Kaitsu Postad 26 Januari , 2005 Rapport Share Postad 26 Januari , 2005 Hej! Gillar detta forum starkt, då jag snappar upp mycket bra idéer av er alla! En tanke slog mig då jag blev delad par på handen 5 ggr på rad! Vad är oddsen för det? Jag fick korten AA, QQ, AA, 99, 77... och träffade triss 3 av dessa! Någon statistikvetare som kanske vet? Mvh Kaitsu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
QoS Postad 26 Januari , 2005 Rapport Share Postad 26 Januari , 2005 Kaitsu, välkommen till POKERFORUM.nu! Gruppen PHH är till för diskussioner kring specifika pokerhänder, din fråga mer en allmänfråga kring odds för starthänder i THE och passar därför i gruppen THe, flyttar dit din tråd. Tänk också på att försöka rubricera dina funderingar eller frågor så bra som möjligt i ämnesrubrikerna, har pillat lite i ett försök att visa på en bra rubrik kan se ut. Läs mer i våra Forumregler och vår Postningsguide. Bekanta dig också gärna med den fin-fina sökfunktionen. Enjoy! - QoS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 26 Januari , 2005 Rapport Share Postad 26 Januari , 2005 Oddsen för att få par på hand i Texas är exakt 1/17. Oddsen för två på rad blir då (1/17)x(1/17)=3.46 promille. Lägg till ett x(0.17) för varje ny hand så är det rätt lätt att räkna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eroz Postad 27 Januari , 2005 Rapport Share Postad 27 Januari , 2005 QoS, jag tycker det luktar "allt om osannoliga händelser" lång väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaitsu Postad 27 Januari , 2005 Författare Rapport Share Postad 27 Januari , 2005 Hej! Först och främst... ber så mycket om ursäkt.. ska läsa reglerna QoS! Jag försökte söka men visste inte hur riktigt... sorry! Oddsen för att få par på hand i Texas är exakt 1/17. Oddsen för två på rad blir då (1/17)x(1/17)=3.46 promille. Lägg till ett x(0.17) för varje ny hand så är det rätt lätt att räkna. Okej, tackar tackar...! Hur som helst så var det riktigt skoj att få och det lär ju troligen inte inträffa igen.. Mvh Kaitsu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eThor Postad 27 Januari , 2005 Rapport Share Postad 27 Januari , 2005 själv har man blivit tilldelad otroliga AA 3 ggr i rad. Gissa hur glatt bordet var när ja visade upp AA 3:e gången Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 28 Januari , 2005 Rapport Share Postad 28 Januari , 2005 Inte TH men ändå, lirade 7stud och en vid mitt bord blev rolled up i aces 2 ggr på rad. odds för det? (retorisk fråga, men svara gärna ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaitsu Postad 29 Januari , 2005 Författare Rapport Share Postad 29 Januari , 2005 själv har man blivit tilldelad otroliga AA 3 ggr i rad. Gissa hur glatt bordet var när ja visade upp AA 3:e gången Eller hur... Saken är ju den att när de som satt vid mitt bord synade varje höjning jag gjorde preflop efter mina 2 första vinster... De var nog inte heller särskilt glada.. Jag drog in en hel del på dessa händer.. tyvärr spelade jag mina par i 9:or dåligt så den handen förlorade jag! /mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kau Postad 31 Januari , 2005 Rapport Share Postad 31 Januari , 2005 Jag har också haft turen att blivit dealad AA 3 gånger irad men med noll action, det var visserligen i början av min pokerkarriär så jag lirade förmodligen fel.... Lirade på ett 50$NL bord på paradise för 1 månad senoch där vann en kille 2 händer irad med fyrtal i knektar.. JJ på handen båda gångerna... vad är oddsen på det? =)) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eThor Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Jag har också haft turen att blivit dealad AA 3 gånger irad men med noll action, det var visserligen i början av min pokerkarriär så jag lirade förmodligen fel....Lirade på ett 50$NL bord på paradise för 1 månad senoch där vann en kille 2 händer irad med fyrtal i knektar.. JJ på handen båda gångerna... vad är oddsen på det? =)) Grejen var just det att jag satt i sen pos. Så jag cashade in rejält på sista då ingen trodde mig när jag bettade potten för 3e gången . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Oddsen för att få par på hand i Texas är exakt 1/17. Oddsen för två på rad blir då (1/17)x(1/17)=3.46 promille. Lägg till ett x(0.17) för varje ny hand så är det rätt lätt att räkna. Nja, inte för att vara petig men detta stämmer inte. Oddsen för att du får fem PP irad om du spelar fem händer är enligt ovan. Anta att du spelar 10 000 händer så växer sannolikheten markant för att du någon gång får 5 PP irad. Endast om du spelar endast fem händer så är ditt räknesätt relevant. Eftersom pokerspelare spelar tusentals händer så måste det vara mer relevant att räkna ut sannolikheten för att träffa på fem PP irad under alla händer. Edit: 1/17 är inte 0,17 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Nja, inte för att vara petig men detta stämmer inte. Oddsen för att du får fem PP irad om du spelar fem händer är enligt ovan. Anta att du spelar 10 000 händer så växer sannolikheten markant för att du någon gång får 5 PP irad. Endast om du spelar endast fem händer så är ditt räknesätt relevant. Eftersom pokerspelare spelar tusentals händer så måste det vara mer relevant att räkna ut sannolikheten för att träffa på fem PP irad under alla händer. Vad? Det du skriver är inte sant. Alla utdelade händer är oberoende av varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Oddsen för att få par på hand i Texas är exakt 1/17. Oddsen för två på rad blir då (1/17)x(1/17)=3.46 promille. Lägg till ett x(0.17) för varje ny hand så är det rätt lätt att räkna. Nja, inte för att vara petig men detta stämmer