Gå till innehåll

FLT - SH, passivt spel med träffad AK


Plinga

Recommended Posts

Jag är rätt ny vid bordet men SB verkar spela rättfram (/spela sina kort). Ger honom typ +88 och +A9 efter preflop och flop-spelet med övervikt åt +AJ.

 

Flopp: Jag synar check-raise för att två beta turn. Lite fance men man kan inte alltid trumma på(?!)

 

Turn: AQ känns som en rätt trolig hand för vi och jag väljer att bara syna då jag troligen bara får ut ett bet när jag leder, får en bluff att lägga sig och det kostar troligen två bets när jag ligger under. Känns lite anus över resonemanget men det var så jag tänkte(?)...

 

River: Känns som allt blev fel. I och med att jag inte 3-betta floppen och inte fullföljde min plan på turn blev inte bara turn utan även rivern konstig. Fundera starkt på att höja men misslyckades en tredje gatan i rad att hitta "den bästa" av knappar.

 

Finns det någon rimlig ursäkt att spela handen så här passivt? Undrar mest över turn och till vissdel flop-spelet.

 

Pre-flop: (6 players) Hero is BB with A:diamond: K:spade:

2 folds, CO calls, Button folds, SB raises, Hero 3-bets, CO folds, SB calls.

 

Flop: 5:diamond: 6:club: A:heart: (7SB, 2 players)

SB checks, Hero bets, SB raises, Hero calls.

 

Turn: Q:heart: (5.5BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

River: 5:spade: (7.5BB, 2 players)

SB bets, Hero calls.

 

Results:

Final pot: 9.5BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var det ett tag sedan jag spelade FL visserligen men jag tycker det är ok att spela så här om du inte kan lägga mot en 3-betta på turn eller river.

 

Brädan på floppen är ju perfekt för att vänta in turn, så det spelat gillar jag. På turn kommer typ lekens sämsta kort. Du blir ju typ alltid 3-bettad av AQ här och sämre A kan hitta folden om du höjer så jag tycker din syn är ok.

Blir lite utav ett WA/WB-läge på turn där, någon utav av er drar ofta till 3 outs men vi har svårt att veta vem.

 

55/66 är inte helt omöjliga men jag tror det är rätt vanligt att spelaren du beskriver overlimpar dem preflopp.

 

Samma resonemang håller ju på rivern också, kan du lägga mot ett 3-bett kanske vi kan höja river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...