ZILLOW Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 LIte läskig flopp och fi bettar ut! Players(max 6): Zozo (EUR 232,96 in seat 1) OlZa (EUR 66,28 in seat 2) HERO (EUR 138,55 in seat 3) daphodil (EUR 96,50 in seat 4) Jump123 (EUR 185,56 in seat 5) htk (EUR 99,25 in seat 6) Dealer: HERO Small Blind: daphodil (0,50) Big Blind: htk (1,00) HERO was dealt: Kc - Kh Zozo Fold OlZa Fold HERO Raise (3,00) daphodil Fold htk Call (2,00) Flop 9h - 7c - 8s slå om på flopp? htk Bet (5,00) HERO Call (5,00) Turn 9h - 7c - 8s - 2d htk Bet (12,00) HERO Call (12,00) River 9h - 7c - 8s - 2d - 5c htk Bet (31,00) HERO Call (31,00) syna? Citera
FiSherman63 Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Jag tycker att du ska spela den aningen mer passivt än så här. Inte mycket, bara ett snäpp. Kan knappt hålla mig tills du redovisar resultatet. Guu va spännande! Citera
lagerhult Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 re-raisa floppen (typ 12-15) för att få reda på vart du står lite mer. Möter du motsåtnd så kan du kasnek ge upp handen;. nån read på fi? Citera
Fudge Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Höj till 4pre.. Testa att slå om på flopp, nu när du inte gör de så blir du nästan tvungen att syna turn. Men på river slår du inte många händer, lite misstänkt hårt riverbet men det finns för få händer du slår. Höj mer pre och slå om på floppen, får du mothugg igen, lägg.. Synar han så får du chansen att checka bakom på turn, betar han ut så lägg. På river e de lite svårt, kan ha betat med en 6a.. 2par har dej också slagen, men eftersom de finns så många händer du inte slår så får du antagligen lägga om han betar ut hårt! Checkar han skulle jag göra ett värdebet. Citera
ZILLOW Postad 6 November , 2006 Författare Rapport Postad 6 November , 2006 Jag tycker att du ska spela den aningen mer passivt än så här. Inte mycket, bara ett snäpp. Kan knappt hålla mig tills du redovisar resultatet. Guu va spännande! lol försöker du va rolig? Citera
andpet Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Jag tycker att du ska spela den aningen mer passivt än så här. Inte mycket, bara ett snäpp. Kan knappt hålla mig tills du redovisar resultatet. Guu va spännande! Citera
dlinder Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Ska faktiskt bli intressant att höra hur de "avancerade skribenterna" spelar en sådan flopp med KK. Omslag med vik för reraise känns sponant rätt kasst när en sexa eller tia lätt kan spela så. Å andra sidan har jag svårt att hitta en bra linje. Citera
carl_nica Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Jag tycker att du ska spela den aningen mer passivt än så här. Inte mycket, bara ett snäpp. Kan knappt hålla mig tills du redovisar resultatet. Guu va spännande! Snälla banna honom! Citera
dlinder Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Säger inte att det var rätt spel att syna hela vägen här (river är minst sagt jobbig t ex), men det är ju löjligt med folk som i största allmänhet tycker det är "svagt" att syna och därför föraktar det. Citera
psatiw Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 re-raisa floppen (typ 12-15) för att få reda på vart du står lite mer. Nej. Citera
psatiw Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Ska faktiskt bli intressant att höra hur de "avancerade skribenterna" spelar en sådan flopp med KK. Omslag med vik för reraise känns sponant rätt kasst när en sexa eller tia lätt kan spela så. Å andra sidan har jag svårt att hitta en bra linje. Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Citera
dlinder Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. Citera
Fudge Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Ska faktiskt bli intressant att höra hur de "avancerade skribenterna" spelar en sådan flopp med KK. Omslag med vik för reraise känns sponant rätt kasst när en sexa eller tia lätt kan spela så. Å andra sidan har jag svårt att hitta en bra linje. Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Re re raisar vekligen spelare på denna nivå med öppet stegdrag? Om du gör ett omslag på floppen, får du antagligen turn gratis. Trycker han tillbaka på floppen, så ser ja ingen anledning att inte lägga. När vi bara synar fram till river ger det honom chansen att trycka stenhårt med vad som helst eftersom vi skriker svaghet. Då kan han lika gärna beta så där hårt med en tia efter att ha missat sitt drag.. Citera
Fudge Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. men nu kom ju en femma, vilket gör att de e få händer vi slår.. Citera
Sansrom Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. Jag gillar't inte, men jag har svårt att föreslå något bättre. Fold flop? Ärligt talat kan jag inte se något jättefel med att vrida om på floppen. Vi får värde av sämre händer samtidigt som vi ger dragen dåliga odds. Nackdelen är väl att vi måste lägga mot omslag, men blir man verkligen tre-betad på flop med sämre händer särskilt ofta på den här nivån? Citera
dlinder Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Håller med om att det är knepigt mtp den äckliga brädan, men jag kan inte se att omslag på floppen löser våra problem. Jag tycker syn flop, syn turn, fold river funkar dugligt. Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. men nu kom ju en femma, vilket gör att de e få händer vi slår.. Ja, jag tycker gott man kan folda med den rivern och den betstorleken. Om man inte har nåt slags bra read på Fi som en kille med 3-barrelbluffar. Citera
dlinder Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Ärligt talat kan jag inte se något jättefel med att vrida om på floppen. Vi får värde av sämre händer samtidigt som vi ger dragen dåliga odds. Nackdelen är väl att vi måste lägga mot omslag, men blir man verkligen tre-betad på flop med sämre händer särskilt ofta på den här nivån. Många som följer Super System och kan trebeta öppet stegdrag på floppen... fast här finns det ju en distinkt nackdel för Fi att inte vara den som trycker isf. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ärligt talat kan jag inte se något jättefel med att vrida om på floppen. Vi får värde av sämre händer samtidigt som vi ger dragen dåliga odds. Alltså, det undrar jag verkligen, om du inte med sämre händer menar dragen. Tror inte särskilt många sämre händer synar ett omslag på den floppen. Inget säger ju att vi inte settat. Och för samma pris som vi slår om kan vi kanske både syna och fånga en turnbluff ELLER en fi som bettar sådär med ett överpar själv eller A9 typ. Och som garanterat kommer att stänga ner på river (och försöka fånga en bluff själv, om han satte oss på drag) eller redan på turn om nåt drag sitter och han skräms av det lika mycket som oss. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. Jag vet fan inte, om inte rimligt menas ganska pretty fucking jävla litet. Alltså, trebarrelbluffar oop sådär är fan inte SÅÅ jävla vanliga, och visst är det fint med just K och en till K på handen, men den är ju bara marginellt (inget mot en komptent fi) bättre än A9 om han skjuter river där. Jag vet inte hur kåt jag är på att syna tre bets på en sån här bräda med en sån hand faktiskt. Citera
Fudge Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Jag är också inne på den linjen. Syn på river mot ett rimligt bet om inget drag sitter. Jag vet fan inte, om inte rimligt menas ganska pretty fucking jävla litet. Alltså, trebarrelbluffar oop sådär är fan inte SÅÅ jävla vanliga, och visst är det fint med just K och en till K på handen, men den är ju bara marginellt (inget mot en komptent fi) bättre än A9 om han skjuter river där. Jag vet inte hur kåt jag är på att syna tre bets på en sån här bräda med en sån hand faktiskt. Tycker rivern e solklar fold.. E spelet innan jag har svårt att se vad som e bäst. Kan inte tänka mej att de e vinnande i längden att syna river här.. Citera
