Hyler Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 vad är dom anklagade för? Och varför skedde tillslaget? Arrangören, för dobbleri. Det är inte olagligt att spela poker, men att arrangera "lotteri" och dessutom "för allmänheten". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Jag kanske är dum nu men vad är dobbleri? Typ att dom tar pengar genom klubben? Jo att det är olagligt vet jag iaf, men trodde fram till nu att polisen tyckte det spelade mindre roll. Man kan ju tycka att det finns viktigare saker att göra än att göra razzior i förenignar där folk träffas för att ha kul och umgås. Sedan att pengar är en ingerdiens kan jag personligen kan kvitta då det ofta är av mindre betydande summor. Men nu är det ju tyvärr inte jag som styr lagen Men man blir klart osäker när man hör sånt här. Ska man kontakta kommunen där man ska öppna och prata med dom kanske? Polisen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 - Enligt lagen räknas poker som ett lotteri - Det är olagligt att anordna lotteri utan tillstånd av lotteriinspektionern - förutom om vinsterna är mindre än 100 kr. - Lotteriinspekationen ger inte tillstånd till pokerlotterier. Dvs att anordna en pokerturnering är olagligt enligt lotterilagen. Det finns inget du kan göra för att ändra på det förutom att inför ändrade lagar i sverige. Det är det faktum att poker räknas som lotteri som gör att pokervinster från EU-länder blir skattafria. Så om man ändrar lagarna så måste alla börja skatta för pokervinsterna. Så oavsett hur man gör så är situationen idag rätt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 1 November , 2006 Rapport Share Postad 1 November , 2006 Vetgirig: Du glömmer en faktor som gör att situationen inte är så glasklar. Allt det du säger gäller - förutsatt att turneringen anordnas "för allmänheten". Det är lite oklart vad som är "allmänheten". Om du t.ex. spelar med dina två bästa vänner i hemmet och om inte alltför betydande pengar, då är det helt ok. Mindre sällskap som är slutna är också ok. Men nånstans går gräsen, och så vitt jag vet finns det ingen som vet var. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts