Gå till innehåll

Hur många bord vid 5-max NL?


The__muse

Recommended Posts

Vet inte om det är fakta men när jag spelar 3,4 bord samtidigt på 5max nl så känns det ofta som mitt spel försämras väldigt mkt.

Jag spelar mkt på tells, pos etc. Men när jag multitablar fler än 2 bord så känns det ofta som jag blir stressad tappar kontrollen och tiltar lättare.

 

Fler som känner igen sig? Jag pressar ofta mig sj till flera bord pga bananförsäljningen ! /Daniel

 

Ps Vill gärna ha reflektioner och analyser om varför vissa personer verkar kunna spela 8 bord och andra knappt 3?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betänketid är lite giftigt om man spelar mot sådana som spelar flerbord. Det enda man kan fundera över då är blixthöjningar. Att dom "tänker" länge kan vara att dom juckar runt på andra bord.

Men hittar man en-bords-tomtar så kan man använda deras betänktetidsmönster (ibland, vissa fattar man aldrig vad/hur dom tänker)

 

Cluelessrookie

 

betänketid
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker personligen att 2-3 bord är lagom när det är shorthanded. 1 för lite och 4 lite för mycket. Desto fler bord man spelar desto mindre småpotter kan man stjäla och det är en otroligt stor + sida som försvinner då iallafall i mitt spel.

 

De flesta potter ligger ju där och längtar efter att få följa med till mitt säte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det sjuk skillnad mellan 2 eller 4 bord.

 

På laptopen spelar jag alltid 2 och på stationära 4.

 

Ruggigt stor skillnad på PTBB/100. Fast jag vägrar att inse att det är fakta. Eller rättare sagt jag vill kunna spela 4 minst. Stor del av vinsterna när man spelar lowlimit är ju bonusar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det viktigt att borden inte överlappar varandra för då känner jag att jag missar mycket. Spelar för tillfället 4 bord åt gången och det går bra då jag kan se vad som händer på all bord samtidigt men man missar som sagt lite mer småpotter och så så jag har inte lika bra PTBB/100 som om jag skulle lira 1 eller 2 bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tydligen tvärt om mot många i denna tråden. Jag kan inte spela få bord. Klarar inte av att fokusera på 1 eller 2 bord, blir för mycket dödtid mellan händerna och det dröjer inte länge innan jag öppnar en browser eller liknande vilket är väldigt dåligt för mitt spel.

 

Nej, men sweet-spott verkar ligga på mellan 4-5 bord. Snart får jag min laptop och kan koppla in min vanliga skärm också för att kunna spela 8 bord samtidigt utan överlapp. Siktar på 8 bord NL200SH med 5PTBB. Det é najs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att ni alla tycker det är bra att spela få bord. Jag blir så fruktansvärt loose aggro när jag spelar mindre än 6-8 bord pga ren tristess, så det enda hållbara för mig (när jag vill bygga rulle) är att spela många bord och köra en stil som jag vet funkar på nivån. Tycker inte mina reads försämras speciellt mycket, men de var kanske aldrig så bra från början ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tydligen tvärt om mot många i denna tråden. Jag kan inte spela få bord. Klarar inte av att fokusera på 1 eller 2 bord, blir för mycket dödtid mellan händerna och det dröjer inte länge innan jag öppnar en browser eller liknande vilket är väldigt dåligt för mitt spel.

 

Likadant för mig fast det gällde FL FR. Försökte för några dagar sedan börja spela NL SH och började lite tjäckt med att smälla upp fyra SH bord (på FL FR spelade jag 6-8 oftast). JÄVLAR vad fort det gick. :D Tog inte många minuter innan jag fick stänga ner två. Så nog är det träning som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att säga vilket antal bord som är optimalt, det handlar mer om spelaren och vana. Om man känner att winraten påverkas väldigt negativt när man spelar fler bord bör man kanske undvika det, men min erfarenhet är att man tjänar så pass mycket på att spela många bord att minskningen i winrate blir rätt oviktig.

 

Jag spelar 10 bord, tolv blev för mycket för mig - andra kan nog klara det, NLSH på en laptop med 1920x1200 med en VPIP på 25 och PFR på 18. Man behöver inte vara snortight heller, allt handlar om vana.

 

Jag rekommenderar dock att spela färre bord första tiden på en ny nivå för att komma in i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är tydligen tvärt om mot många i denna tråden. Jag kan inte spela få bord. Klarar inte av att fokusera på 1 eller 2 bord, blir för mycket dödtid mellan händerna och det dröjer inte länge innan jag öppnar en browser eller liknande vilket är väldigt dåligt för mitt spel.

 

Likadant för mig fast det gällde FL FR. Försökte för några dagar sedan börja spela NL SH och började lite tjäckt med att smälla upp fyra SH bord (på FL FR spelade jag 6-8 oftast). JÄVLAR vad fort det gick. :D Tog inte många minuter innan jag fick stänga ner två. Så nog är det träning som gäller.

Om vi snackar FL FR har jag inga problem att säkert spela 10 bord då detta enligt mig inte är "poker" utan här snackar vi kanske 10-15 möjliga hd combos att spela. Efter det säger korten i stort sätt hur man ska spela. Hur någon kan spela sitt a game 6x5maxnl e iaf för mig obegripligt, såvida spelaren inte drar ut 20-30 sek på varje beslut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att säga vilket antal bord som är optimalt, det handlar mer om spelaren och vana. Om man känner att winraten påverkas väldigt negativt när man spelar fler bord bör man kanske undvika det, men min erfarenhet är att man tjänar så pass mycket på att spela många bord att minskningen i winrate blir rätt oviktig.

 

Jag spelar 10 bord, tolv blev för mycket för mig - andra kan nog klara det, NLSH på en laptop med 1920x1200 med en VPIP på 25 och PFR på 18. Man behöver inte vara snortight heller, allt handlar om vana.

 

Jag rekommenderar dock att spela färre bord första tiden på en ny nivå för att komma in i spelet.

10 x 5 max .....skojar du eller? Vilken nivå snackar vi 10nl?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...