Johannes789 Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 alla foldar till dig i cutoff lr knappen, vilka händer raisar du. hur löst bör man spela? ska man alldrig limpa? Citera
eurythmech Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Med tanke på bbs tighthet och min historik med sb höjer jag 65% av mina händer. Citera
minucci Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 alla foldar till dig i cutoff lr knappen, vilka händer raisar du. hur löst bör man spela? ska man alldrig limpa? Vilka händer är du sugen på att limpa i den positionen? Citera
cOP Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Med tanke på bbs tighthet och min historik med sb höjer jag 65% av mina händer. 65% även från CO? Ungefär vilka händer skippar du då? Eller är det random? Citera
Johannes789 Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Johannes789 skrev:alla foldar till dig i cutoff lr knappen, vilka händer raisar du. hur löst bör man spela? ska man alldrig limpa? Vilka händer är du sugen på att limpa i den positionen? hehe vet inte 55 44 33 22 kanske Citera
Gyre Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Johannes789 skrev:alla foldar till dig i cutoff lr knappen, vilka händer raisar du. hur löst bör man spela? ska man alldrig limpa? Vilka händer är du sugen på att limpa i den positionen? hehe vet inte 55 44 33 22 kanske Det ska du sluta med. Det är, i princip, aldrig rätt att limpa först in i ett 6-hänt NL-spel om man inte har någon specifik anledning. För övrigt tycker jag du ska höja alla dina par först in från alla positioner. Först in från CO, och speciellt, knappen, kan man höja med väldigt många händer men det beror mycket på BB/SB och hur stora stackar de har. Det finns lägen då jag höjer 78o från CO först in men lägger samma hand på knappen, så det är svårt att säga var gränsen går. Men mot tighta spelare som inte är trixiga postflopp kan man vara rätt lös. Citera
rob72 Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Med tanke på bbs tighthet och min historik med sb höjer jag 65% av mina händer. 65% även från CO? Ungefär vilka händer skippar du då? Eller är det random? Testa att slå på ironi-detektorn Citera
xlars Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Beror ju på vilken nivå man spelar på, ju högre limit desto mer händer ska man raisa i princip, limpa aldrig. Om det bara är tighta spelare efter dig kan du raisa med nästan alla händer. Citera
Johannes789 Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Johannes789 skrev:alla foldar till dig i cutoff lr knappen, vilka händer raisar du. hur löst bör man spela? ska man alldrig limpa? Vilka händer är du sugen på att limpa i den positionen? hehe vet inte 55 44 33 22 kanske Det ska du sluta med. Det är, i princip, aldrig rätt att limpa först in i ett 6-hänt NL-spel om man inte har någon specifik anledning. För övrigt tycker jag du ska höja alla dina par först in från alla positioner. Först in från CO, och speciellt, knappen, kan man höja med väldigt många händer men det beror mycket på BB/SB och hur stora stackar de har. Det finns lägen då jag höjer 78o från CO först in men lägger samma hand på knappen, så det är svårt att säga var gränsen går. Men mot tighta spelare som inte är trixiga postflopp kan man vara rätt lös. höja alla par från alla possitioner? tycker du ja ska höja 22 från utg? Citera
psatiw Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Det är, i princip, aldrig rätt att limpa först in i ett 6-hänt NL-spel om man inte har någon specifik anledning. För övrigt tycker jag du ska höja alla dina par först in från alla positioner. Det här är helt rätt. En specifik anledning att limpa dem kan dock vara i ett 70-130BB-intervall game, där vi har nån bakom oss som dels har en väldigt hög omslagsfrekvens mot våra raisar och dels gillar att straffa limpers. Annars, spela upp. Citera
psatiw Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Släng eller höj med 22 utg, ja. Varför skulle man nånsin vilja slänga? Aldrig på ett "normalt" 100BB+ bord skulle jag iaf göra det. Citera
MJ Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Skriv upp en tabell för vilka du ska höja och spela riktigt tråksvenskt och vinn lite från dåliga spelarna, förlora mot de bra. Du ska helst inte svara på något i chatten om du vill vara riktigt tråkigt svensk. Citera
Recommended Posts