Gå till innehåll

NLT - Iremats har min respekt


qazzar

Recommended Posts

Ojojoj.. Måste varit julafton & nyår på samma gång för mats när han fick se den här tråden.

 

Bluffen känns inge vidare & sett flera såna här spel av Mats.

 

Han hade nog kunnat vara mycke bättre om han inte gjorde liknande spel(vet att de e hans stil, men vad foldar Fi här t ex?).

 

De tråkiga e att såna gejjer får man inte läsa ngt om i dagboken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ojojoj.. Måste varit julafton & nyår på samma gång för mats när han fick se den här tråden.

 

Bluffen känns inge vidare & sett flera såna här spel av Mats.

 

Han hade nog kunnat vara mycke bättre om han inte gjorde liknande spel(vet att de e hans stil, men vad foldar Fi här t ex?).

 

De tråkiga e att såna gejjer får man inte läsa ngt om i dagboken..

 

Jag tror jag tjänar på det i längden, därför gör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en hand på 3/6 på prima.

 

Fi raisar 24

Iremats syn från blind

 

Flop 752 två hjärter (kan ha varit andra kort men var iaf 7hög flop)

 

check av iremats

FI bettar 45

ireamts minraise till 90

fi säger 275

iremats ställer (båda har runt 600 i stacken innan potten)

 

fi synar 210sh till

 

turn X

 

river K

 

iremats har KQ inga hjärter

 

FI har AJ hjärter.

 

Iremats vinner med par i kungar. Sjukt att FI synar 210ish till med AJ hjärter där, Iremats bluff är ju perfekt, men folk är ju tomtar, så bluffen kanske inte är så bra ändå...

 

Iremats har min respekt

 

det Quazzar skriver är ju ironi, är ju självklart att han tycker mats spel är i handen är fiskigt, visst kan den funka om fi är totalt tom, men ofta synar fi med i princip allting här iom att det är ganska stor chans att mats är på antingen stegdrag eller färgdrag

 

 

skulle jag som är en TAG spela så här i en hand är det väldigt fiskigt, för mig skulle det va -EV

 

men alla har olika spelstilar, iremats kanske är LAG så för honom kan det väl va +EV att göra så här

 

själva handens EV beroende väl på omständigheterna

 

 

vad vill du få ut av den här tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det Quazzar skriver är ju ironi, är ju självklart att han tycker mats spel är i handen är fiskigt, visst kan den funka om fi är totalt tom, men ofta synar fi med i princip allting här iom att det är ganska stor chans att mats är på antingen stegdrag eller färgdrag

 

 

skulle jag som är en TAG spela så här i en hand är det väldigt fiskigt, för mig skulle det va -EV

 

men alla har olika spelstilar, iremats kanske är LAG så för honom kan det väl va +EV att göra så här

 

själva handens EV beroende väl på omständigheterna

 

 

vad vill du få ut av den här tråden?

 

Jag var full och tyckte att handen var bland de roligaste jag sett och ville dela med mig.

 

Nu börjar ju folk överdriva och påstår att Iremats framgångar beror på tur, vilket är löjligt. Iremats är uppenbarligen en väldig skicklig MTT-spelare, speciellt online.

 

Han är säkert en plusande CG-spelare på den här nivån också, men spelet i den här handen (ett av få tillfällen i NLTH som man faktiskt kan säga att ett spel är dåligt), är uselt, oavsett omständigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...