Morbo Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Tidigt i en round 4 gryta, tänk på att målet är att komma top 5 av endast 10 så överlevnad är jätteviktigt. Båda har runt 1500 i marker, blinds på 10/20. En okänd motståndare i mittenposition öppnar potten med en höjning på 4x bb. Jag sitter i cutoff med AQ, och synar. Resten foldar. Flop AJ5 rainbow. Han betar 180 in i potten på 190. Jag synar. Turn 8, helt rainbow nu. Han betar 480 in i potten på 550. Jag foldar. Kommentarer? Citera
RaMz Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Omslag på floppen för att se vart du står? Mot okänd motståndare verkar d lite weak. Citera
Gyre Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Eftersom det bara gäller att komma top5 så är det inte så tungt att folda som du gör, din stack har ju inte tagit en så stor smäll. Ett alternativ kan kanske vara att dubbla hans pottbet, dels får du info om var du stor i handen. Om han höjer ditt omslag så är det ju bara att lägga sig. Om han synar så är det du som har tagit over och får möjlighet till frikort med lite tur. Citera
Recommended Posts