl det för nu är clonken är tillbaka.:-) Ca timmes lir nu. Liret känndes riktigt bra nu när man är utvilad i kropp å knopp! Frisläppte även en 500 dolls bonus nu.. Bir mer lir ikväll tror jag.

Slänger upp två st händer med QQ. Båda med inspiration av speedboosters checkteori...vad tycks egentligen?:shock:

Hand 1

Seat 1: tobytoby ($170.00)

Seat 2: Raula13 ($94.50)

Seat 3: Donkeyplayer ($283.60)

Seat 4: uitvreter ($226.05)

Seat 5: seb1452 ($77.00)

Seat 6: hanomack ($83.25)

Raula13 posts the small blind of $1.00

Donkeyplayer posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DonkeyplayerQueen of Diamonds Queen of Spades

uitvreter folds

seb1452 calls $2.00

hanomack calls $2.00

tobytoby raises to $4.00

Raula13 calls $3.00

Donkeyplayer raises to $20.00

seb1452 folds

hanomack folds

tobytoby calls $16.00

Raula13 folds

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs

Donkeyplayer bets $31.00

tobytoby calls $31.00

*** TURN *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds

Donkeyplayer checks

tobytoby bets $110.00

Donkeyplayer raises to $232.60 and is all-in

tobytoby calls $9.00 and is all-in

Uncalled bet of $113.60 returned to Donkeyplayer

*** SHOW DOWN ***

Donkeyplayer shows Queen of DiamondsQueen of Spades

tobytoby shows 7 of Spades7 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds10 of Diamonds

Donkeyplayer collects $345.00

Hand 2. Här är en ganska tight fi (17/7). Känns som jag får ut max på detta vis. Skulle kunna tro att fi sitter på 10 10 eller liknande..

Seat 1: marioandrea ($112.20)

Seat 2: ismaelpsx ($203.00)

Seat 3: Donkeyplayer ($302.10)

Seat 4: BldZwtTrn ($251.80)

Seat 5: BOB7LOL ($73.05)

Seat 6: pataya78 ($185.65)

pataya78 posts the small blind of $1.00

marioandrea posts the big blind of $2.00

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DonkeyplayerQueen of Spades Queen of Clubs

ismaelpsx raises to $7.00

Donkeyplayer raises to $24.00

BldZwtTrn folds

BOB7LOL folds

pataya78 folds

marioandrea folds

ismaelpsx calls $17.00

*** FLOP *** 5 of Hearts7 of Clubs4 of Diamonds

ismaelpsx checks

Donkeyplayer checks

*** TURN *** 5 of Hearts7 of Clubs4 of Diamonds7 of Diamonds

ismaelpsx checks

Donkeyplayer bets $20.00

ismaelpsx calls $20.00

*** RIVER *** 5 of Hearts7 of Clubs4 of Diamonds7 of Diamonds3 of Spades

ismaelpsx checks

Donkeyplayer bets $30.00

ismaelpsx calls $30.00

*** SHOW DOWN ***

Donkeyplayer shows Queen of SpadesQueen of Clubs

ismaelpsx mucks

*** SUMMARY ***

Board: 5 of Hearts7 of Clubs4 of Diamonds7 of Diamonds3 of Spades

Donkeyplayer collects $148.00

Postad

Lirade en timme efter middan som slutade +269 dolls.. Nu är det pokerstudio hos julle med lite turrar. Åkte precis ur primas 25+2.5 turre på ett tiltat sätt. Fold fram till cutoff som limpar, syn på SB å jag på BB med 1010 raisar 5 bb. CO ställer å jag ser mig slagen men ställer ändå in..KK på Fi yips.. Aja sitter kvar i 20K på everest iaf så jag får hoppas på den :mrgreen:

Postad

Lite cashgejm och sundaymillion på stars ikväll. Åkte ur turren precis innan andra pausen. Tråkig turre med taskigt kortsnitt.. hoppas på bättre klonk nästa gång! CGt vägde dock upp dom 215 dollsen som flög där.. Kollas på WPT nu.. dom spelar lite vekt tycker jag.. limpar med PPs osv med 4-5 spelare vid bordet.. bara att bomba tycker jag :-D

Postad

Hand 1

Seat 1: tobytoby ($170.00)

