ebisumaru Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Fint initiativ denna dagboken! Angående händerna så borde du beta turn i hand 1. Bara syn på flop är bra. Förstår inte hur du kan tycka att 5an är läskig, blankare kort finns väl knappt i leken? Du leder väldigt ofta här och minst en av dem är säkerligen på drag. Blir du raisad är det trist och du får slänga. Men man kan ju inte se spöken hela tiden. På river är det lätt syn, han har missat drag/sämre ess/luft så det räcker och blir över där. I hand två betar jag turn så gott som alltid. Iom fjuttbetet på flop har han ofta nåt fjantigt drag som han vill se billigt. På river vill jag bara syna. Visserligen kan du kanske få syn av bra ess (långt ifrån säkert) men ofta har han missat drag eller set och då är en höjning värdelös. Missat drag borde vara den absolut vanligaste handen han har där. Citera
heltok Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 personligen är jag lite anti tanken på fadder-barn. varför ska jag betala ett barn för att skriva massa brev till mig? breven i sig förändrar ju inte barnets situation, känns bara onödigt. och punkta ett barn och göra det lyckligt, men dömma grannbyn-barnen att dö känns lite jobbigt, är mer bekväm med tanken på att mina pengar sprids ut till många barn. jag kanske har fel, upplys mig gärna! det är iaf en väldigt god handling ändå. sist gav jag 10k till UNICEF:s barn i katastrofområden. tror denna gången att jag ger 10k till ECPAT:s arbete mot trafficking av barn, blev inspirerad av denna boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1860499031&s=1 Citera
9-LIVES Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Postad 13 December , 2006 vem var det som var för passiv sa du? Haha Ja du har så rätt. Särskilt efter att ha redovisat endast de där två händerna. Men helt klart är jag för passiv i båda, det var därför jag tog med dem för att få "konstruktiv" kritik. Fast dessa inlägg är också kul! Det är så att under kvällens gång fram till dessa redovisade händer har herr/fru pata2 enligt mig varit rätt passiv. Dock vet jag att det är en kompetent spelare, tror jag skrev det också. lol din fisk Japp Citera
9-LIVES Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Postad 13 December , 2006 Tack så enormt mycket för många svar på min HH och angående fadderbarn! Det verkar som de flesta röstar på turnbet i hand1 följt av en check. Jag synade som sagt honom/henne och stötte på ordentlig patrull när han visar upp 44 för lilla kåken. Muck och i detta fall glad att jag spelade passivt och inte förlorade mer, men det får inte bli standard.. Hand2 skulle jag säkerligen ha bettat rejält på rivern som de flesta menar på. Dock synade jag bara bland annat pga att han spelade denna hand i princip i samma mönster som när han hade kåken tidigare. Denna gång visade han självklrt upp AK och jag tog tillbaka mina tappade dollar från handen innan, men en reraise hade nog gett mer utdelning på denna river... Får ta och kolla in SOS barnbyar, ECPAT samt UNICEF ikväll. Tycker helt klart du har en bra poäng heltok angående fadderbarn kontra organisationer som hjälper flera barn. Fördelen med barn som blivit utbildade i en barnby är väl att de mest troligt hamnar i den högre klassen framöver och därifrån kommer kunna påverka framtiden i landet på ett bra sätt. Men att hjälpa fler barn som har det svårt är inte lätt att konkurera ut som det bästa alternativet. Båda alternativen får ses som bra för oss svensson som sitter hemma på arslet och inte åker ut i världen och voluntärjobbar åt UNICEF, ECPAT m.fl Citera
william Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 Jag ska slå ett slag för djuren ist! http://www.wwf.se Citera
Casper Postad 13 December , 2006 Rapport Postad 13 December , 2006 personligen är jag lite anti tanken på fadder-barn. Tycker varken det är bättre eller sämre att ge 5k till 1 barn än 100 till 50. Det är klart att bara för att överleva behövs det inte lika mycket, men tycker nån sorts möjlighet till skola och en ok barndom kan vara värt lite med. Sen kan man som 9-lives säger hoppas att det blir lite hjälp till självhjälp på lång sikt. Citera
