Gå till innehåll

Hur blir nätpokerns framtid?


Dolex

Recommended Posts

Jag är ganska ny här.

Så frågan har kanske (förmodligen diskuterats) redan.

:-)

Då kanske ni kan hänvisa till tråden?

 

Men det jag ville höra/fråga om är vad ni tror om nätpokerns framtid.

Mest vill jag höra från er som mer eller mindre lever av nätpoker i dagsläget.

Vad tror ni läget är om typ 4-5 år?

 

Vart tror ni nätpokern står då?

 

mvh

 

Sofia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till pokerforum.

 

Nätpokerns framtid:

Det beror förstås till stor del på hur det går med lagarna i USA, eftersom ca. 70% av nätspelarna idag är amerikaner.

 

Dock verkar det det öka med europeer asiater och australier.

Min kvalificerade gissning är att det finns ungefär dubbelt så många internetpokerspelare om 4-5 år i världen än vad det finns nu.

 

Om det sen blir lite enklare igen för amerikanerna att spela kanske vi får se en tredubbling av spelandet inom några år.

 

Dessa siffror bygger jag på att nätpokern fortfarande inte är så stor i syd och mellaneuropa + ryssland ännu men ser ut att växa med bra fart. (Asien kommer komma men det kanske tar nåt år till innan det är tillgängligt där för den stora massan pga dålig internetåtkomst, fattigdom och lagar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för välkomnadet.

:D

 

Hur långlivad kan en sådan lag bli i USA?

Man tycker att det borde höras mer rabalder från spelarna där...

Vilket jag inte tycker mig ha gjort...

 

Man får den lagen, följer samma väg som den spriförbud de en gång införde...

He he.

 

Man får bara hoppas inte någon Tomte inom EU får samma "snilleblixt"...

 

 

Hoppas du får rätt om en fördubbling inom 4-5 år.

 

Hur tror ni botarna kommer att påverka?

De lär bli bättre med tiden, vilket kan få fler att avstå att spela...

 

Hej och välkommen till pokerforum.

 

Nätpokerns framtid:

Det beror förstås till stor del på hur det går med lagarna i USA, eftersom ca. 70% av nätspelarna idag är amerikaner.

 

Dock verkar det det öka med europeer asiater och australier.

Min kvalificerade gissning är att det finns ungefär dubbelt så många internetpokerspelare om 4-5 år i världen än vad det finns nu.

 

Om det sen blir lite enklare igen för amerikanerna att spela kanske vi får se en tredubbling av spelandet inom några år.

 

Dessa siffror bygger jag på att nätpokern fortfarande inte är så stor i syd och mellaneuropa + ryssland ännu men ser ut att växa med bra fart. (Asien kommer komma men det kanske tar nåt år till innan det är tillgängligt där för den stora massan pga dålig internetåtkomst, fattigdom och lagar.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på pokersitescout. com häromdagen och jämförde hur många som spelade före och efter det att Bush skrev under.

Det kändes som det endast minskat med några procent totalt. Så många amerikaner spelar fortfarande även om de kanske bytt sida/nätverk. Vi får se om några månader hur det utvecklas.

 

Apropå bottar så känner jag inget som helst hot från dem. Har aldrig misstänkt någon och inte hört någon i min pokerkrets som stött på någon heller så det är troligtvis/förhoppningsvis ett ganska litet problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror man kan säga att den s.k. pokerboomen är över. Visserligen kommer det att tillkomma nya spelare från nya marknader o.s.v., men jag tycker spelet i vart fall på de lägre (upp till NL$50) nivåerna idag är avsevärt mindre lönsamt än för bara 6 månader sedan.

Det kan hända att det finns vissa "fiskiga" siter som utgör undantag, men rent generellt har det absolut blivit sämre. Det uppstår väldigt sällan all-in- situtationer innan floppen t.ex., idag - något som var vanligt tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skall inte stirra sig blind på hur många som spelar, vad som är intressant är hur förhållandet mellan bra respektive dåliga spelare ser ut. Och tyvärr är det nog så att antalet bra spelare ökar i förhållande till de sämre, sakta men säkert. Jag har kompisar som spelat väldigt länge och de ser en klar skillnad i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...