Gå till innehåll

NLT - Värdebet på river mot checkraise

Recommended Posts

Postad

Openlimparen ($800) är lös, synglad, passiv och dålig på alla sätt.

BB (fi) (~$900) är väldigt lös preflop. Har mest checksynat flopp och donkat river tidigare mot mig och jag har foldat oträffat.

Jag uppfattar båda som väldigt svaga spelare, troligen stora förlorare.

Själv har jag höjt mycket preflop och blivit synad ganska ofta på flopp och turn. Jag har sällan haft någon hand och mest lagt mig mot deras turn- eller riverbets. När jag synat har jag för det mesta varit slagen av semisvaga händer som varit bättre min. Jag täcker båda.

3/6 NL, 4 spelare

UTG limpar, jag på knappen slår upp till $30 med :7g::8g: , BB och UTG synar.

:As::4s::Jg: $90 (3 spelare)

rundcheck

:5g:

BB bet $48, UTG och jag synar.

:Ag: $234

Check till mig. Jag betar $288.

BB tänker inte speciellt länge och ställer in för $800 totalt. $540 för mig att syna och jag får ~2,5:1.

Tankar?

Postad

Dåligt med respons här, så jag ger mig på ett försök även om du är bättre än jag. ;)

Jag säger fold. Du representerar en HD där din hand är bland det sämsta du kan ha, och jag tror knappast att fi gör en värde-c/r med ett naket ess, då är han ju vansinnigt kass. Ingår verkligen en c/r-bluff i en dålig spelares arsenal särskilt ofta? Det du slår är en osannolik bluff eller en lägre färg, som ju också är osannolik.

Postad
Det du slår är en osannolik bluff eller en lägre färg, som ju också är osannolik.

ähh, han slår ju fi:s halvskapliga A han hittat trissen med på river , alt 2spader han precis upptäcker att han missat färgen med 8-) all in ffs!

Postad
Dåligt med respons här, så jag ger mig på ett försök även om du är bättre än jag. ;)
Ehh bättre? Jag backar mest hela tiden. :) Din repsons är alltid välkommen.

Jag säger fold. Du representerar en HD där din hand är bland det sämsta du kan ha, och jag tror knappast att fi gör en värde-c/r med ett naket ess, då är han ju vansinnigt kass. Ingår verkligen en c/r-bluff i en dålig spelares arsenal särskilt ofta? Det du slår är en osannolik bluff eller en lägre färg, som ju också är osannolik.
Makes sense. Har svårt att se honom bluffa, men jag har så fruktansvärt svårt att komma ifrån händer med 15 sekunders betänketid när jag spelat tokaggro.

Kanske är enkel fold nu såhär i efterhand.

Postad

Jag är mycket bättre än du, men jag ska vara juste och sänka mig till din nivå ett litet ögonblick av mitt liv och svara. ;)

Fold.

Ganska enkel sådan faktiskt. Tycker jag. Anledning är att det är en högst tvivelaktig situation att CR-bluffa rivern på. Däremot en väldigt BRA situation att CRAI med the goods (eftersom folk kan vilja värdebetta både färger, som du gjorde, eller nakna ess här, även om det sista är mer osannolikt). Och bara en jättedåre skulle spela ett naket ess som han gör.

Postad
Ehh bättre? Jag backar mest hela tiden. :) Din repsons är alltid välkommen.

Resultatorientering! :)

Makes sense. Har svårt att se honom bluffa, men jag har så fruktansvärt svårt att komma ifrån händer med 15 sekunders betänketid när jag spelat tokaggro.

Kanske är enkel fold nu såhär i efterhand.

Jag hade nog inte heller klarat den i stridens hetta, jag tror jag synar för mycket på river. Så fort jag tänker "Äh, vad ska han ha liksom?" brukar det bli dyrt...

Postad
EDIT

Vad stod det här? Lika bra att göra det väldigt tydligt att inledningen på min post var starkt ironisk (och syftade på Sansroms som var så försynt), men det hoppas jag var vädligt tydligt, att du inte skrev nånting om hur mycket du typ hatade mig (och sen editerade bort det)? :)

Har upptäckt att man får akta sig en hel del för att använda ironi/sarkasm här på forumet, så det är bäst att ta det säkra före det osäkra. Men jag kan ju inte låta bli ibland. Ska iaf sluta det det nu. (Tror jag. Kanske. Åtminstone ibland)

Postad

Du kan vara lugn psatiw. Jag går inte i maskin så enkelt. Skulle ändra ett stavfel, men råkade dubbelposta.

Och nej, sluta inte med sarkasm. Forumet blir för tråkigt då