Dostojevski Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Hej Jag tänkte kolla om någon har stött på samma problem som mig och isåfall hur man åtgärdar problemet. Så här ligger det till, jag får inte längre fram någon hublista när jag öppnar DC++. Har avistallerat och installerat om, men Problemet kvarstår, vad ska man göra`? Tack på förhand MVH Citera
Okok Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Bra fråga. Fick nyligen ny dator och trodde felet låg hos mig. Första gången hittade jag inga hubbar, andra gången hittade jag 3 hubbar, men hittade inget jag sökte efter. Citera
loka2 Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Hej Jag tänkte kolla om någon har stött på samma problem som mig och isåfall hur man åtgärdar problemet. Så här ligger det till, jag får inte längre fram någon hublista när jag öppnar DC++. Har avistallerat och installerat om, men Problemet kvarstår, vad ska man göra`? Tack på förhand MVH Om du menare det som jag tror du menar att under fliken "public hub list" så har du inga hubbar att klicka in på. Jag Har själv haft detta problemet och det är bara att gå in på DC++ hemsida och byta hublist. här är länken till deras andra hublists http://dcpp.net/faq/index.php?action=artikel&cat=7&id=16&artlang=en GL Citera
Hockbole Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Hade samma problerm, det avhjälptes genom att avaktivera brandväggen. På min dator gjordes det genom att klicka på en grön glob nere i hörnet och välja avaktivera. Citera
Brumpa Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Hade samma problerm, det avhjälptes genom att avaktivera brandväggen. På min dator gjordes det genom att klicka på en grön glob nere i hörnet och välja avaktivera. Finns inga andra lösningar än att avaktivera brandväggen är ju frågan om det är värt det. Speciellt om man använder sin dator till att spela poker och logga in på Internetbank osv... Det handlar nog snarare om att du måste tillåta programmet att komma åt Intrnet via vissa portar i brandväggen.. vilka vet jag dock inte. men att avaktivera brandväggen är inget jag rekommenderar.... Citera
cheunce Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Glöm inte bort att det är olagligt att dela ut och ladda ner upphovsrätt skyddat material! Citera
cheunce Postad 28 Oktober , 2006 Rapport Postad 28 Oktober , 2006 Det handlar nog snarare om att du måste tillåta programmet att komma åt Intrnet via vissa portar i brandväggen.. vilka vet jag dock inte. Det kan du själv ställa in i settings. Ett tips är att inte köra med default eftersom om det finns någon säkerhetslucka i DC++ så kommer någon garanterat att skanna just den porten. Citera
Recommended Posts