Gå till innehåll

Sportbet Dagbok!


Recommended Posts

"Citerar här en gårdare med mycket bra insyn i klubben"

 

gårdare? inte så poppis o skriva sånt. Djurgårdare ska det va.

 

Men satsningen är helt okej! Räkna med ifall dif leder ( samtidigt som aijk leder mot malmö ) så kommer nog matchen avbrytas :twisted: och då får du iaf tillbaka pengarna ;)

 

Blir svårt att avbryta den matchen. Större polisuppbåd får man leta efter (två snutar per Djurgårdare).

Svårt att säga vad som händer om publiken hindrar matchen från att färdigspelas också, och hur bookies agerar om matchen avbryts med resultatet godkänns, som man sagt att man eventuellt ska göra.

 

Är nog bättre att ange de högsta oddsen istället för snittoddsen, för ska man spela så ska man ju självklart spela till de högsta oddset.

 

Sant

 

Ok, men det är ju inte så mycket bättre att ange "en gårdare med mycket bra insyn i klubben" som källa. Kan ju vara vilken tomte som helst, ett namn skulle vara bra.

 

Vill inte gå ut med namn, förstår att mitt ord inte är gott nog, jag hade inte heller trott på det

Styrelekandidat i järnkaminerna och frontfigur i fabriken är hans senaste "officiella uppgifter".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön tråd! Då jag själv antagligen tänkte börja sportsbetta seriöst jag med så kommer det att bli mkt intressant att följa dina tipps samt utveckling av BR mm.

 

Jag fick idag detta erbjudande av ladbrokes som starkt fått mig att fundera på att ta upp sportsbettingen på allvar med den förmodade bankrullen jag borde starta upp med tack vare erbjudandet. Så här lyder det:

 

"Placera ett spel på minst 200 kr på valfri sport så matchar vi din insats med ett gratisspel på upp till 1000 kr.

 

1. Regler och villkor Spela ett spel på valfri sport mellan 00:00:01 den 1 november 2006 till 23:59:59 den 8 november 2006.

2. Spelet måste vara på minst 200 SEK eller motsvarande i annan valuta.

3. Endast singelspel kvalificerar för gratisspelet

4. Gratisspelet krediteras ditt konto då det kvalificerande spelet är avgjort.

5. Gratisspelet kan inte delas upp i mer än ett spel.

6. Gratisspelet måste användas inom två veckor från det blivit krediterat.

7. Ogiltiga spel kvalificerar inte till gratisspelet.

8. Detta erbjudande gäller endast vid en direkt invitation från Ladbrokes.com

9. Gratisspelet motsvarar din insats på minst 200 kr och max 1000 kr. "

 

Låter ju nästan för bra för att vara sant det där!? Vad tror ni, kan det vara något fuffens med detta erbjudande?

 

Tänkte börja med att spela en jävligt säker spik för en tusing så att jag förhoppningsvis inte loosar den. Sedan kanske jag vågar på mig ett litet djärvare spel med gratistusingen.

 

Vad tror ni om att spika MAN U vs Portsmouth till 1.28? Iofs kan man kanske tolka deras förlust mot FCK i veckan som ett svaghetstecken, men de var ju i princip klara för avancemang inför den matchen samt saknade de en del nyckelspelare. Hemma på Old Trafford har de sett helt sjukt starka ut så här långt. Dock är oddset kanske lite väl i underkant, vad tycker ni?

 

Sedan kan jag bara hålla med om att Djurgården nog med allra största sannolikhet förlorar mot guliganerna i Borås. Då jag tycker att argumenten för att DIF borde lägga sig äger upp argumenten för att fixa en royalleague-kvalificering. Hur mkt det än smärtar att komma till den insikten, då jag är gnagare.

 

lycka till med bettningen grabs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sist och slutligen så förstår jag inte hur du helt kan strunta i DIFs svit mot IFE, klart det sitter i bakhuvudet på spelarna som varit med förr, speciellt 8-1 segern ifrån slutet på förra säsongen.

 

Att Elfsborg la sig förra året när Djurgården jagade SM-guld borde väl snarare öka chansen att Djurgården gör samma tjänst åt Elfsborg. :?

 

Sedan att Elfsborg som vanligt börjar vika ner sig när matcherna börjar gälla något gör att odds runt 1.65 inte känns så lockande ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är något fuffens, Ladbrokes är alltid seriösa.