9-LIVES Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Postad 13 December , 2006 http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1860499031&s=1 Den där ska jag ta och beställa till mig själv som extra julklapp. Så i januari när jag läst den boken lär det väl luta åt att skicka pengar till ECPAT. För denna månad blir det nog UNICEF eller SOS barnbyar. Sedan tänkte jag alternera mellan olika. Dock är det ju en förutsättning att jag skall vinna om jag skall kunna skicka några pengar. Om jag spelar så kasst som idag blir det betydligt mindre pengar än jag vill och hoppas på! Citera
9-LIVES Postad 13 December , 2006 Författare Rapport Postad 13 December , 2006 13 December: Spelar 2st 2h pass på Prima NL50 4 bord åt gången (så länge de höll ut i alla fall). Trots att jag slutar med dubbla inköp på tre av de åtta borden lyckas jag backa ganska mycket idag. Det säger en del om mitt spel på övriga bord. $100 av förlusterna går på set mot överset, tråkigt men oundvikligt... Dagens resultat: -$146 Om jag inte hämtar upp detta kommer jag råka ut för första röda veckan i dagboken!!! Citera
heltok Postad 14 December , 2006 Rapport Postad 14 December , 2006 http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1860499031&s=1 Den där ska jag ta och beställa till mig själv som extra julklapp. Så i januari när jag läst den boken lär det väl luta åt att skicka pengar till ECPAT. bra jobbat. lite småtung bok att läsa, men öppnar upp ögonen lite för hur hemskt trafficking är. Citera
9-LIVES Postad 14 December , 2006 Författare Rapport Postad 14 December , 2006 bra jobbat. lite småtung bok att läsa, men öppnar upp ögonen lite för hur hemskt trafficking är. Jo kan tänka mig det. Ska alltså kanske inte läsa den innan ett pokerparti. Men efter pokern innan sängdags borde den passa som uppramp inför kommande dags vinster till ECPAT, och mig så klart Jag ska slå ett slag för djuren ist! http://www.wwf.se Tack för tipset william och ursäkta att jag inte svarat tidigare, missade inlägget. Självklart ska jag tänka på djuren också, februari eller mars månad får bli WWF-månad, januari är redan bokad för annat! Hoppas fler tar efter ditt initiativ, det finns många utrotningshotade djur i världen! 14 December: Idag provade jag något nytt för denna dagbok, fy och fasa, jag provade spela NL100. Det är inte bra för disciplinen då bankrulle är långt från vad den ska vara innnan klivet. Dock hittade jag bara två stycken NL50 bord som kändes bekväma så det fick bli så ändå. Som sagt, innan middagen spelar jag 2h Prima NL50/NL100 2 bord på varje nivå. Spelet går över förväntan på NL100 spelar riktigt bra i princip varje hand utom en där jag tappar ett halvt inköp (= ett helt på NL50 usch!). Sessionen slutar ändå +$5 tack vare att NL50 borden går bra. Senare på aftonen innan sängdags slår jag så på datorn igen. Denna gång har jag inga problem att hitta 4 NL50 bord. Spelar på dessa fyra i 1h. Efter sessionen ligger jag plus $18 eller mer på samtliga bord. Jippi! Denna session slutar på +$110 efter avdrag av två återköp på $11 och $18. Dagens resultat: +$115 Imorgon kommer tjejen upp för tre veckors julvisit. Underbart! Det blir nog inte så mycket poker under denna period men jag ska updatera dagboken så ofta jag bara kan. Så till två stycken händer från min HH. Kom gärna med kommentarer även om det bara handlar om DU DIN FISK! ** Game ID 1087478685 starting - 2006-12-14 23:44:51 ** Elsinore [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - TonyCorbett sitting in seat 1 with $38.33 [Dealer] - ericajax sitting in seat 2 with $27.51 [sitting out] - Nich069 sitting in seat 3 with $25.75 - 9-LIVES sitting in seat 5 with $54.32 - xunxun119 sitting in seat 6 with $116.60 Nich069 posted the small blind - $0.25 9-LIVES posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , xunxun119 raised - $1.00 Han raisar typ allt så självklart synar jag honom med "hand > tio" TonyCorbett folded Nich069 called - $1.00 9-LIVES called - $1.00 ** Dealing the flop: , , Nich069 checked 9-LIVES bet - $1.00 Jag har spelat så på alla händer mot honom vare sig jag haft toppar/mellanpar samt om jag haft bättre eller sämre än så. xunxun119 raised - $4.00 I vanliga fall har han alltid syna med bra händer och foldat dåliga (dock aldrig tidigare detta val) Nich069 folded 9-LIVES called - $4.00 ** Dealing the turn: 9-LIVES bet - $1.00 xunxun119 raised - $20.26 9-LIVES went all-in - $48.82 xunxun119 folded 9-LIVES mucks: 9-LIVES wins $79.08 from the main pot End of game 1087478685 ** Game ID 1087482525 starting - 2006-12-14 23:47:21 ** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Mahanen sitting in seat 1 with $27.79 - olab sitting in seat 2 with $58.38 - trickster85 sitting in seat 3 with $48.19 - buuuu sitting in seat 4 with $56.82 - sunken4 sitting in seat 5 with $40.83 [Dealer] - 9-LIVES sitting in seat 6 with $48.00 9-LIVES posted the small blind - $0.25 Mahanen posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , olab folded trickster85 called - $0.50 buuuu folded sunken4 folded 9-LIVES raised - $2.50 Mahanen folded trickster85 called - $2.50 ** Dealing the flop: , , 9-LIVES bet - $1.37 trickster85 raised - $4.80 9-LIVES called - $4.80 ** Dealing the turn: 9-LIVES bet - $3.77 trickster85 raised - $15.02 9-LIVES called - $15.02 Min känsla är att han är helt tom, han spelar helt mot sitt vanliga mönster och allting känns som en bluff. Att vika denna finns inte på min skala. Borde jag trycka in keramiken här? ** Dealing the river: 9-LIVES bet - $11.28 Värdebet på en stor pot, hade ni gjort annorluunda? trickster85 went all-in - $25.87 9-LIVES called - $25.87 End of game 1087482525 Citera
9-LIVES Postad 15 December , 2006 Författare Rapport Postad 15 December , 2006 15 December: Spelar ca. 30min efter jobbet i väntan på att hämta damen på flyget. Spelet går riktigt bra dock lite segt i början när jag träffar få händer och då jag gör det fick jag rejält mothugg. Men så släpper det hela, riggen talar för mig och jag vinner ett par sköna potter. Känner mig oförskämt fräsch vid pokerbordena och helt tillfreds, vet inte varför. Kanske för att jag lyckats avancera en del på arbetet + att jag nu är i princip helt klar med mitt exjobb. Så dagens resultat: +$48 Rätt nöjd med tanke på hur kort session jag spelade och jag spelade endast ett bord på Prima NL50, detta för att jag under tiden pysslade med mina hemmasnickrade pokertracker. Nu till en hand från min HH. Är det standard spel eller borde jag spelat den mer eller mindre aggresivt. Kom gärna med ideer om hur ni spelat denna hand i detta läge. Jag kan vara ganska säker på att FI sätter mig på synnerligen konservativ då jag inte synat många händer preflop endast höjt en del där jag visat händer som AK, TT vid showdown. Hur kan han sätta mig på AK efter detta spel, är min dagbok så fiskig?!? ** Game ID 1088549996 starting - 2006-12-15 18:11:24 ** Moon [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - 9-LIVES sitting in seat 1 with $48.35 [Dealer] - Zeraw30 sitting in seat 2 with $89.77 - yanshennai sitting in seat 3 with $12.15 - vugli sitting in seat 4 with $21.35 - Ogls80 sitting in seat 5 with $65.32 - fish87 sitting in seat 6 with $18.90 Zeraw30 posted the small blind - $0.25 yanshennai posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , vugli called - $0.50 Ogls80 called - $0.50 fish87 called - $0.50 9-LIVES raised - $2.00 Zeraw30 folded yanshennai folded vugli folded Ogls80 called - $2.00 fish87 called - $2.00 ** Dealing the flop: , , Ogls80 checked fish87 checked 9-LIVES bet - $2.00 Ogls80 called - $2.00 fish87 folded ** Dealing the turn: Ogls80 checked 9-LIVES bet - $11.25 Ogls80 called - $11.25 ** Dealing the river: Ogls80 checked 9-LIVES went all-in - $33.10 Ogls80> AK? > Ogls80, you have 10 seconds to respond Ogls80> nh but i have to call Ogls80 called - $33.10 Citera
