bossbaver Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Har miljoner frågor men här är en situation som jag har svårt för. Tänk er att det är en sit-and-go på fem pers (sex går lika bra), det är ganska tidigt i spelet så någon uppfattning om hur respektive spelare är har jag inte. Sitter på SB med pocket 2:or (eller 3:or, 4:or). Det som händer är att UTG höjer minsta höjning och resterande foldar. Vad bör man göra i ett sånt läge? jag synar och får betalt bigtime när jag träffar trissen, i annat fall om du missar floppen får du väl beta hem den? syn=en ok hand (tänker fi) ((och minirejs-syn, kan innebära nästan vilka kort som helst, så säg att floppen kommer ex 710Q rainbow, så har du ju ett bra bluffläge oxå)) but hey that´s just me.... Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 jag synar och får betalt bigtime när jag träffar trissen, i annat fall om du missar floppen får du väl beta hem den? En härlig tanke, men detta betyder ju att du kan spela med any random hand eftersom du ändå bluffar hem den. Motivererar ju att syna med 72 off också, kan ju träffa kåk och då får du betalt bigtime, annars bluffar du hem den. Citera
Myssion Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det bästa med den tanken är att fi alltid synar bort hela sin stack när man har träffat men lägger sig så fort man betar när man har missat. Citera
bossbaver Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det bästa med den tanken är att fi alltid synar bort hela sin stack när man har träffat men lägger sig så fort man betar när man har missat. Kan ju iofs va så att man spelar floppen och vidare lite annorlunda beroende på träff eller icke... och beroende på flopp oxå..... typ Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Det bästa med den tanken är att fi alltid synar bort hela sin stack när man har träffat men lägger sig så fort man betar när man har missat. Kan ju iofs va så att man spelar floppen och vidare lite annorlunda beroende på träff eller icke... och beroende på flopp oxå..... typ Nja, jag tvivlat på att du kommer få ihop detta resonemang så det låter bra i mina öron... Enligt dig är det tydligen en win/win situation. Citera
bossbaver Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Enligt dig är det tydligen en win/win situation. Ja?!?!?!?! Kan det bli bättre? Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Enligt dig är det tydligen en win/win situation. Ja?!?!?!?! Kan det bli bättre? Finns det nåt sätt man kan stejka dig? Citera
beidegard Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Låga pocket i början på en sitnngo bara att reraisa du leder troligen innan flopp och många är inte så synvilliga i början på turren. all in är inte fel heller mot miniraise då knappen alltid höjer på låg nivå det har något med possition att göra tror jag. Glimne:in med keramiken vinner du första handen stort så blir alla passiva mot dig och du hamnar lätt i pengarna shorthanded. Citera
sulla Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Låga pocket i början på en sitnngo bara att reraisa du leder troligen innan flopp och många är inte så synvilliga i början på turren. all in är inte fel heller mot miniraise då knappen alltid höjer på låg nivå det har något med possition att göra tror jag. Glimne:in med keramiken vinner du första handen stort så blir alla passiva mot dig och du hamnar lätt i pengarna shorthanded. Citera
bossbaver Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Enligt dig är det tydligen en win/win situation. Ja?!?!?!?! Kan det bli bättre? Finns det nåt sätt man kan stejka dig? kan vi nog ordna... PM:a mig vetja Citera
sulla Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Låga pocket i början på en sitnngo bara att reraisa du leder troligen innan flopp och många är inte så synvilliga i början på turren. all in är inte fel heller mot miniraise då knappen alltid höjer på låg nivå det har något med possition att göra tror jag. Glimne:in med keramiken vinner du första handen stort så blir alla passiva mot dig och du hamnar lätt i pengarna shorthanded. Läser detta idag med, och blir inte klok på det, klart man ska väl vara glad att det finns folk som lirar på detta vis. Citera
MannenMedH Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Låga pocket i början på en sitnngo bara att reraisa du leder troligen innan flopp och många är inte så synvilliga i början på turren. all in är inte fel heller mot miniraise då knappen alltid höjer på låg nivå det har något med possition att göra tror jag. Glimne:in med keramiken vinner du första handen stort så blir alla passiva mot dig och du hamnar lätt i pengarna shorthanded. Läser detta idag med, och blir inte klok på det, klart man ska väl vara glad att det finns folk som lirar på detta vis. ironi kanske? annars Citera
bossbaver Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 det är ju bra att vara svårläst Citera
Max Cady Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Låga blinds Inga limpare (dvs dåliga odds) Dålig position Ej shortstacked Jag hade utan att blinka foldat. Tycker inte att det finns någoting som talar för att spela ett lågt pocketpar i den situation du beskriver! Citera
kfluffie Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Låga blinds Desto fler BB att plocka av han! Inga limpare (dvs dåliga odds) Agree Somewhat. Dålig position Träffar man inget med ett Tiny Pocket så är det bara att ge upp. Känns inte som att man behöver CB hela tiden, träffar man så gör man det man tror är bäst. Tycker inte Positionen är såååååååå viktigt när det gäller små par - Oträff = Check-Fold. Ej shortstacked Läs punkt 1. Sincerely, KF1 Citera
Gaffel Postad 11 November , 2006 Författare Rapport Postad 11 November , 2006 Intressanta kommentarer och jag bugar allra ödmjukast för era tips, kommentarer och vidareutvecklingar av resonemanget. Nästan OffTopic men jag måste ändå berätta detta: Jag var i en snarlik situation igår när jag spelade. Fjärde handen i en 5-manna SnG och jag sitter med pocket 22 på BB och alla fram till SB foldar. SB höjer 2*BB och jag tänker att nu ska jag kontrollera om personen verkligen har något så jag reraisar till 8*BB och SB går all-in. Med tanke på hans All-in så spelade jag säkert fel när jag synade hans All-in. Men resultatet blev att jag vann potten då SB satt med AToff och han träffar inget på bordet. Var detta helt fel spelat av mig? (mtp resultatet var det förstås inte fel, men i teorin alltså) Citera
MannenMedH Postad 11 November , 2006 Rapport Postad 11 November , 2006 Intressanta kommentarer och jag bugar allra ödmjukast för era tips, kommentarer och vidareutvecklingar av resonemanget. Nästan OffTopic men jag måste ändå berätta detta: Jag var i en snarlik situation igår när jag spelade. Fjärde handen i en 5-manna SnG och jag sitter med pocket 22 på BB och alla fram till SB foldar. SB höjer 2*BB och jag tänker att nu ska jag kontrollera om personen verkligen har något så jag reraisar till 8*BB och SB går all-in. Med tanke på hans All-in så spelade jag säkert fel när jag synade hans All-in. Men resultatet blev att jag vann potten då SB satt med AToff och han träffar inget på bordet. Var detta helt fel spelat av mig? (mtp resultatet var det förstås inte fel, men i teorin alltså) ja, det var fel. "Syna inte all in med låga par" trodde jag var ett mantra dom flesta hört? Citera
Gaffel Postad 12 November , 2006 Författare Rapport Postad 12 November , 2006 Som forumets rubrik säger - jag är n00b Citera
Recommended Posts