Seat 2: Raula13 ($94.50)

Seat 3: Donkeyplayer ($283.60)

Seat 4: uitvreter ($226.05)

Seat 5: seb1452 ($77.00)

Seat 6: hanomack ($83.25)

Raula13 posts the small blind of $1.00

Donkeyplayer posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DonkeyplayerQueen of Diamonds Queen of Spades

uitvreter folds

seb1452 calls $2.00

hanomack calls $2.00

tobytoby raises to $4.00

Raula13 calls $3.00

Donkeyplayer raises to $20.00

seb1452 folds

hanomack folds

tobytoby calls $16.00

Raula13 folds

*** FLOP *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs

Donkeyplayer bets $31.00

tobytoby calls $31.00

*** TURN *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds

Donkeyplayer checks

tobytoby bets $110.00

Donkeyplayer raises to $232.60 and is all-in

tobytoby calls $9.00 and is all-in

Uncalled bet of $113.60 returned to Donkeyplayer

*** SHOW DOWN ***

Donkeyplayer shows Queen of DiamondsQueen of Spades

tobytoby shows 7 of Spades7 of Diamonds

*** RIVER *** 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds10 of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 3 of Diamonds9 of Hearts2 of Clubs4 of Diamonds10 of Diamonds

Donkeyplayer collects $345.00

vad använder alla för program för att händerna ska se ut så här?

Postad
vad använder alla för program för att händerna ska se ut så här?

Vissa HHs man tar från pt/siter får automatiskt så fina bilder då man postar dom här i forumet :-) Annars kan du trycka på "Fler" nedanför smilysarna då du postar ett inlägg och se vilka förtkortningar som krävs för kortsymbolerna. Blir ju lite roligare att läsa då 8-)

Postad

Ett pass idag på 1 timme.. 6 tablande NL200. Hittade en hyfsat klonk som vägde upp några sämre spel.

Blev därefter ett livegame hos en polare. Påskturre med 100kr inköp. Åkte å bubblan med tvåpar mot en rivrad stege.:evil: Nu blir det golf en vecka på västkusten så grindadet får åter vila. Men förhoppnings blir det nåra livegames där åsså, golfarna brukar inte tacka nej till sånt! ;-)

Tot april: +$2687 inkl $500 bonus

Postad
Vissa HHs man tar från pt/siter får automatiskt så fina bilder då man postar dom här i forumet :-) Annars kan du trycka på "Fler" nedanför smilysarna då du postar ett inlägg och se vilka förtkortningar som krävs för kortsymbolerna. Blir ju lite roligare att läsa då 8-)

Bra ansvar där!:-)

Postad

Det kan vara knepigt, när man inte spelat så länge på en högre nivå, även om motståndet inte är så särskilt mycket tuffare; det är det inte om man jämför NL $100 med $200, har själv testat. Det kan ju vara så att oturen råkar infinna sig just när man gått upp i nivå, och då blir det förstås extra jobbigt; downswingen blir betydligt större. Sedan är det psykologiskt lite svårt att acklimatisera sig, så att säga, om man kör med fulla inköp, vilket jag antar att du gör - det finns knappast några fördelar att köra med t. ex. halva inköp på den nivån, som jag ser det.

Spelar själv på SvS med inköp på 1.000 SEK per bord, alltså en bit under din nivå. På nivån under gick det hur bra som helst, men på denna nivå har jag, sedan 1 april lyckats vinna 200 spänn! Konstigt... just när man gått upp i nivå...och motståndet är absolut inte så mycket tuffare, men utdragningarna desto dyrare! Jag cashade ut och kommer att testa en annan site i stället, i nte för att jag tror på "rigg", men det skadar inte att pröva spela någon annanstans.

Postad

Jag håller med dig decoy om att det blir en omställning att byta nivå även om motståndet är detsamma. Det känns som att det tar ett tag innan man "vågar" spela ut ordentligt. Man blir lite rädd om dollsen och drar sig för att göra vissa bets och syner som ma hade gjort på lägre nivå. Det känns som att jag är på väg över den tröskeln nu efter att ha lirat NL200 konstant i snart en månad.