 

Låter bra. Har du några personliga erfarenheter av dem?

 

Det kan väl diskuteras... Ladbrokes har möjligen bra odds om man är van vid SvS. Och de är inte särskilt trevliga mot folk som lyckas väl. Men för smågrindare som inte bryr sig om oddsen eller ska cleara en bonus är det väl inget fel på dem.

 

Jag är medveten om att Ladbrokes inte har de bästa oddsen. Jag hade definitivt tänkte byta sida så fort jag clearat bonusen. En sida jag funtat starkt på är BET365, har du några förslag?

 

sen måste du nog omsätta gratisspelet ett x antal ggr innan du får ta ut..

 

Jo, jag misstänker det jag med. Har mailat dem om det nu så nu är det bara att hålla tummarna för att det inte är några omsättningskrav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kul att dagboken har fått så många " anhängare "... Jättetrevliga debatter, kul att se så många kunninga spelare som diskuterar!

 

Har även nu fått mitt visakort så kommer sätta in 900kr där om exakt 3m24sek;)

 

Återkommer om det finns några mummsiga spel idag!

 

Give it up boys

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens spel är endast allsvenska hockey matcher, jag har ganska så bra koll på den ligan då laget i mitt hjärta ( Leksand ) spelar just i den bondserien!!

 

Dagens Trippel:

 

Hudding - Hammarby 2 (2,05)

 

Analys: Två lag med dåligt formkurva, Huddinges är dock bland det sämsta jag sett, på deras 5 senaste matcher har dom en målskillnad på otroliga 6-33!! Och hammarbys vändning senast mot Nybro måste ge lite fart under skriskorna. 2.05 känns spelbart då Huddinge är ett slagpåse gäng i Allsvenskan så detta ska inte vara några problem för Bajen!

 

If Sundsvall - Rögle 2 (1,55)

 

Analys: Sundsvall har tagit en hel del poäng från topplagen b.la stal dom 1 pinne i från leksand för ett par omgångar sen, Rögle som hade 11 raka förlorade mot AIK för 2 omgångar sedan, men vann nu återigen senast och känns som om dom är på gång, förlusten mot AIK ska det tillägas att dom vann skotten med Ca 50-16!! Och det känns som om Sundsvall inte ska vara något hot mot Rögle!

 

Växjö - Björklöven 1 (1,80)

 

Analys: Växjö är kanske Allsvenskan mest underskattade lag, fråga leksand bara som fick stryk senast HEMMA mot Vaxjö med 2-3! Vaxjö är inne i en riktigt bra period där dom radar upp vinster.. Björklöven är dock inte dåliga det är väl därför man får ett sånt fint hemmaodds på Vaxjö!

 

Insats: 100kr

 

Odds: 5,7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar även en liten chans dubbel för 30 kr som ser ut som nedan!

 

Dagens Dubbel:

 

VIK Västerås HK - Almtuna IS 2 (2,70)

 

Analys: Inte så mkt att säga går rent ut sakt bara på feeling här, almtuna är inne i en riktigt riktigt bra form och slår topplag efter topplag, känns som en bra tvåa här!

Tranmere Rovers - Millwall 2 (4,20)

 

Analys: Här är det i princip botten mot toppen, Millwall har ett starkt lag på pappret men har inte fått till det på planen, jag trodde mycket på Millwall inför denna säsong men dom har varit en besvikelse! Tranmerer är ett känt cuplag och ligger förnärvarande på en 5e plats vilket är en bra position! Tror att det måste släppa för Millwall och då hoppas jag att det gör det i denna match..

 

Insats: 30kr

 

Odds: 11,34

 

Bankrulle: 800kr

Dagens Drag: Tranmere - Millwall 2 (4,20)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, skrev ett helt inlägg men råkade klicka bort det.. bara att börja om

 

Låter bra. Har du några personliga erfarenheter av dem?

 

Ja, för mig har de alltid fungerat bra

 

Jag är medveten om att Ladbrokes inte har de bästa oddsen. Jag hade definitivt tänkte byta sida så fort jag clearat bonusen. En sida jag funtat starkt på är BET365, har du några förslag?

 

Personligen rekommoderar jag att du går från sida till sida och clearar olika bonusar, så att du får ett massivt +EV i början.

Det är också bra att vara registrerad på någon oddsbörs, t.ex. http://www.betfair.com, där du kan köpa och sälja odds med andra spelare.

