morberg Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Ännu en FL-spelare försöker sig på NL. Hur tusan spelar man drag? Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $0.50/$1 6 players Converter Pre-flop: (6 players) morberg is Button with A:spade: T:spade: UTG (poster) checks, UTG+1 raises to $4, CO folds, morberg calls, SB calls, BB folds, UTG calls. Måste väl vara ok att se en flopp här? Flop: 4:spade: 3:spade: K:club: ($17, 4 players) SB checks, UTG checks, UTG+1 bets $15, morberg calls, 2 folds. Ett överkort och nötfärgdrag. Jag vet att ni NL-spelare gillar att "trycka in degen" och skulle väl kunna tänka mig det om jag är HU. Nu är jag inte det och ser gärna att de två som ska agera efter mig synar. Feltänk? Turn: 5:club: ($47, 2 players) UTG+1 bets $33, morberg ? Det var ju ett jäkla bet, fi har $36 kvar efter att han har satsat. Hur tänker jag här? Pott på $47 + bet på $33 ger $80 totalt. Säg att jag får loss de sista $36 från fi vid träff på river och då är det $116 totalt vilket ger det (implicita) pottoddset 116/36=3,2. Jag behöver ha 4 eller bättre för att syna med färgdraget. Solklar fold? Citera
styris Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 anser väl att har du bestämt dig för att spela färgdraget helt ut. så syna/höj beroende på känsla för va FI har.. sen turn sätter du killen all in. du fick ju ändå 4 outs till beror helt på hur stark jag känner FI är mest troligen är han inte så stark här typ KJ KQ och vill ha bort och ingen syn på river. Citera
icecoldwind Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 han fick väl bara 3 outs till? Personligen tycker jag du kan reraisa pott på floppen direkt. Citera
styris Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 han fick väl bara 3 outs till? Personligen tycker jag du kan reraisa pott på floppen direkt. jaja noga en outs hit lr dit.. handlar ju liks ändå bara om 2-3% isf Citera
Krilla Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Nu gäller det inte handen du postade,orkade tyvärr inte läsa den. Testa att betta i tidig pos. och ta gratiskort i sen pos. Citera
frekje Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 jag hade höjt floppen direkt och fått en gratis turn med option på att fortsätta beta. Citera
ebisumaru Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Här tycker jag att du kan raisa eller syna flop ungefär 50/50 lite beroende på read och humör. Raisar du på flop så synar du givetvis alla omslag. På turn måste du tyvärr slänga då du inte har odds för syn. Glöm att pusha på turn, det känns som han är jättecommitad. Citera
Gyre Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Här tycker jag att du kan raisa eller syna flop ungefär 50/50 lite beroende på read och humör. Raisar du på flop så synar du givetvis alla omslag. På turn måste du tyvärr slänga då du inte har odds för syn. Glöm att pusha på turn, det känns som han är jättecommitad. Agree. Citera
Recommended Posts