morberg Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Jag har full stack och täcker CO. Pre-flop: (6 players) morberg is UTG+1 with J:spade: Q:spade: UTG folds, morberg raises to $3, CO raises to $9, 3 folds, morberg calls. För lös höjning? För lös syn? Flop: 9:heart: J:heart: T:diamond: ($19.5, 2 players) morberg checks, CO bets $12, morberg raises to $55.5 Fi uppföljningsbetar lite mesigt (drygt halvpott) och i sann NL-anda trycker jag in den s.k. degen med mitt drag med ett pott-bet och hoppas ha lite fold equity. Fi har $41 kvar att syna med. Klokt eller korkat? Citera
ebisumaru Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Bra spelat. Han kan ha AK och du har nästan coinflip mot AA. Har han KK är det ju illa och har han QQ är det riktigt illa. Men det ligger så pass mycket i potten att all in är det enda spelet. Synen preflop är jag dock mycket tveksam till eftersom han bara har halv stack och du är ur position. Jag hade nog velat ha både position och fulla inköp för att ta den synen. Citera
Dave^ Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Håller med ebisumaru. Skippa synen PF nu när du bara har ett halvt inköp. Hade båda suttit med fult hade syn varit mer legitimt. Som det blev nu spelade du bra på flopp. Citera
Gyre Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Din höjning pre är standard. Men sen måste du folda mot hans omslag. Jag hade antagligen inte ens tagit synen mot en "vanlig" spelare även med fulla inköp. Draghänder ur position är inte kul. Ett tips är att försöka spela så få draghänder ur poss som möjligt. Jag vet själv att det är lätt att överskatta dessa händer i början när man hela tiden har hört att 56s är nyckeln till framgång i NL. Det må stämma i position, men ur position är det inget kul, iaf inte i höjda potter. Citera
Recommended Posts