Dock blir jag lite frustrerad nu när jag haft ett par rejäla backdagar efter att inte ha lirat på en ca vecka. Dessa pass har kännetäcknats av att de första 20-30 minuterna har flutit på bra och därefter har det kommit några sämre spel och utdragningar som renderar i att man ligger under minusstrecket. I vanliga fall brukar jag lägga ner om man lyckas dra in ett par inköp rätt snabbt och nöja sig med det, men nu när man är så pass spelsugen vill man ju fortsätta :-P . Har på detta vis blivit en hel del timmar denna vecka och jag hoppas att supersuget är öven nu så man kan börja jobba upp månadsresultatet sista dagarna.;-) Statsen under dessa minusdagar har varit 17/13 jämfört med 19/16 i vanliga fall. Skulle va intressant att höra något expertutlåtande av nån om vad detta kan betyda?:rolleyes:

Intressant decoy att du är kvar på SS å lirar, måste vara rätt mkt firrar där enligt vad många säger. Kör du PO eller PT där? Sh eller fullring? Är faktiskt lite sugen på att testa SS igen om man skulle få igång PT till det..

Postad
Jag håller med dig decoy om att det blir en omställning att byta nivå även om motståndet är detsamma. Det känns som att det tar ett tag innan man "vågar" spela ut ordentligt. Man blir lite rädd om dollsen och drar sig för att göra vissa bets och syner som ma hade gjort på lägre nivå. Det känns som att jag är på väg över den tröskeln nu efter att ha lirat NL200 konstant i snart en månad.

Dock blir jag lite frustrerad nu när jag haft ett par rejäla backdagar efter att inte ha lirat på en ca vecka. Dessa pass har kännetäcknats av att de första 20-30 minuterna har flutit på bra och därefter har det kommit några sämre spel och utdragningar som renderar i att man ligger under minusstrecket. I vanliga fall brukar jag lägga ner om man lyckas dra in ett par inköp rätt snabbt och nöja sig med det, men nu när man är så pass spelsugen vill man ju fortsätta :-P . Har på detta vis blivit en hel del timmar denna vecka och jag hoppas att supersuget är öven nu så man kan börja jobba upp månadsresultatet sista dagarna.;-) Statsen under dessa minusdagar har varit 17/13 jämfört med 19/16 i vanliga fall. Skulle va intressant att höra något expertutlåtande av nån om vad detta kan betyda?:rolleyes:

Intressant decoy att du är kvar på SS å lirar, måste vara rätt mkt firrar där enligt vad många säger. Kör du PO eller PT där? Sh eller fullring? Är faktiskt lite sugen på att testa SS igen om man skulle få igång PT till det..

Dina stats betyder, om jag fattat det rätt, att du spelar ett tightare och något mindre aggressivt spel än tidigare. Nu spelar du ju SH, där aggressionsfaktorn preflop helt enkelt måste vara större; man måste värdera starthänderna preflop annorlunda än i fullring.

Jo, visst finns det firrar på SvS..men medaljens baksida är utdragningarna förstås, det får man ta. SvS har, jag spelar bara fullring, kanske 5-10 procentenheter högre andel som ser floppen, jämfört med Primanätverket.

En fördel med SvS är faktiskt att de inte har några bonusar; det gör att man slipper tråkiga tighta bonusgrinders, i stället är raken lägre. Jag kör PT, tillsammans med HH converter, som jag ordnade via "studier"-sidan på detta forum. Funkar utmärkt. Jag kör förstås ett mer loose spel på SvS än på t.ex. Prima, det lönar sig bättre, i vart fall på nivåerna upp till och med 1/2 SEK, från 2,50/5 kanske man bör spela lite tightare. Min första siffra (VPIP-siffran) ligger faktiskt lite över 20 på alla nivåer jag spelat på SvS.

Postad

4 tablat nu ca 45 min. Spelet känndes bra. Lägger upp en hand som jag blev en aning ställd av.. hur agera på turn?? FI stats 54/38 över endast 31 händer.

Seat 1: moilui ($18.00)

Seat 2: nelisdeman ($337.05)

Seat 3: jeje130014 ($195.00)

Seat 4: east1999 ($27.00)

Seat 5: marcel-Ve ($187.80)

Seat 6: Rallykalle ($190.00)

marcel-Ve posts the small blind of $1.00

Rallykalle posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to RallykalleAce of Clubs Queen of Clubs

moilui folds