9-LIVES Postad 18 December , 2006 Författare Rapport Postad 18 December , 2006 Summering av decembers andra vecka. Relativt lite spel men ändå rätt så stora svängningar. Trots att veckan innefattar en av de sämsta dagarna hittills i dagbokens historia så lyckas jag hålla ljuset uppe och veckan blir grön. För övrigt fick jag avsluta helgen med att vinna en miniturnering (live) i lördags, det känns skönt att livespelandet gått bra hittills. Som sagt tidigare kommer jag inte att spela så mycket under tjejens julledighet. Som mest ett par timmar per vecka. Totalt v.2: +$86 Citera
9-LIVES Postad 18 December , 2006 Författare Rapport Postad 18 December , 2006 18 December: Arbetat till 23.30 trots att damen är på besök (de e fan inte najs). När man kommer hem sover hon sedan länge tillbaka så den enda vännen man har är pcn. Sätter mig ner och spelar 0.5h på 2 bord Prima NL50. Får lite mothugg när jag väl träffar händer vilket resulterar i nästan ett inköp upp efter så kort tid. Dagens resultat: +$40 En hand som jag spelar lite aggresivare än jag tänkt vill jag bjuda på. Hur hade ni spelat? Finns det i princip någon sämre hand jag kan få syn av här?!? ** Game ID 1094395277 starting - 2006-12-18 23:53:35 ** Shenti [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - 9-LIVES sitting in seat 2 with $47.33 - Hammer_Weed sitting in seat 3 with $49.90 [Dealer] - Hertigen sitting in seat 4 with $49.37 - DunHooked sitting in seat 5 with $50.55 - Insitatus sitting in seat 6 with $73.65 Hertigen posted the small blind - $0.25 DunHooked posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , Insitatus folded 9-LIVES raised - $2.00 Hammer_Weed folded Hertigen folded DunHooked called - $2.00 ** Dealing the flop: , , DunHooked checked 9-LIVES bet - $4.25 DunHooked raised - $10.00 9-LIVES went all-in - $41.08 Citera
9-LIVES Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Postad 20 December , 2006 20 December: Spelar 20min NL50 precis innan sängdags (4 bord, nätverket är Prima). Fattar inte hur otroligt fiskiga bord jag hittar. Alla fyra inkluderar minst två roliga typer som trycker med J8off m.m för att försöka pricka eller så tror dem helt enkelt att det är väldigt bra händer. Jag väntar själv in en AK som jag sedan får spel mot på en K-hög bräda. Vinner glatt den potten och största delen av kvällens vinst kommer från denna pot. Dagens resultat: +$40 Inga händer från min HH, ska sova nu. Tack och hej leverpastej! Citera
Gekko Postad 21 December , 2006 Rapport Postad 21 December , 2006 På alla hjälporganisationers vägnar så tänkte ge dig några tips på vad du måste SLUTA med! 1. Sluta att spela toppar-no-kicker som topset, det finns inte en chans i världen att du kommer ta dig till showdown med bäst hand genom att spela så. 2. Sluta weakleda och syna/pusha tillbaka vid omslag, med händer som knappt har något showdown värde. 3. Är väl en kompletering till 2'an, men försök att studera HH's för att snappa upp korrekta bettingmönster... Exempel På en standardlinje är flopp 4/5 pot, turn 3/4 och river kan variera mycket men allt mellan 1/2 pot -> all-in. 4. Sluta att betta sönder varje hand, du överrepresenterar dina händer rent generellt så himla mycket. Man måste inte själv betta varje gata, att bara checksyna kan vara det absolut bästa spelet många ggr. Hoppas du tar till dig av något av de här... Citera
9-LIVES Postad 22 December , 2006 Författare Rapport Postad 22 December , 2006 Tusen tack Gekko! Självklart tar jag till mig av dina kommentarer, annars vore jag ju bara dum, fast det kanske jag ändå är! Ska spana in så många HH's som jag bara kan under julhelgen. Hoppas kunna komma tillbaka med lite moves efter det God jul och gott nytt år! Citera
