Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Råkade ut för en grej på ladbrokes nu som jag kom på att jag inte riktigt hanterar, hur spelar man bäst denna hand?

MTT turre, 120 pers, ca 30 kvar, bordet är relativt tajt men ibland kommer konstiga syner/höjningar

Jag A K

Höjer 3BB i tidig pos (ska man limpa kanske)

alla foldar utom en i mitten pos

flop: Q J 4

jag checkar i förhoppningen att antingen se gratis eller checkraisa för att visa styrka. Han bettar mini raise, jag reraisar till ca 1/3 av våra stackar.

Han synar.

turn:blank

jag raisar allin, vilket motsvarar pott, han synar.

Att han slår mig fattar man ju, men vilka händer kan FI syna med i detta spel? Jag var närmast chiplead innan handen, och bara spelat premiumhänder hela tiden.

Postad

Höjer 3BB i tidig pos (ska man limpa kanske)

Varför???

Just för att man ska hamna i läget att riskera hela sin stack då man inte får träff.

Blind kontra stack är ändå stora trots att jag ligger i toppen.

Men jag håller med, raise är ändå riktiga, minns inte när jag limpa AK senast

Postad

så du menar varje gång du raisar 3 gånger BB så riskerar du hela din stack vid missad bräda :lol:

1. raise mer om du känner dig osäker med AK det är en draghand inte en färdig.

2. Vid miss varför binda mer kapital i en bluff med en checkraise? Mycket dåligt spel antingen bettar du ut starkt och representerar träff eller så foldar du vid bet från han checkraise eller checksyn är i stortsätt uteslutet.

3. När du får syn vid en starkraise vilka händer foldar han då din all in med?...

På det hela taget så tyvärr spelade du fel rakt genom hela handen, raisen preflop är väl ok =)

Postad
så du menar varje gång du raisar 3 gånger BB så riskerar du hela din stack vid missad bräda :lol:

1. raise mer om du känner dig osäker med AK det är en draghand inte en färdig.

2. Vid miss varför binda mer kapital i en bluff med en checkraise? Mycket dåligt spel antingen bettar du ut starkt och representerar träff eller så foldar du vid bet från han checkraise eller checksyn är i stortsätt uteslutet.

3. När du får syn vid en starkraise vilka händer foldar han då din all in med?...

På det hela taget så tyvärr spelade du fel rakt genom hela handen, raisen preflop är väl ok =)

CB är standard detta spel och alla andra, det säger inget om hur stark min hand är, har han nåt kommer han re-raisa min CB. Då har jag redan investerat för mycket i potten för att lägga den, betänk att stackarna är rätt grunda så för en BBx3 innan flopp och ett CB på 50-75% av pott skulle göra mig nära på commited.

Istället lät jag han ta initiativet till vad jag såg som ett bluffbet eller semibluffbet. Tanken var faktiskt i början att folda vid bet. Men då jag tyckte han visade svaghet pushade jag.

Han tar i mitt tycke en tveksam syn på den raisen och vi blir på detta sätt båda commitade.

Punkt 3 har du helt rätt, tyvärr var båda på något sätt commitade till potten då, men min tanke var istället vilka händer synar han en stark checkraise med? Minst TP och medium kicker eller dålig kicker.

Förstår att det låter som en semi-badbeat story men synen han gjorde var på mellanparet med medium kicker och han var villig att riskera sin stack på det. I mina ögon såg det konstigt ut.

Postad

Du ville ju riskera allt med A-hög... Jag hade precis som du raisat 3-4x bb innan flopp och när floppen kommer antingen betta ut 50-75% av potten eller check/foldat. Readberoende. Som en föregående talare sa så commitar du dig ju mer med en check-raise än en CB så CR är inte ett alternativ

Om du nu nödvändigtvis checkar floppen och får en mini-raise mot dig kan man ju syna och hoppas på att hitta klonken på turn. Hittar man den inte kan man ju checka och hoppas få kika gratis på river.

En sak till, om du väljer att check-raisa så får du ju trycka in hela stacken istället för att comitta dig och sen fylla på med resten på turn.