Gå till innehåll

Omaha hand!


MacDaddy

Recommended Posts

Vad tycker ni om tex AK57 i omaha. Raisat som oraisat. Raisar ni med den?

Vad spelar man för när man spelar denna hand?

Vill man träffa Aet lr Kungen?

 

Jämför sen med AKQ6. vilken är bäst

 

Tycker båda händerna är rätt skräp om man inte iaf har nötfärgdraget, helst ska det double suited där.

Gillar helt klart den andra bättre pga bättre nötsteg-möjligheter, den första ska du nog inte spela om du inte sitter i riktigt sen pos och du är först in. Raisa givetvis för att ta ner blindsen.

 

Andra med färgdrag spelar jag iaf i position mot raise och raisar först in i hyffsad pos.

Du vill inte träffa A eller K, möjligen top2 men du spelar ju mot nötterna och då är det stegarna som gäller och dom är ju inte direkt heta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock har du ju i AKQ5ds fler bra texashänder än i AK57 (offsuit). :lol:

Den stora skillnaden är att det ska jäkligt mycket till för att omahahänder ska ligga särskilt mycket efter preflopp. 4:1 är jäkligt ovanligt i 2-vägspotter.

 

Skulle man spela limit omaha HU skulle jag tro att man väldigt sällan ska folda innan turn.

 

Det är lite kul att PLO och limit hold'em har mer gemensamt tempomässigt än NL när man spelar short. Som limitspelare tycker jag det är mycket enklare att anpassa mig till PLO än NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...