Gyre Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Snubben är fisk med statsen 61/9/2.8 efter 330 händer. Flopp och turn känns standard mot denna spelare, finns gott om sämre händer som han betalar av med, men river blir lite jobbigt, värdebettar jag och lägget mot omslag? Är inte säker på om han kan bluffhöja river, men jag tror inte det. Full Tilt Poker No Limit Holdem Ring game Blinds: $2/$4 6 players Converter Pre-flop: (6 players) Hero is UTG with A:spade: J:diamond: Hero raises to $14, UTG+1 calls, 4 folds. Flop: 3:heart: 9:club: A:heart: ($34, 2 players) Hero bets $26, UTG+1 calls. Turn: Q:spade: ($86, 2 players) Hero bets $65, UTG+1 calls. River: 6:heart: ($216, 2 players) Hero svär, men sen då? Citera
Gyre Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Checkfold som spelat. Menar du allvar? I så fall förstår jag inte alls hur du tänker. Utveckla lite? "som spelat" - Hur skulle jag annars spelat? Citera
jojje2k Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 checka turn? Eller var det så du mena Hjort? Citera
Djens Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Checkfold som spelat. Vad ska du slå? Citera
ebisumaru Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Jag tycker spelet är bra fram till river mot spelartypen som du beskriver. Mot en bättre spelare hade jag varit mer benägen att checka turn. Att checka river är helt givet. Bettar han väldigt lite så blundar jag och synar och hoppas att han bettar ett sämre ess. Mot en rimlig bet (kanske 40%+ av pott) så måste man nog tyvärr folda. Citera
Gyre Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Jag tycker spelet är bra fram till river mot spelartypen som du beskriver. Mot en bättre spelare hade jag varit mer benägen att checka turn. Att checka river är helt givet. Bettar han väldigt lite så blundar jag och synar och hoppas att han bettar ett sämre ess. Mot en rimlig bet (kanske 40%+ av pott) så måste man nog tyvärr folda. Det var så jag tänkte när jag spelade handen. Jag checkade och han bettade 65$ varpå jag synade. Han visade ATo och jag tog hem potten. Tycker check/folda är lite för vekt mot denna spelaren. Han kan mycket väl ha ett par sämre ess, KK/JJ/QQ + lite annat skit som han inte är vettig nog att folda. Visst blir det kämpigt att hitta synen mot ett stort bett men allt under 100-120 hade jag nog synat. Är jag fisk? Citera
ebisumaru Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Jag tycker spelet är bra fram till river mot spelartypen som du beskriver. Mot en bättre spelare hade jag varit mer benägen att checka turn. Att checka river är helt givet. Bettar han väldigt lite så blundar jag och synar och hoppas att han bettar ett sämre ess. Mot en rimlig bet (kanske 40%+ av pott) så måste man nog tyvärr folda. Det var så jag tänkte när jag spelade handen. Jag checkade och han bettade 65$ varpå jag synade. Han visade ATo och jag tog hem potten. Tycker check/folda är lite för vekt mot denna spelaren. Han kan mycket väl ha ett par sämre ess, KK/JJ/QQ + lite annat skit som han inte är vettig nog att folda. Visst blir det kämpigt att hitta synen mot ett stort bett men allt under 100-120 hade jag nog synat. Är jag fisk? Ungefär så jag tänker också. Är du fisk så är jag fisk (vilket iofs är mkt möjligt)! Citera
psatiw Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 @ Gyre, ebisumaru FWIW så tycker jag era analyser är klockrena och jag tänker precis som er här. Kanske att jag skulle folda för ett bet kring 120-trakten (min skala är nog aningen lägre än din, Gyre - jag kan tänka mig upp till 80-100 typ), men annars är det helt givet, tycker jag, att spela den linjen. Och som nämndes, mot en "normal" fi kan man ju checksyna turn här, men mot en viss typ av fi, som den här, älskar jag att fortsätta bomba in i honom. Samma sak på river om brädan inte varit dragig (så att blufffrekvensen är låg) och alla eventuella drag/ev. kickerkort har missat. Hans hand är ofta väldigt transparent i det läget. Citera
Recommended Posts