9-LIVES Postad 23 December , 2006 Författare Rapport Postad 23 December , 2006 23 December: Trodde jag spelat klart poker inna Jul men icke sa nicke. Blev två sessioner idag en 2-bords på Prima NL100 slutade -$99, jag ska egentligen inte spela här men hittade inga behagliga bord på NL50 så jag provade lyckan. Jag spelade lite för passivt men egentligen inte dåligt och efter att ha förlorat ett set mot set så var ett inköp borta. Senare på aftonen spelade jag en 4-bords session på NL50, denna slutade +$114. Det är nog en bra bit och stora $-steg kvar innan jag provar på Prima's NL100 igen i alla fall... Dagens resultat: +$15 En hand från min HH, jag är tämligen säker på att min motståndare sitter på färgdraget efter hans tidigare spel ikväll. Är mitt spel helt förkastligt? Förutom att jag preflopraisade med Q9off som vissa säkert kan klaga på. Det är alltså mitt flopspel jag undrar över? ** Game ID 1102680727 starting - 2006-12-23 21:26:21 ** Debrecen [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - lroseman sitting in seat 1 with $5.99 - jaguar107 sitting in seat 2 with $29.89 [sitting out] - 9-LIVES sitting in seat 3 with $71.40 [Dealer] - smurf17 sitting in seat 4 with $50.21 - mrJesus sitting in seat 5 with $20.20 - Herkulez sitting in seat 6 with $38.22 smurf17 posted the small blind - $0.25 mrJesus posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , Herkulez folded lroseman folded 9-LIVES raised - $2.00 smurf17 folded mrJesus called - $2.00 ** Dealing the flop: , , mrJesus checked 9-LIVES bet - $4.00 mrJesus raised - $8.00 9-LIVES went all-in - $65.40 mrJesus went all-in - $10.70 End of game 1102680727 Alla tankar och ideer om handen uppskattas! Citera
Narkissoz Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Q9-handen skulle jag foldat vid omslag, direkt. Citera
azN- Postad 23 December , 2006 Rapport Postad 23 December , 2006 Det var nog bland det västa jag sett, var får du all in ifrån där? Citera
9-LIVES Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Jo visst kan det se konstigt ut med min allin men saken är den att jag är så säker på min sak i handen från hans/hennes väntetid innan omslag och hur han/hon dubblar min flopbet, hade spelaren i fråga suttit på något hade det resulterat i en limp mot min bet direkt det är jag säker på efter att ha spelat mot honom/henne ett tag nu och en del tidigare. Hur som haver synar han ju min allin och visar upp , självklart lyckas tomten få in en hjärtertia på rivern Ni verkar i alla fall överens om att jag spelade fel. Jag håller med men inte i just denna pot mot just denna spelare i denna situation. Kul med feedback i alla fall, hade varit roligt att se om någon vågat styrka mitt pushbeslut Citera
9-LIVES Postad 26 December , 2006 Författare Rapport Postad 26 December , 2006 Summering av decembers tredje vecka. Jag spelar väldigt lite denna vecka, endast 3h totalt spel hela veckan. Kommer inte spela något nämnvärt mycket under resterande dagar av december heller, någon dag kanske det blir men inte mycket. Lycka till alla och god fortsättning på julen! Totalt v.3: +$95 Citera
9-LIVES Postad 28 December , 2006 Författare Rapport Postad 28 December , 2006 28 december: När jag kom hem från jobbet tog jag mig i kragen och följde med damen ut på en skön springtur, efter denna kände jag mig heltaggad och i sjukt bra form. Flickvännen hoppas in i dushen och själv sätter jag mig vid datorn för lite grind i väntan på att dushen ska bli ledig. Efter 30 spelade min på 4 bord; Prima NL50 ligger jag +$96!!! efter att ha hittat mycket trevliga bord på Prima, tycker detta med fiskiga bord börjar vara en trend. Skönt att plussa mer på en dag än hela förra veckan särskilt då jag troligen inte spelar så mycket mer i december. Dagens resultat: +$96 Jag visar nedan 4:a händer från min HH, hoppas jag kan få några kommentarer om spelet. Hand1: Denna spelar jag lite halvslegt då jag gärna vill ha syn av 7a eller lägre pocket, att han sitter på 99 överraskar lite men det kanske ni kan berätta för mig varför det inte borde göra. Hand2: Potten är rätt skaplig och efter