Gå till innehåll

Allt om WSOP 2004!


Sigge

Recommended Posts

Finalbordet blir med dessa följande 9 spelare

 

Greg Raymer

Josh Arieh

Matt Dean

Mattias Andersson

Al Krux

Michael McClain

David Williams

Dan Harrington

Glenn Hughes

 

Pokerstars har fyra spelare vid finalbordet (Greg, Matt, Michael, David)... Sanslöst bra.

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hoppas på en svensk seger, men det är nästan för otroligt att vara sant att Martin först tar hem WPT finalen och att vi sedan skulle få en svensk WSOP vinnare.. men hoppas och heja kan man alltid göra... :)

 

Annars så får gärna nån från pokerstars ta hem segern, tycker bäst om den klienten, tycker att det är proffsiga och tar det hem detta för andra året i rad så ser vi säkert massa goda bieffeter som fin fisk till cashborden och många nya satelliter i framtiden till de stora arrangemangen, men det kommer vi säkert göra ändå...

 

och deras spelare redan nu presterat med råge

 

Go Mattias :)

 

Edit:

Final Table Chip Counts

 

GREG RAYMER $8,215,000

MATT DEAN $4,920,000

JOSH ARIEH $3,205,000

GLENN HUGHES $2,275,000

DAN HARRINGTON $2,245,000

DAVID WILLIAMS $1,575,000

AL KRUX $1,305,000

MICHAEL MCCLAIN $ 885,000

MATTIAS ANDERSSON $ 740,000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa år borde ju nån kanal sända live, med tanke på pokerns stora boom, de lär ju få massvis med tittare.

 

Hmmm, tror du det? Finalbordet lär väl ta 10-12 timmar och hur många händer kommer man att få se? Fem i timmen? Jag menar, vi nördar tycker att det är intressant att se hur de satsar (utan att behöva se korten), men jag tror inte att "den stora massan" tycker att det är särskilt spännande.

 

Nej, för att poker ska bli bra tv behöver det nog klippas ihop ungefär som ESPN gör nu.

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fysikern skrev:

Sigge skrev:

Det var väl ändå inte så många av alla de som var med som var svenskar? Men pokern är på väg framåt i Sverige

 

Men är ju inga fiskar från Sverige med

 

 

Nej, det såklart

 

Det kommer nästa år, räknar kallt med att jag vinner en fet satellit i slutet av april 2005 nämligen... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig att en och annan här ibland sätter en slant på sportspel. ;) Här är Ladbrokes odds på WSOP:

 

Greg Raymer 3.25

Matt Dean 6.00

Dan Harrington 5.00

Josh Arieh 6.00

Glenn Hughes 7.00

Al Krux 11.00

David Williams 13.00

Mattias Andersson 17.00

Michael McClain 17.00

 

Observera att Matt Dean har mer än dubbelt så mycket chips som Dan Harrington men ändå har fått ett högre odds!

 

Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...