 

Generellt är det bra att ha konton på så många sidor som möjligt, men regga dig bara i takt du behöver dom.

Sök oddsen på matcherna du vill spela på http://www.betbrain.com, och välj sidor efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultat dagens trippel:

 

Hudding - Hammarby X (3-2sd)

IF Sundsvall - Rögle X (0-1sd)

Växjö - Björlöven 1 (7-2)

 

Kommentar: Ja det verkar inte riktigt gå min väg detta :(, Återigen 2 matcher som står och väger och som inte trillnar ner på min sida!

Rögle hade ett massivt tryck men fick inte dit puck j-vlen, Hammarby kom tillbaka starkt men orkade inte trycka in ledningspucken, ja ja det är bara att ta nya tag och hoppas att det vänder =)

Dagens dubbel satt inte heller vilket kanske var någon överraskning då det var 2 st chansmatcher!

 

Imorrn är det lördag vilket betyder en hel del spel, kommer nog lägga en 2-4 spel imorgon så var vakna tidigt imorgon för det kommer jag att vara för att analysera matcher!!

 

Bankrulle: 1050kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är tyvärr riktigt full förtillfället och jag är totalt medveten om att jag har spelat minst 2 dubblar x 200 kr på matcher som inte finns =)

 

Har iaf spelart 300kr opå en dubbel som är skyhög och tiltad ( rtyvärr) :D!!!

 

När jag har nyktrat tuill imorgon så redovisar jag mina tiltspel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, och tack för en trevlig dagbok.

 

Jag gjorde också ett fyllespel igår. Spelade på HIF borta mot Häcken idag till 2.65. Tycker att det borde vara en bra chans trots att Häcken har mycket att spela för.

 

Nu har jag nyktrat till så ska titta vad fan jag spela på igår! :D

 

Ja det var inte allt för farliga spel, ändå matcher som eventuellt kan gå hem =).. Hade tydligen spelat 2 st singlar och en trippel!!

 

Dagens Två Singlar:

 

Modo - Frölunda 2 (2,90)

 

Analys: Ja har inte så mycket att säga då jag inte har någon koll alls varför jag spelade på den.. Får hoppas att Frölunda vinner bara

 

Kärpät - Jokerit 2 (3.05)

 

Analys: Håller på Jokerit i finska ligan så inte helt förvånad att jag spelade på dom !!!

 

Insats (2 singlar): 158 x 2 = 316kr

 

Dagens Trippel:

 

Newcastle - Sheffield United 1 (1.72)

 

Analys: Helt spelbart odds på Newcastle hemma, som sparade en massa spelare i veckans Uefa Cup och det känns som om Sheffield inte ska vara några problem på hemmaplan

 

Rennes - Lyon 2 (1,52)

 

Analys: inte så mycket att snacka om, Lyon är överlägset i franska ligan och ska bara vinna denna match!

Liverpool - Reading 1 (1,34)

 

Analys: Liverpool har varit ojämna i år, men dock på hemmaplan har dom varit ruskigt stabila, och reading är ett slagpåse gäng i Engelska ligan så 1an känns som om den är ohotad!

 

Insats: 141kr

 

Bankrulle: 700kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är också bra att vara registrerad på någon oddsbörs, t.ex. http://www.betfair.com, där du kan köpa och sälja odds med andra spelare.

 

Är inte det lite overkill för en småspelare som mig? Eller hur fungerar det där med att köpa och sälja odds med andra egentligen?

 

Generellt är det bra att ha konton på så många sidor som möjligt, men regga dig bara i takt du behöver dom.

Sök oddsen på matcherna du vill spela på http://www.betbrain.com, och välj sidor efter det.

 

Det låter onekligen som en bra idé! betbrain är ju lysande! Den faktan får inte av för hackor. Men man kan ju undra om alla de där sidorna med höga odds har lika höga säkerhetskrav? Har du pengar på neteller & sedan sätter in dem på sidorna allt eftersom du ser ett spelbart odds eller har du slantar liggandes på flera olika sidor, vad är smidigast?

 

Bet365 är pålitliga och stabila.

 

Bäst i branschen är annars PinnacleSports.

 

 

snerki

 

För deras höga odds eller?

 

PS. För att få ett gratisspel på 1000 kr så satsade jag en tusing på Manchester. Man behövde ju inte svettas allt för länge när de fick en straff nån minut in i matchen =) Skönt också att höra av supporten att den eventuella vinsten på mitt gratisspel inte behöver omsättas.