slöspelande för att comitta FI väljer jag att gå allin, hur hade ni spelat för att få ut max från motståndet, skulle jag ha väntat till rivern?!? Hand3: Bra hand men lite slakt spelad eller? Jag prövar på mrGhekkos råt om lite midre betar med bra händer, är detta ett exempel på en väl spelad hand i den meningen eller skulle jag gjort annorlunda för att lura in FI i handen?!? Det visar sig ju att han sitter på ett riktigt fint drag på när han går allin, kanske inte EV+ av honom men en finfin hand som jag får knäcka med flygvapnet. Hand4: Min avsikt är att lura in FI i potten med min halvstora $14-bet på flop, hade in agerat annorlunda på denna bräda med tanke på preflopspelet, visst är det troligt att FI sitter på AA, KK eller QQ efter det preflopspelet?!? Nu ska jag inte terrorisera er mer här kommer händerna: ** Game ID 1110587765 starting - 2006-12-28 19:05:05 ** Dushanbe [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - 9-LIVES sitting in seat 1 with $59.12 [Dealer] - aaget sitting in seat 2 with $43.25 - ZONK66 sitting in seat 3 with $22.90 - Laggelito6 sitting in seat 4 with $26.17 - schaaknerd sitting in seat 5 with $8.15 [sitting out] aaget posted the small blind - $0.25 ZONK66 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , Laggelito6 raised - $2.00 9-LIVES called - $2.00 aaget folded ZONK66 folded ** Dealing the flop: , , Laggelito6 bet - $2.37 9-LIVES called - $2.37 ** Dealing the turn: Laggelito6 bet - $4.74 9-LIVES called - $4.74 ** Dealing the river: Laggelito6 bet - $4.74 9-LIVES raised - $9.48 Laggelito6 called - $9.48 9-LIVES shows: , Laggelito6 shows: , Laggelito6 wins $36.08 from the main pot End of game 1110587765 [-------------------------------------------------------------------------------------------] ** Game ID 1110558517 starting - 2006-12-28 18:47:39 ** Florence [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - mattebri sitting in seat 1 with $76.50 - danish111 sitting in seat 2 with $42.00 - shadydk sitting in seat 3 with $31.70 - lineslim sitting in seat 4 with $50.00 [sitting out] - 9-LIVES sitting in seat 5 with $49.00 [Dealer] - Jenna85 sitting in seat 6 with $45.25 Jenna85 posted the small blind - $0.25 mattebri posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , danish111 folded shadydk folded 9-LIVES raised - $2.00 Jenna85 folded mattebri raised - $6.50 9-LIVES called - $6.50 ** Dealing the flop: , , mattebri bet - $8.00 9-LIVES called - $8.00 ** Dealing the turn: mattebri bet - $12.00 9-LIVES went all-in - $34.50 mattebri folded 9-LIVES mucks: 9-LIVES wins $73.75 from the main pot End of game 1110558517 [-------------------------------------------------------------------------------------------] ** Game ID 1110572808 starting - 2006-12-28 18:56:16 ** Florence [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - lAnzsUper sitting in seat 1 with $7.95 - danish111 sitting in seat 2 with $49.95 - shadydk sitting in seat 3 with $27.45 - lineslim sitting in seat 4 with $49.75 - 9-LIVES sitting in seat 5 with $73.00 - Jenna85 sitting in seat 6 with $59.65 [Dealer] lAnzsUper posted the small blind - $0.25 danish111 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , shadydk called - $0.50 lineslim folded 9-LIVES raised - $2.00 Jenna85 folded lAnzsUper folded danish111 folded shadydk called - $2.00 ** Dealing the flop: , , shadydk checked 9-LIVES bet - $3.50 shadydk called - $3.50 ** Dealing the turn: shadydk went all-in - $21.95 9-LIVES called - $21.95 ** Dealing the river: shadydk shows: , 9-LIVES shows: , 9-LIVES wins $52.90 from the main pot End of game 1110572808 [-------------------------------------------------------------------------------------------] ** Game ID 1110567104 starting - 2006-12-28 18:53:03 ** Gallipoli [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - 9-LIVES sitting in seat 1 with $50.90 - haf77 sitting in seat 2 with $48.50 - solsonn sitting in seat 3 with $83.94 [Dealer] - tightjens sitting in seat 