Gå till innehåll

NL - Strategi för $2k på 2 månader?


nysta

Recommended Posts

Hejsan!

Har satt upp som mål att spela in 2k$ under en tvåmånaders tid.

Min bankrulle ligger just nu på 600$.

Har nästan aldrig spelat NL förutom kanske 20-30 SnG.

Har hittills hållt mig på FL 0.5-1 & även en hel del 1-2.

 

Vart ska jag och på vilka nivåer ska jag spela för att nå mitt mål utan att risken att gå gul blir allt för stor?

Hur många bord borde jag spela samtidigt, på vilka siter ska jag spela o.s.v.

Är det någon idé att jaga bonusar eller ska jag koncentrera mig på en site istället? Ska jag börja med låga NL-bord för att lära mig det bättre och sen gå uppåt eller klarar jag det enbart genom att hålla mig på FL?

 

Tacksam för tips och råd.

 

MVH

Daniel

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bonusar funkar säkert att nå upp till ditt mål, om du spelar mycket.

 

Varianten jag skulle valt är NLT $50-bord. Gärna hos en klient där du kan köra många fönster samtidigt på ett smidigt sätt (t.ex. expekt).

Din BR, beroende på spelstil, räcker förhoppningsvis till den nivån då du har över 12xInköp. Utnyttjar du även bonus på den site du väljer (Vilket du ska göra), har du kanske 2 inköp till.

 

Anledningen varför jag rekommenderar många fönster och NLT är att man inte sällan blir uttråkad. Spela bara kanonhänder och se till att få bra betalt på dem. Man vinner inte många potter men de händer man ger sig in med, ligger man ofta långa före fi.

 

Självklart ska du däremot välja den spelform du själv trivs med och inte vad någon annan säger. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

NL har jag aldrig spelat i cashgame förut. Är det stor skillnad att gå över till ett 50$ NL-bord från FL 1/2 på tex Pacific?

 

 

MVH

Daniel

 

FL och NL är två helt olika spel med helt annorlunda strategi. Punkt. Förstår du inte det kommer du gula fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirade ihop 1K på NL 0.5$/1$ förra månaden. Gick väldigt enkelt (för enkelt märkte jag..) Lirade kanske max 2h/dag i genomsnitt.

 

Nu kommer kallduschen.. Loosat 680$ på fyra dagar. Helt otroligt. men som sagt swingsen är stora i NL. Såna där totala skitperioder kommer lite då och då, det är något jag har råkat ut för förr så jag är van (ingen sån här stor dock!! :( )

 

Slutsats:

Klarar du inte av swingsen så ska du hålla dig till FL

 

Nu ska jag läsa på lite i mina nyinförskaffade pokerböcker OCH utvärdera mitt spel (igen ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att spela lite 50$NL på Pacific igår. Tyckte det var riktigt dåligt drag på bordet där jag satt. Minsta man höjde så la sig alla.

Brukar det alltid vara så där? Tycker det är så himla löst spel på FL-borden där.

Där går jag sakta men säkert plus hela tiden. Men det handlar kanske om 10-30$ om dagen på ca 1-2 timmars spel.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att spela lite 50$NL på Pacific igår. Tyckte det var riktigt dåligt drag på bordet där jag satt. Minsta man höjde så la sig alla.

Brukar det alltid vara så där? Tycker det är så himla löst spel på FL-borden där.

Där går jag sakta men säkert plus hela tiden. Men det handlar kanske om 10-30$ om dagen på ca 1-2 timmars spel.

 

/Daniel

Då och då kommer man till bord som är extremt tighta, då är det bara att byta. Allt som oftast brukar det finnas en eller ett par extremt galna spelare vid bordet (verkar inte finnas något direkt mellanting på pacific..) och ibland hittar man bord med 5-6 spelare som inte backar för någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för alla svar!

Tänkte skriva lite här hur det går för mig.

Har spelat lite på Pacific, mest FL 1/2.

Sen håller jag även på att bonushora på cryptoligic-nätverket.

Det går jäkligt bra.. tycker jag iaf.

 

+116$ på pacific

+39$ på party

+130$ på interpoker

+85$ på Caribbean sun

-8$ på William Hill

+50$ på Pokerplex än så länge, håller på med deras 50$ bonus nu innan januari är slut. Så siktar på minst 100$ därifrån.

 

Totalt

+412$ på 4 dagar tycker jag är helt klart godkänt för någon på min nivå.

Så bankrullen är sakta men säkert på väg uppåt =)

 

MVH

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej och tack för tipsen!

Bankrullen fortsätter att stiga.

Har gått riktigt bra när jag clearat bonusarna på crypto.

Har även havt grym tur på några av dom siterna =)

 

Kan berätta om några roliga händlser.

 

Satte in 100$ på william hill för att spela deras månadsbonus med ~9$/h dom 5 första timmarna.

Spelade på på 3 bord, och efter någon timma var jag gul på 2 bord och hade ungefär 10$ kvar på det sista. Hade fått in några $ i bonus och rullen låg väl på strax över 30$. Går in på ett bord igen och spelar istortsett bort dom pengarna.. slutar när det är strax över 11$ kvar för att ha råd med en SnG för att försöka rädda mina sista slantar.

 

Är förbannad på mig själv att jag spela så jävla dåligt i början när jag istort sett gav bort pengarna.

Lirar Sng'n och kommer 3:a.. dubblar den satsade tian och har precis råd att köra en 20$ SnG. Vinner den och är då tillbaka där jag började vid insättningen. "Cash out" =) På den sidan hade man en bra timlön =)

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

På interpoker gick det bra både jan och feb. satte in 90$ båda gångerna och plussade upp dom till runt 140-150$ + bonusen på 90$.

