Gå till innehåll

NLT - 8xBB raise utg+1 med 1 syn, AA på knappen

Recommended Posts

Postad

Crypto 1/2 $

6handed...

Lite info innan handen jag vill ha hjälp med....

Snubben som slår upp 16 pre utg +1 e halvtiltad efter ett missat flushdrag som han pott betar i första pos. mot tight knapp och blir nedsynad. med AA.

Hans spel är löst o med överbetar ofta på river.

Suttit vid bordet 15-20 min o spelet börjar bli lite gött löst med mkt bluffar o oväntade reraisar.

Utg+1(halvtiltad, men ändå hyfsat solid) slår upp 16

cut off synar denna !! :shock: En tight spelare som inte spelat mkt händer undertiden jag varit vid bordet. Bara billiga floppar( 2höga kort o några syn med låga pp antar jag i raisade)

Jag plockar då upp "ArneArne" 8-) på knappen och undrar nu hur denna skall spelas optimalt i detta läget.....

1) Slowplaya pga pos. o ge dem flop, med risk att döda all action om A kommer.

2) Dubbla eller trippla deras raise så man bygger pot o i stort sett committar dem att se flop.... med baksidan att ge 3 potentiella kort för dem att pricka eller hitta drag...

3) Ställa dem o göra det lätt för sig så man inte kan göra fel ....Dvs gå in i handen med överläge....o hoppas att fru fortuna inte e på för bra humör för vederbörande.

Kan tillägga en viktig sak ....jag sitter med drygt 140$ stack efter en missad semi...Utg+1 har drygt 150$ och cutoff har drygt 90$.

Säger iaf utgången om en stund hoppas på lite feedback/ lektioner plz :lol:

Postad

Potta och hoppa att nån av dem ställer. Pusha flop oavsett utseende. Typ. Tror det finns gott hopp om att du kan få en shove, eftersom ditt läge är idealt för ett sqeeze play, och att de därför inte behöver sätta dig på världens monster.

Säg, betta...55 kanske.

Postad

Jag pushade ...

Tror d var för mkt bb för att pusha egentligen ...

Men blev snopen med 2 folds kan jag säga.

Satte mr Tight på en för stark hand. 88-JJ känns ju troligt möjligtvis AK.

Han med tilten va inte så tiltad att ge mig 130 $ till tydligen :(

Får nog säga att reraisen e det rätta spelet...

Både strategiskt och resultatmässigt såhär efteråt.

Tack "alla" ni som engagerade er....

ha gott !!