4 with $36.23 - lase6969 sitting in seat 5 with $46.75 - Scoby1 sitting in seat 6 with $63.30 tightjens posted the small blind - $0.25 lase6969 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , Scoby1 called - $0.50 9-LIVES raised - $2.00 haf77 folded solsonn raised - $7.00 tightjens folded lase6969 folded Scoby1 folded 9-LIVES raised - $17.00 solsonn called - $17.00 ** Dealing the flop: , , 9-LIVES bet - $14.00 solsonn raised - $38.62 9-LIVES went all-in - $19.90 ** Dealing the turn: ** Dealing the river: 9-LIVES shows: , solsonn mucks: 9-LIVES wins $100.05 from the main pot End of game 1110567104 Citera
ebisumaru Postad 28 December , 2006 Rapport Postad 28 December , 2006 Hand 1 är lite klurig. Svåraste beslutet där är väl egentligen om man ska syna turn. Raisa inte på river, om han bluffar har du honom och han synar dig inte med något du slår. Syn är bra på river. Hand två är bra. Du skulle kunna bara syna turn och hoppas på nån sjuk bluff på river men jag tycker bättre om hur du spelar den. Hand 3 är perfekt. Hand 4 vill jag bara pusha rätt av på floppen då jag tror chansen att han gör en tunn syn med ett mellanpar är större eftersom det ser mer ut som en bluff. Raisa upp den två dollar till pre så har du en mer lagom storlek för all in på flop. Beten du gör nu känns som att den skriker SYNA MIG. Detta är egentligen petitesser och det känns som att du får in pengarna hur du än gör i denna handen. Men om det hjälper nån enstaka gång så... Citera
9-LIVES Postad 31 December , 2006 Författare Rapport Postad 31 December , 2006 Tusen tack för dina analyser av min HH ebisumaru, håller med så här i efterhand syn på rivern Hand1 är bästa allternativet. Hand2 och Hand3 ja man tackar det stämmer väl antagligen, hand4 tycker jag fortfarande är lite klurig hur man ska spela för att få ut maximalt, det känns som många spelare foldat mot en allin om dem nu inte uppfattar det som en stenhård bluff! 30 December: Spelar i 1h 2 bord på Prima NL50, lördag morgon och ganska svårt att hitta några bra bord. Det ena bordet går riktigt bra och jag ligger väl +$20, men på det andra sitter jag ur position på en spelare med i princip samma spelstil som mig vilket totalt sabbar mitt spel. Jag kommer nedan redovisa en hand där jag fajtades mot denna spelare och åkte på en riktig smäll (jag kommer aldrig sätta mig ur position på ulla_83 igen ) Dagens resultat: -$67 Denna handen kommer från min HH igår, jag är hyffsat säker på att ulla_83 sitter på färgdrag eller tvåpar i värsta fall triss, väldigt låg sannolikhet att hon skulle limpa med händer som AK, AQ eller pocket så min read är tvåpar eller någo kobination av Ax, mathias898 tror jag sitter med färgdrag och hans lilla stack oroar mig mindre än ulla's. Är min read helt felaktig? Hur hade ni spelat flop, turn resp river i denna pot? Jag tänker som så att jag limpar floppen, skulle det komma en klöver får jag lägga mig mot en stor bet, om turn sitället är hyffsat blank rerasiar jag då och ganska kraftigt. Jag går allin framförallt för att båda fortfarande är kvar och förhoppningsvis känner sig kommitade... Ni får gärna komma med synpunkter! ** Game ID 1113660713 starting - 2006-12-30 11:28:50 ** Elk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money - Ulla_83 sitting in seat 1 with $59.35 - mathias898 sitting in seat 2 with $20.86 - 9-LIVES sitting in seat 3 with $51.75 - Ro_hit sitting in seat 4 with $21.90 - rambe sitting in seat 5 with $55.43 - ikatt sitting in seat 6 with $49.25 [Dealer] Ulla_83 posted the small blind - $0.25 mathias898 posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to 9-LIVES: , 9-LIVES called - $0.50 Ro_hit called - $0.50 rambe folded ikatt folded Ulla_83 called - $0.50 mathias898 checked ** Dealing the flop: , , Ulla_83 bet - $2.00 mathias898 called - $2.00 9-LIVES called - $2.00 Ro_hit folded ** Dealing the turn: Ulla_83 bet - $8.00 mathias898 called - $8.00 9-LIVES went all-in - $49.25 Citera
Recommended Posts