 

Nu letar jag bara efter en till skön singel som ska utgöra grunden för min sportbetsrulle.....nu får jag bara inte tabba mig. Har ni några förslag om en säker spik så är jag grymt mottaglig för info nu.

 

Lycka till alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det lite overkill för en småspelare som mig? Eller hur fungerar det där med att köpa och sälja odds med andra egentligen?

 

Ne, tycker jag inte. Det fungerar ungefär likadant som en vanlig bookie, annat än att det är av andra spelare du får oddsen, vilken oftast resulterar i högre odds, samt att du kan erbjuda andra att köpa odds.

 

Är enklare än det låter.

 

Har du pengar på neteller & sedan sätter in dem på sidorna allt eftersom du ser ett spelbart odds eller har du slantar liggandes på flera olika sidor, vad är smidigast?

 

Har man råd så är det givetvis bäst att ha pengar på alla sidor, eftersom vissa sidor tar insättnings/uttags-avgifter och då försvinner jävligt mycket pengar den vägen om man hela tiden tar ut/sätter in.

 

Personligen är jag inte tillräckligt seriös för att hålla på så mycket, eftersom jag precis som 99.5% av alla sportsbettare är en förlorande spelare. Lyckligtvis är jag en mycket större vinnare på poker, än jag är förlorare på sport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan jag har inte tur! Frölunda förlorade inte så mkt att säga om!

 

Men Jokerit till oddset 3.05 och en insats på 180kr!!! Dom leder med 3-0 10 min i sista perioden men förlorar med 4-3 HAHAHAHHAHAHA! TILT TILT TILT.... Surt som fan, och Lyon ligger under mot rennes med 1-0 :S!!

 

Seriöst jag tror ja är riggad helt allvarligt :P!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det lite overkill för en småspelare som mig? Eller hur fungerar det där med att köpa och sälja odds med andra egentligen?

Jo till en viss del kan man nog säga att det är overkill ifall du ändå inte satsar på att vinna på ditt spelande. Dessutom är minimi-betet på BF €4 (troligtvis 40 SEK ifall man kör med de som valuta.) Dock kan man komma undan denna regel genom lite trixande. ;)

 

Men ifall du bara spelar för någon tia då och då för att det är kul att ha något att följa på TV så är det kanske lika bra att du väljer en "svensson-bookie" som Expekt eller Unibet. De har ju också 100% sign-up bonusar till typ 500 kr eller vad det nu är. Borde ju passa bra till din nuvarande rulle, eller?

 

Hur som helst lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man råd så är det givetvis bäst att ha pengar på alla sidor, eftersom vissa sidor tar insättnings/uttags-avgifter och då försvinner jävligt mycket pengar den vägen om man hela tiden tar ut/sätter in.

 

Personligen är jag inte tillräckligt seriös för att hålla på så mycket, eftersom jag precis som 99.5% av alla sportsbettare är en förlorande spelare. Lyckligtvis är jag en mycket större vinnare på poker, än jag är förlorare på sport.

 

Tack för hjälpen. Med insättnings/uttags-avgifterna tar de ju ut den lilla edge man har på det bättre oddset på just den sida man sätter in på.

 

Jo till en viss del kan man nog säga att det är overkill ifall du ändå inte satsar på att vinna på ditt spelande. Dessutom är minimi-betet på BF €4 (troligtvis 40 SEK ifall man kör med de som valuta.) Dock kan man komma undan denna regel genom lite trixande.

 

Klart jag kommer sträva efter att vinna på mitt spelande. Jag hoppas på att kunna få användning av mina "onödiga" kunskaper inom fotbollens värld. Verkar vara ganska tidskrävande att sitta och komma på egna odds och sälja vidare. Det lutar nog mot att jag följer ditt tipps och sätter in pengarna på tex. BET365 som endå verkar ha hyffsade odds, bättre än ladbrokes? Dessutom har de en 500kr bonus. Verkar dock jobbigare att cleara sådana här bonusar än de gamla goda pokerbonusarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BET365 som endå verkar ha hyffsade odds, bättre än ladbrokes? Dessutom har de en 500kr bonus. Verkar dock jobbigare att cleara sådana här bonusar än de gamla goda pokerbonusarna.

 

Splitta rullen, hälften på bet365 och den andra på centrebet. Två bra sidor som dessutom ger 100% bonus upp till 500. Då får du 1000:- extra till rullen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...