Kwejk Postad 27 Januari , 2005 Rapport Postad 27 Januari , 2005 Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 Players: Piramida (EUR 9.00 in seat 1) Kwejk (EUR 49.00 in seat 2) berra8 (EUR 57.75 in seat 3) pettera (EUR 93.00 in seat 4) DelleAlpi (EUR 52.25 in seat 5) fagervik (EUR 42.00 in seat 6) limemynta (EUR 15.00 in seat 7) Kadangas (EUR 18.75 in seat 8) Dealer: berra8 Small Blind: pettera (0.25) Big Blind: DelleAlpi (0.50) Kwejk was dealt: 6d - 6h fagervik Fold limemynta Call (0.50) Kadangas Raise (1.00) --- Han har lirat tokigt förut. Litar inte på hans raise. Piramida Call (1.00) Kwejk Call (1.00) berra8 Call (1.00) pettera Fold DelleAlpi Fold limemynta Call (0.50) Flop Ts - 9d - 4c --- Fick inte in min triss förståss och kan lura en straight draw. limemynta Check Kadangas Check --- Inga fler bet här. Höga kort troligtvis. Piramida Check Kwejk Bet (1.50) --- Vet inte om jag gör rätt här. berra8 Call (1.50) limemynta Fold Kadangas Call (1.50) Piramida Call (1.50) Turn Ts - 9d - 4c - 3h --- Regnbåge. Lite orolig för straight draws. Kadangas Check Piramida Check Kwejk Bet (2.50) --- Tar mer betalt. Kanske för lite? eller borde jag med checka? berra8 Fold Kadangas Call (2.50) --- Preflop betaren är fortfarande med . hm Piramida Fold River Ts - 9d - 4c - 3h - 9c --- Aj, Kan han verkligen ha 9 eller 10, kanske med låg kicker? Eller en hög kicker han vill ha par på? Kadangas Check Kwejk Bet (5.00) --- Jag bombar in lite till. Det är ju inga höga kort på bordet åtminstånde och Kadangas har ju bara callat so far. Men mina kort känns inte så starka. Han kanske bara låter mig mata honom och kommer snart att med ett dödande bet? (är min eftertanke) Kadangas Call (5.00) --- Inget raise. men endå Läskigt! Kwejk shows: 6d - 6h (two pairs, nines and sixes) Kadangas didn't show: Ah - 4d (two pairs, nines and fours) Kwejk wins: EUR 25.75 (with two pairs, nines and sixes) --- Okej, har jag bara tur här?? Rake: EUR 1.00 Borde jag spelat min hand på ett helt annat sätt än detta? Jag är glad för alla tips jag kan få. Spela med medelbra pocketpar är fan läskigt! Vanligt folk kanske inte ens går in med en hand som 6d - 6h? och specielt inte med ett tidigt raise, dock av en spelare jag nu inte litade så starkt på. Tack, Kwejk * RP - QoS * Citera
Sargon Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Kan nog påstå att du hade en del tur i den här handen. att calla 1 rais före floppen var helt korrekt, om du bettar på den floppen är det mer en halvbluff än nåt annat, du kan räkna med att inte få en sexa på turn river. Du skulle antingen checkat eller bettat minst 3-4. skulle du då ha blivit callad så fundera allvarligt på att bara slänga. efter ditt 1,5 bet blivit callat skulle du antagligen checka om du inte känner att du vill bluffa bort dem. jag skulle klart ha checkat redan på floppen och ge upp om jag inte fick se en gratis sexa Citera
Mc_Bogga Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Håller med om att det är helt ok att se en flopp där, och kan gå med på ett bet på floppen för att försöka köpa den även om jag sällan ser det funka på .25/.5. Eftersom det är NL så känns det inte som ett par i sexor är något du vill backa om du inte floppar din triss. Poängen är ju mer att floppa stort och sno folks hela stackar än att skvalpa runt i småpotter med marginella händer. Citera
Vinden Postad 28 Januari , 2005 Rapport Postad 28 Januari , 2005 Ska du betta ut på floppen är det ju på tok för litet att betta 1.50! Du fullkomligt tigger ju om att bli synad. Betta pott om du ska betta överhuvudtaget. Med tre fi kvar att tala skulle jag checkat den här floppen och lagt mig om någon visat styrka. Tredjeparet med liten möjlighet till förbättring är ju inte en speciellt stark hand mot fyra motståndare... Citera
Recommended Posts