inte. Oddsen för att du får fem PP irad om du spelar fem händer är enligt ovan. Anta att du spelar 10 000 händer så växer sannolikheten markant för att du någon gång får 5 PP irad. Endast om du spelar endast fem händer så är ditt räknesätt relevant. Eftersom pokerspelare spelar tusentals händer så måste det vara mer relevant att räkna ut sannolikheten för att träffa på fem PP irad under alla händer. I såna fall närmar sig svaret 1 ju fler händer man spelar och det var nog inte det svaret han letade efter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Nja, inte för att vara petig men detta stämmer inte. Oddsen för att du får fem PP irad om du spelar fem händer är enligt ovan. Anta att du spelar 10 000 händer så växer sannolikheten markant för att du någon gång får 5 PP irad. Endast om du spelar endast fem händer så är ditt räknesätt relevant. Eftersom pokerspelare spelar tusentals händer så måste det vara mer relevant att räkna ut sannolikheten för att träffa på fem PP irad under alla händer. Vad? Det du skriver är inte sant. Alla utdelade händer är oberoende av varandra. jämför: vad är oddsen för att du får AA? vad är oddsen för att du under 1000 händer får minst ett AA? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Hur många gånger är det möjligt att denna diskussion kommer upp på detta forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Oddsen för att få par på hand i Texas är exakt 1/17. Oddsen för två på rad blir då (1/17)x(1/17)=3.46 promille. Lägg till ett x(0.17) för varje ny hand så är det rätt lätt att räkna. Nja, inte för att vara petig men detta stämmer inte. Oddsen för att du får fem PP irad om du spelar fem händer är enligt ovan. Anta att du spelar 10 000 händer så växer sannolikheten markant för att du någon gång får 5 PP irad. Endast om du spelar endast fem händer så är ditt räknesätt relevant. Eftersom pokerspelare spelar tusentals händer så måste det vara mer relevant att räkna ut sannolikheten för att träffa på fem PP irad under alla händer. I såna fall närmar sig svaret 1 ju fler händer man spelar och det var nog inte det svaret han letade efter. Nä, men det är ju det relevanta svaret, eller hur? för övrigt är (1/17)^5 inte 3.46 promille utan 7,05*10^-7 Det jag vill komma till är att eftersom dom spelare på detta forum äro legio och spelar otroligt många händer så finns det inte några osannolika händelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 jämför: vad är oddsen för att du får AA? vad är oddsen för att du under 1000 händer får minst ett AA? Jo, det förstår jag. Vid varje givet tillfälle har du dock samma sannolikhet för att en viss given situation inträffar. Det var det jag avsåg. Säg att du aldrig fått AA fem gånger på raken, trots att du spelat 10,000 händer. Sannolikheten för att du då ska få AA fem gånger i rad ökar ju inte bara för att du inte fått det på 10,000 händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Jo, men den situationen att du spelar fem händer irad uppstår 96 gånger under ett hundra händer. Alla med den givna sannolikheten. Alltså är inte den sannolikheten relevant så länge du inte bara spelar fem händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 En tanke slog mig då jag blev delad par på handen 5 ggr på rad! Vad är oddsen för det? Vi kan ju enas om att chansen att bli tilldelad ett pp 5 ggr i rad är 7,05*10^-7, men att sannolikheten att detta ske ökar ju fler händer man spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 En tanke slog mig då jag blev delad par på handen 5 ggr på rad! Vad är oddsen för det? Vi kan ju enas om att chansen att bli tilldelad ett pp 5 ggr i rad är 7,05*10^-7, men att sannolikheten att detta ske ökar ju fler händer man spelar. Vi kan enas om att sannolikheten för om man spelar exakt fem händer är som ovan. Vi kan ju också enas om att sannolikheten hatt han bara spelat exakt fem händer är ganska nära 0. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Ok, det kan jag hålla med om. Vi konstaterar att sannoliktheten ligger mellan 0 och 1 och släpper det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nisseman Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Ok, det kan jag hålla med om. Vi konstaterar att sannoliktheten ligger mellan 0 och 1 och släpper det här. Deal. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
giFF Postad 7 Februari , 2005 Rapport Share Postad 7 Februari , 2005 Jag har också haft turen att blivit dealad AA 3 gånger irad men med noll action, det var visserligen i början av min pokerkarriär så jag lirade förmodligen fel....Lirade på ett 50$NL bord på paradise för 1 månad senoch där vann en kille 2 händer irad med fyrtal i knektar.. JJ på handen båda gångerna... vad är oddsen på det? =)) Kau din gamle räv =) KK, AA, KK är rekordet här för bra händer i streck, han som startade tråden, det är en chans på åtta att få triss, och en chans på sjutton att få pocketpair, alltså var det nåt otroligt sjukt ovanligt, samma sak som världens största lotterivinst genomtiderna, den chansen var så stor att om man tog alla namn i hela USA, och om man tog ett namn där ur att det skulle vara en amerikansk vice-president, typ sån tur hade du eller i närheten haha Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
badbeat_K2 Postad 12 Februari , 2005 Rapport Share Postad 12 Februari , 2005 lirade homegame me polarna igår, jag började att dela första rundan och delade AA till mig själv snacka om en smakstart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 12 Februari , 2005 Rapport Share Postad 12 Februari , 2005 snacka om en smakstart Onekligen, med vad har det med ämnet att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts