Gå till innehåll

NLT - SH, AA får rejält mothugg


3hjuling

Recommended Posts

99 tror jag inte en sekund på. Kan tänka mig att nån annan också har AA just i detta fallet =)

 

och varför ska 9,9,vara så heeeelt otrolig :roll: ???

 

De kan ha träffat 6:an eller 9,9 fast 10,10 - K,K är lika troliga så jag skulle nog synat

 

Vilken nivå spelar du och hur länge, vill bara höra ditt resonemang lite mer noga för att han just ska ha 99 där. Jag skulle personligen aldrig spela 99 på den floppen så hårt, ska man va rädd för att bli utdragen av AA och därför bara i bästa fall få med sig en person också. Också om man möter normalfisken tror inte jag de skulle vilja beta så här, de slowspelar...

Nu menar jag rent generellt men kom ihåg att du bara behöver behöver vinna 1/4 gånger här vilket absolut motiverar syn.

 

 

men snälla lilla du läääs vad jag säger/skriver .Jag säger ju inte att någon har 9,9 eller hur? Sen så säger jag ju att jag förmodligen också synat(beror vad jag har för reads om jag har nåra?) Vad jag undrade var hur du kan vara så säker på att de inte ens kan ha 9,9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

99 tror jag inte en sekund på. Kan tänka mig att nån annan också har AA just i detta fallet =)

 

och varför ska 9,9,vara så heeeelt otrolig :roll: ???

 

De kan ha träffat 6:an eller 9,9 fast 10,10 - K,K är lika troliga så jag skulle nog synat

 

Vilken nivå spelar du och hur länge, vill bara höra ditt resonemang lite mer noga för att han just ska ha 99 där. Jag skulle personligen aldrig spela 99 på den floppen så hårt, ska man va rädd för att bli utdragen av AA och därför bara i bästa fall få med sig en person också. Också om man möter normalfisken tror inte jag de skulle vilja beta så här, de slowspelar...

Nu menar jag rent generellt men kom ihåg att du bara behöver behöver vinna 1/4 gånger här vilket absolut motiverar syn.

 

 

men snälla lilla du läääs vad jag säger/skriver .Jag säger ju inte att någon har 9,9 eller hur? Sen så säger jag ju att jag förmodligen också synat(beror vad jag har för reads om jag har nåra?) Vad jag undrade var hur du kan vara så säker på att de inte ens kan ha 9,9

 

Lilla du, svarade jag inte heller varför jag inte tror att 99 alls är troligt i detta läget? Skrev att det är ett monster man slowplayar i detta läget, fisk som bra spelare. Det är dock en helt annan sak om man sitter på 69 i detta läget dock så tillägger det. Vet mycket väl att du förespråkade syn... Kan du inte heller svara på vilken nivå du kör osv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det nu spelar så stor roll spelar jag mest turneringar men även en del CG på 0.5/1€

 

Varför jag förespråkar ett lite hårdare spel än du med 9,9 är för att om vi sätter fi på troliga händer som t ex JJ,QQ så dödar i detta fall alla A ,K samt även klöver på turn action och vi får in mindre genom att slowspela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte ett bra läge att lägga AA postflop, du kan helt enkelt inte folda, hade floppen kommit 739 rainbow med samma action hade du kunnat börja fundera, höj lite mer före floppen nästa gång så för att få bort folk med en 6 på handen ( eller få dom göra ett misstag och syna för mycket pre) 999 kommer ofta slöspela handen så den behöver du inte vara överdrivet rädd för. Någon kan ha synat med SC men kul för dom isåfall du kan inte släppa handen ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är inte ett bra läge att lägga AA postflop, du kan helt enkelt inte folda, hade floppen kommit 739 rainbow med samma action hade du kunnat börja fundera, höj lite mer före floppen nästa gång så för att få bort folk med en 6 på handen ( eller få dom göra ett misstag och syna för mycket pre) 999 kommer ofta slöspela handen så den behöver du inte vara överdrivet rädd för. Någon kan ha synat med SC men kul för dom isåfall du kan inte släppa handen ändå.
kan tillägga att även om floppen kommer rainbow 739 så är det fortfarande jävligt tveksamt att lägga handen när man har fått in så pass mycket preflop, över 10% in preflop med AA och du ska ha vettiga skäl att passa floppen, detta räknas snarare som drömflopp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha härligt med många och varierade svar! Man tackar och bockar. Jag postade handen delvis för att jag visste att många spelare har delade åsikter här. Håller med om att jag borde ha raisat till 12 ungefär pre dock. Hade miniraisaren på överpar JJ QQ KK och mr. all-in på något sorts monsterdrag.

 

 

Här är handen och "resultatet" för er som är intresserade:

 

 

** Game ID 1021767482 starting - 2006-11-06 00:21:50

** Schwerin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- JOL85 sitting in seat 1 with $125.10

- gargravarr sitting in seat 2 with $143.87 [Dealer]

- 3hjuling sitting in seat 3 with $92.50

- amatar sitting in seat 4 with $26.09

- eeken123 sitting in seat 5 with $104.10

- PrepCard77 sitting in seat 6 with $121.82

 

3hjuling posted the small blind - $0.50

amatar posted the big blind - $1.00

 

** Dealing card to 3hjuling: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

eeken123 folded

PrepCard77 called - $1.00

JOL85 called - $1.00

gargravarr raised - $4.00

3hjuling raised - $10.50

amatar folded

PrepCard77 called - $10.50

JOL85 folded

gargravarr called - $10.50

 

** Dealing the flop: 6 of Clubs, 9 of Clubs, 6 of Hearts

3hjuling bet - $24.00

PrepCard77 raised - $48.00

gargravarr went all-in - $133.37

3hjuling went all-in - $58.50

PrepCard77 went all-in - $63.32

 

** Dealing the turn: 2 of Spades

 

** Dealing the river: 8 of Spades

PrepCard77 shows: Queen of Hearts, Queen of Diamonds (kraftigt överspelat)

gargravarr mucks: Ace of Clubs, 2 of Clubs

3hjuling shows: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

3hjuling wins $278.00 from the main pot

PrepCard77 wins $57.64 from side pot 1

 

End of game 1021767482

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...