Sansrom Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Ärligt talat kan jag inte se något jättefel med att vrida om på floppen. Vi får värde av sämre händer samtidigt som vi ger dragen dåliga odds. Alltså, det undrar jag verkligen, om du inte med sämre händer menar dragen. Tror inte särskilt många sämre händer synar ett omslag på den floppen. Inget säger ju att vi inte settat. Och för samma pris som vi slår om kan vi kanske både syna och fånga en turnbluff ELLER en fi som bettar sådär med ett överpar själv eller A9 typ. Och som garanterat kommer att stänga ner på river (och försöka fånga en bluff själv, om han satte oss på drag) eller redan på turn om nåt drag sitter och han skräms av det lika mycket som oss. Möter vi kompetent motstånd håller jag med dig. Mot en snitt-firre på NL100 vetefan om jag gillar syn, syn och fold, men samtidigt gillar jag väl inte omslaget så våldsamt mycket heller. Ska fundera lite genom att sova... Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Re re raisar vekligen spelare på denna nivå med öppet stegdrag? Är väl inte helt uteslutet. Särskilt om han sitter på typ stegdrag och par (en klart rimlig hand), då ligger han ju inte långt efter överparen i equity. Om du gör ett omslag på floppen, får du antagligen turn gratis. Trycker han tillbaka på floppen, så ser ja ingen anledning att inte lägga. När vi bara synar fram till river ger det honom chansen att trycka stenhårt med vad som helst eftersom vi skriker svaghet. Då kan han lika gärna beta så där hårt med en tia efter att ha missat sitt drag.. Nja, det är ju där lite ditt resonemang brister tycker jag. Dels får vi ju aldrig UT nåt ur ett omslag (alltså inget VÄRDE) förutom då om ett drag synar, och då kan vi få ut samma värde i bluffvärde senare eventuellt, och dessutom bygger vi snabbt en stor pott som blir ÄNNU jobbigare att spela. Vad gör du om fi bara synar t.ex och donkar turn? Och sen överskattar du (tror jag) risken att vi blir tre-barellbluffade här allt som oftast om "vi börjar spela passivt". Frekvensen att han skjuter tre tunnor oop in i oss som har visat oss villiga att syna är trots allt inte så väldigt hög. Börjar han sätta det i system så kommer vi lätt att kunna anpassa oss till det längre fram. Jag tror det är onödigt att tidigt bestämma sig för att nån har för vana att bomba tre gator med en tia här, utan att veta nånting om honom. Citera
dlinder Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Om jag leder med semibluff flop och turn med öppet stegdrag skjuter jag rätt ofta river också vid miss. Jag tycker gott man kan syna för iaf halvpott på en blank river där. Citera
psatiw Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Tycker rivern e solklar fold.. E spelet innan jag har svårt att se vad som e bäst. Kan inte tänka mej att de e vinnande i längden att syna river här.. Men vänta nu, brushan. Varför quotar du MIG och skriver det där? Jag har väl inte direkt varit den som sagt att vi ska syna river? Jag tyckte precis jag skrev att jag typ VÄLDIGT sällan vill syna river här, om det inte är ett typ ULTRALITET bet. Så stort som det här var synar jag exakt NOLL gånger om inte readen säger "SuperBluffFiskFitta" typ. Citera
Fudge Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Tycker rivern e solklar fold.. E spelet innan jag har svårt att se vad som e bäst. Kan inte tänka mej att de e vinnande i längden att syna river här.. Men vänta nu, brushan. Varför quotar du MIG och skriver det där? Jag har väl inte direkt varit den som sagt att vi ska syna river? Jag tyckte precis jag skrev att jag typ VÄLDIGT sällan vill syna river här, om det inte är ett typ ULTRALITET bet. Så stort som det här var synar jag exakt NOLL gånger om inte readen säger "SuperBluffFiskFitta" typ. Va inte meningen att de ska verka som att du vill syna river.. My bad! Mena mest att jag tycker de, och att de e spelet innan som jag tycker e svårt. Eftersom vi har fått hela handen fram till river så vet vi ju att vi betar 31, e de många som synar då? Ja skulle folda, men kanske e för vek.. Citera
Recommended Posts