Missade några dollar att casha ut när jag tog ut sista gången.

Hade 3.98 eller nått sånt kvar på kontot. Tänkte.. fan va onödigt. dom går ju inte att göra nått med nu! Men ack så fel jag hade =)

Hittade en MTT med buyin 2£. runt 100 startande. Hade precis på centet råd att vara med.

Jag gav allt i turneringen och chansade lite väl mycket ibland kanske då jag istortsett struntade i om jag torskade dom där pengarna.

Tillslut befann man sig på finalbordet och där blev man 4:a =)

Min absolut första ITM någonsin. Dom där 3någonting $ hade nu blivit 40$ som gick att casha ut =)

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

På siten Totalbet där det tydligen bara gick att sätta in med £ så blev mina 75$ som jag satt in bara ynka 40£ eller nått sånt.

Blev lite sur på mig själv att jag inte såg att det var £ jag satt in och tänkte hur fan ska det här gå med 40£ på 1/2£ FL bord och bara 5£ i timman i bonus. Gick som förutspått... åt helvete.

Var nere på 10£ men lyckades vinna en liten pott och hankade mig över 20£, gjorde en chansning igen att försöka rädda tillbaka mina pengar på en SnG. Sagt och gjort, anmälde mig till en 20£ SnG, otroligt nog vann jag den och kunde cascha ut 100£ runt 200$ alltså.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Idag när jag skulle sätta mig och slaska runt lite på Pacific gjorde jag ett liten pinsamt misstag, som senare skulle visa sig vara ett "smart" drag =)

Jag skulle precis dubbelklicka på ett 1/2$ bord då bordslistan på pacific plötsligt hoppade till lite vid en uppdatering, så jag klickade istället på ett 3/6$ utan att upptäcka det förrens blindes var postad.

Svor lite för mig själv tills jag fick se korten jag fick AKs, limpade in i BB för att få se en billig flopp då jag var rädd att hela veckans inspelade vinst från 1/2 skulle ryka.

 

Floppen kommer 2,7,3 rainbow

jag slänger in en bet för jag tror min AK är bästa handen. Alla utom två foldar. Dock ingen höjning från deras sida.

Turn kommer 5.

Jag blir lite stressad att jag slängt bort 6$ i onödan och av ren panik så betar jag igen för att förhoppningsvis få dom att lägga när det kostar 6$ att syna. Men nej, båda synar, pulsen på mig stiger, Jag tänker för mig själv, vad har jag gjort nu då, 12$ ner i toan.

River kommer 4, ingen färgchans.

Yes! Hoppas på att ingen sitter på en 6:a och bettar igen i förhoppningen på att iaf få en delad pott med något annat ess. Den första synar och den andra raisar.

Shit! han har 6:an tänker jag. Vill ju inte släppa min hand nu och både jag och andra killen synar honom.

Men, vad händer nu? Chipsen åker åt mitt håll, allihop dessutom!

Den ena visar par i 7:or och den andra två par, 7&5

Detta måste vart det bästa misstag jag gjort hittills i min pokerkarriär =)

Dom blev lite sura i chatten att jag satt min gutshot. Jag skrev bara "thanks for the moneys dudes" och lämnade bordet =)

------------------------------------------------------------------------------

 

Summan av kardimumman:

Mitt mål är inom räckhåll =)

bara 800$ kvar och nu ska det verkligen börja bonushoras =)

 

MVH

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart värt att jaga bonusar för ett sådant mål. Jag hade själv som mål att spela ihop 30000 kr till sommaren men det gick fortare än väntat, jag började spela 1 januari 2005

Dags läget är + 39700 varav bonusar 22800 och spelvinster 16900 kr, jag har spelat uteslutatnde NL på ,25 ,5 coh ,5 1 bord både $ coh €. Är inte FL väldigt svårt?

Jag spelade ihop bonusar på alla partysiter, cryptositer, b2b siter samt lite Absolut Poker och Paradise poker. Har räknat $=7 och €= 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu är det drygt 20 dagar kvar tills det har gått 2 månader. Jag är nu 350$ ifrån mitt mål, ligger alltså på 1650$ sedan 26/1.

Spelat har väl gått sådär. Har mest varit bonushorande, inte nått extremt utan tagit någon reload, signup och lite sånt här o där.

Går runt +/-0 till kanske runt 60$ på 500 rejkade händer på varje sajt jag spelat hittills. Så i spelet finns det fortfarande mycket att förbättra för att få upp timpenningen en bit.

 

Jaja, det går åt rätt håll iaf. När jag nått mitt mål ska jag ta mig en pause och läsa två böcker jag köpt, Theory of Poker samt Holdem for Advanced players. Hoppas få ut nått av det och sedan göra en likande session som jag gjort nu på två månader och se hurvida resultatet skiljer sig. Ska bli intressant att se.

 

Jag försöker spela rätt tajt när jag jagar mina bonusar, för att förminska förlusten så mycket som möjligt. Men börjar jaga lite drag när jag tiltar som kanske händer lite då och då =)

 

Har även börjat föra mina resultat i excel nu så kommer med en mer specifik redovisning för mars månad med timförtjänst osv.

 

Jag var på en liten nedsvning i slutet av feb, efter det gick jag över till att spela FL0.5/1 på party från att alltid spelat 1/2 innan. Har sett en liten förbättring på resultatet. Vet inte om det beror på det men förlustsessionerna har inte blivit så stora som dom kunde bli förut.

 

Kvar till mål: 350$, 20 dagar kvar.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...